יום ראשון, 19 בנובמבר 2017

ניתוח: נתוני הרייטינג הבולטים בשבוע השידור השמיני של עונת סתיו-חורף 2018-2017 ברשתות הברודקאסט האמריקאיות

נתחיל השבוע דווקא עם רשת ABC. הנתון המעודד עבור הרשת הגיע מכיוון הסדרה היחידה שהיא יכולה לחייך לגביה: The Good Doctor. לאחר הפסקה של שבוע הסדרה שמרה על יציבות והניבה 1.9 נק' מדד, בדיוק כמו הפרק הקודם שלה. במספר הצופים הכללי חלה ירידה לא משמעותית מ 10.60 ל 10.14 מיליון צופים. בכך, הרשת קיבלה הוכחה עד כמה הדרמה החדשה היחידה שהצליחה מתחת העונה ברשתות הברודקאסט יציבה ושהסדרה לא צפויה לאבד גובה כפי שקרה ל Designated Survivor לאחר התחלה טובה בנתוני הרייטינג. ועדיין, יהיה מעניין מאד לראות את נתוני הסדרה בחצי השני של העונה ובמיוחד בתקופת שעון הקיץ.

ברשת CBS הביטו בשבוע שעבר על נתוני הסדרה SEAL Team ובוודאי חייכו חיוך דק. הדרמה לא מניבה נתונים גבוהים, ועדיין, לאחר ירידה בנתוני הרייטינג, חלה עלייה יפה בשבוע שעבר מ 0.9 ל 1.1 נק' מדד, בדיוק כמו הנתונים שהשיגה הסדרה Bull בשבוע שעבר, אשר חוותה ירידה קלה בנתוניה. וגם במספר הצופים הכללי SEAL חוותה עלייה מ 6.22 ל 7.17 מיליון צופים. בנתונים שכאלה, עד כמה שעצוב להגיד זאת, הסדרה צפויה לחזור לעונה נוספת. השאלה היא רק: האם מדובר בדבר חיובי ? כנ"ל גם לגבי הסדרה Bull.

ברשת FOX אהבו לראות את היציבות של Lucifer ו The Gifted בערב יום שני, אשר שמרו על נתונים של 1.0 נק' מדד, ושאמורים להעניק להם עונה נוספת במידה והם יישמרו (משום מה קשה לי לראות את זה קורה עד תום העונה), אבל במיוחד את העובדה ש Empire רשמה עליה מ 1.8 ל 2.0 נק' מדד ובמספר הצופים הכללי מ 5.40 ל 6.13 מיליון צופים.. הדרמה בעלת הנתונים ביותר של הרשת עדיין מנסה להיאחז בכל כוחה בצופים שלא זנחו אותה, כאשר היא מסתכנת בכל שבוע בירידה לכיוון ל 1.0 נק' מדד (משפט שלפני שנתיים היה מצחיק את מנהלי הרשת או ההפקה). העובדה שהיא הצליחה לקפוץ ל 2.0 נק' מדד זה סימן מעודד, יהיה מעניין לראות את נתוני הפרקים הבאים בכדי לקבוע לאיזה כיוון הסדרה נעה כרגע.

ברשת ה CW בוודאי אהבו לראות את העובדה ש The Flash הצליחה לרשום עליה קטנה מ 0.9 ל 1.0 נק' מדד ומ 2.38 ל 2.46 מיליון צופים. הסדרה נמצאת במגמת עליה לאחר 0.7 נק' מדד לפני שלשה שבועות, לפני שבועיים הסדרה רשמה עליה ל 0.89 נק' מדד ובשבוע שעבר הנתונים התייצבו על 0.97 נק' מדד. כדרמת הקומיקס היחידה של הרש, אשר מצליחה לנפק נתונים טובים, מדובר בנתונים מעודדים, אם כי גם במקרה שלה, יהיה מעניין אם תהיה למגמה זו יציבות או המשכיות. נכון, הנתון של 0.7 נק' מדד קצת מרמה משום שהוא הגיע אל מול סדרת גמר הבייסבול האמריקאית, אך עדיין, בעולם הטלוויזיוני של היום בארה"ב, עלייה, וכל עלייה שהיא, היא דבר חיובי.

ברשת NBC שם המילה הוא יציבות. פרט לעובדה ששיבוץ The Voice בערב יום רביעי, אשר הניב נתונים סולדים בלבד של 1.4 נק' מדד ו 7.66 מיליון צופים, הרי שהתכנית סייעה סוף סוף ל Chicago P.D לעלות מ 0.9 ל 1.2 נק' מדד ובמספר הצופים הכללי מ 5.16 ל 6.38 מיליון צופים. בכך, הרשת מקבלת אישוש לעובדה שהירידה העונה של Law&Order:SVU לאזור של 1.1 נק' מדד, לאחר שעד לעונה שעברה הדרמה נעה סביב 1.4 נק' מדד (בנוסף לעזיבת סופיה בוש ולירידה הכללית בנתוני הרייטינג של רשתות הברודקאסט) השפיעה על הירידה בנתוני הסדרה העונה. הנתון המעניין יותר הוא, שעד העונה Chicago P.D לא הייתה תלויה בכך. כן, עד כדי כך הדרמה נחלשה. 

אין תגובות: