יום שישי, 1 ביולי 2016

חדשות קולנוע: מה צופן העתיד למותג של ה X-Men ?



בשנים האחרונות אנו עדים לאינפלציה של סרטי "גיבורים". "וורנר ברוס" השיקו את העולם של ה DC Comics באמצעות הסרט "באטמן נגד סופרמן" ויש להם כבר רשימה של סרטים נוספים לעשור הקרוב. אולפני "מארוול" מוציאים כשני סרטים מדי שנה, ולפעמים יותר כאשר בשנה הבאה אמור לצאת הריבוט למותג של "ספיידרמן". אולם אולפני FOX עדיין באזור, כאשר הם ממשיכים להפיק סרטי X-Men ועושה רושם שהם לא עומדים להפסיק לעשות זאת.

רק בכדי שתבינו את הצלחת המותג הנ"ל, הסרטים שיצאו למותג בשנים האחרונות הניבו לאולפנים מעל 4 ביליון דולר ! ועושה רושם שהם לא מצליחים להיכשל. הסרט Deadpool היה ההפתעה הגדולה ביותר של השנה והרוויח מיליונים על גבי מיליונים למרות שההפקה שלו עלתה מעט מאד כסף וגם Apocalypse המשיך את הצלחת המותג והניב לאולפנים סכום כסף לא מבוטל.

אולפני FOX בהחלט עשו מספר שגיאות במהלך הדרך, כאשר עד הסרט X-Men: Days Of Future Past סרטי ה"גיבורים" לא הניבו יותר מדי כסף עבור האולפנים. אולם, הנתונים כיום בהחלט יותר ממספקים עבור האולפנים. המעריצים קיוו שלאחר הכישלון של Fantastic Four ולאחר שחלק נכבד מהשחקנים מהעולם של המותג עוזבים אותו, אולי יתבצע מהלך אשר יוביל את סרטי ה X-Men אל אולפני "מארוול", כמו שקרה עם "סוני". כרגע זה לא נראה אפשרי , משום שלאולפני FOX יש תוכניות לעתיד למותג של X-Men. מהן התוכניות הללו ? נחמד ששאלתם, להלן מה שאנו יודעים עד כה.




Deadpool 2

אין מידע רב לגבי הסרטים העתידיים של המותג של סרטי X-Men, אך לגבי דבר אחד אפשר להיות רגועים ולהיות בטוחים שייצא לפועל: סרט המשך ל Deadpool. ראיין ריינולדס ניסה להרים את הפרויקט הנ"ל במשך יותר מעשור, אך הוא וגם המעריצים ידעו שבכדי שזה יקרה הסרט יצטרך להיות מדורג כסרט למבוגרים מעל גיל 18. באולפני FOX חששו שזה יגרום לסרט לאבד הכנסות עד כדי כך שלא ישתלם להפיק אותו, ומסתבר שהם טעו. ובגדול. טים מילר וריינולדס הצליחו להפיק את הסרט בצורה שהם רצו והבונוס ? הסרט רשם רווחים עצומים של מעל ל 780 מיליון דולרים (בארה"ב ומעבר לים) וכיום הוא מדורג במקום הראשון מבחינת הכנסות של המותג. באולפני FOX אישרו כמעט באופן מיידי סרט המשך, אשר הפקתו תחל כבר בשנת 2017, מתוך מטרה להוציאו לאקרנים, כל הנראה, בשנת 2018 או לכל המאוחר ב 2019.

אנחנו יודעים שבסרט ההמשך תופיע הדמות של Cable, אך אנחנו לא יודעים מי יגלם את הדמות. עובדה שהמעריצים יאהבו היא, שכל הצוות הקריאטיבי של הסרט הראשון ימשיך אל הסרט השני. טים מילר יחזור לביים, רט ריס ופול וורניק יכתבו את התסריט, ראיין ריינולדס כמובן בתפקיד הראשי כוויד וויליסון.




X-Force

הרעיון של הפקת סרט ל X-Force מסתובב באולפנים במשך זמן רב ובכל פעם הוא מקבל אישור ואז מבוטל ואז קורם שוב עור וגידים. אולם, במהלך מסיבת עיתונאים של X-Men: Apocalypse, בראיין סינגר גילה  שסימון קינדברג בשלבים ראשונים של כתיבת התסריט ושהסרט הוא חלק מהתוכניות לעתיד הקרוב מצד האולפנים. ככל הנראה שההצלחה של Deadpool סייעה להרצת הרעיון בכיוון הנכון.

בחוברות הקומיקס X Force מזוהה בצורה קרובה עם X-Men, אך בפועל הם יותר קבוצה של שכירי חרב והם גם נוקטים בשיטות דומות מאשר הגיבורים של X-Men, הכל בכדי לגרום לכך שהמטרה שלהם תושג. המנהיג הראשון של X-Force הינו Cable, אשר יופיע בסרט Deadpool 2, אז אפשר יהיה לבצע את הקישור בצורה המיידית בתוך המותג של X-Men. כמו כן, Deadpool היה כבר חלק מהעולם של X-Force, אז הצוות כבר מתחיל להתגבש. שלא להזכיר שסינגר כבר שלח טיזר קטן ש X-23, שהיא שיבוט נשי של וולברין, אמורה להופיע ושהוא מלכתחילה הציג את הרעיון הזה. אין מידע מתי הסרט X-Force יגיע לאקרנים, אך ככל הנראה זה יקרה לאחר ש Deadpool ייצא לאקרנים.



Wolverine

יו ג'קמן והדמות אותה הוא מגלם: וולברין היו חלק נכבד מהצלחת המותג של X-Men. הוא הופיע כבר בטרילוגיה הראשונה של בראיין סינגר באזור שנות ה 2000 ומאז הוא מגלם את הדמות. בשנה הבאה, הסרט הסולו השלישי של וולברין ייצא לאקרנים, וככל הנראה מדובר בסרט האחרון של ג'קמן בגילום הדמות. אז, אנחנו נזכה לסרט אחד נוסף של ג'קמן, אך עתידו לוט בערפל.

ג'יימס מנגולד יחזור לביים את הסרט "וולברין 3" והוא יתרחש בעתיד, כאשר נזכה לראות את הסיפור של לוגן כאדם זקן בחוברות הקומיקס. פטריק סטיוארט יחזור גם הוא, ככל הנראה בפעם האחרונה, כפרופסור X. נכון לעכשיו, עושה רושם ששאר הסרטים ביקום של X-Men ימשיכו ללא ריבוט, למרות שחלק מהדמויות ילוהקו מחדש, וזאת בשל המסע בזמן ושל Days Of Future Past. אך משום שהסיפור הגדול של הדמות של וולברין במותג, יהיה קשה מאד להוציא זאת לפועל. אין ספק, נקבל גרסה חדשה של וולברין משום שמדובר בדמות פופולארית מאד מכדי להרוג אותו, אך אין לנו שום מושג כיצד זה יקרה או מי יזכה לגלם את הדמות. אולי X-23 תהיה זו שתיקח על עצמה את המשך הסיפור, אך קשה יהיה למצוא תחליף לג'קמן.

New Mutants 

אין מידע רב לגבי עתיד המותג של X-Men, אך ישנם סרטים שאנו יודעים בוודאות שייצאו לפועל, New Mutants הוא אחד מהם. הבמאי ג'וש בון אמור לביים את הסרט והוא בתהליכי פיתוח מתקדמים, למרות שאין עדיין תאריך יציאה לאקרנים. New Mutants עוקב אחר קבוצה של מוטאנטים צעירים ולא מוכרים, אשר מתאמנים להיות חלק מה X-Men. בון פירסם מספר תמונות באינסטגרם, אשר גילו מעט לגבי הסרט. עושה רושם שחלק מהדמויות יהיו: Magic, Wolfsbane, Dani Moonstar, Cannonball, Sunspot ו Warlock. חלק נכבד מהדמויות פחות מוכרים עבור הציבור הכללי, אך הם מעניינים. המידע לא אושר בצורה רשמית, אך ישנן שמועות עקשניות שהליהוק כבר החל ושכוכבת "משחקי הכס", מייסי וויליאמס ("אריה סטארק") לוהקה כ Wolfsbane. אין מידע מתי או כיצד זה ייצא לפועל, אך קחו בחשבון: הסרט ייצא לפועל !



ציר הזמן

X-Men: Days Of Future Past ביצע מספר דברים חיוביים. זהו סרט החזרה של בראיין סינגר למותג והא הצליח לתקן מספר גדול של שגיאות שהתבצעו בסרט X-Men: The Last Stand. הבעיה היא, מכיוון שזה התבצע במהלך של מסע בזמן, העניינים מעט מסובכים. ישנן דמויות שעושה רושם שנעו עשור וחצי קדימה וכמעט לא הזדקנו ביום אחד. ישנן מספר דמויות מהטרילוגיה המקורית, אשר התמזגו עם הדמויות שהוצגו ב First Class. עושה רושם ש Apocalypse החל בתהליך של דחיקת הקאסט הישן והתמקדות בקאסט החדש, אשר גם היווה את הריבוט של המותג. אך עושה רושם שבסופו של דבר המצב עומד להיות מסובך ולפעמים גם לא מובן. עושה רושם שציר הזמן לא ברור בצורה מוחלטת, במיוחד כאשר Deadpool עומד להיכנס אל תוך הקלחת, וכך גם X-Force, ועושה רושם שהם אמורים להתרחש בהווה בשעה שסרטי X-Men לא יהיו, לפחות לא כרגע. ואפילו אם ירצו להפיק סרטי
X-Men, אשר יתרחשו בהווה, הם יצטרכו ללהק מחדש דמויות בשל הבדלי הגילאים. ההמשך עומד להיות מעט מבלבל.

סרט של X-Men בשנות ה 90

ציר הזמן ביקום הנוכחי של סרטי X-Men הוא מעט מסובך, אך הוא גם יכול לגרום לדברים מגניבים, למרות הפוטנציאל לבלבול. עבור מעריצים רבים של סרטי X-Man, סרטי הקולנוע לא היו אלו שדחפו אותם קדימה, אלא דווקא סדרת האנימציה משנות ה 90. בצורה מעניינת, נמסר שהסרט הבא של X-Men יתרחש בשנות ה 90, כאשר תתבצע קפיצה נוספת של כעשור מבחינת ציר הזמן מ Apocalypse. אך עושה רושם שנזכה לראות סיפור מחדש של Dark Phoenix, לאחר התסבוכת ש The Last Stand השאיר. מעבר לכך, יהיה נחמד לראות סרט
X-Men, אשר יתכתב עם הסדרה משנות התשעים. אין מידע לגבי מי יביים את הסרט וזה אומר הרבה על מצב הסרט.

בראיין סינגר

תעשיית סרטי ה"גיבורים" חייבת הרבה לבראיין סינגר ולטרילוגיה הראשונה שלו של סרטי X-Men, אך גם למה שהוא עשה בסרטים האחרונים של המותג. לאחר שהוא חזר לביים את Days Of Future Past ו Apocalypse, נדמה היה שסינגר יפסיק לביים סרטים מהמותג, לפחות נכון לעכשיו, סינגר אמר בוודאות שהוא לא יביים את הסרט הבא בסדרת סרטי X-Men ושהוא מעוניין לעשות משהו שונה מאד. אולם, עושה רושם ש X-Men הוא ה"בייבי" שלו ויהיה לו קשה מאד לעזוב לחלוטין את המותג. הוא ככל הנראה ישמש כיועץ, מפיק בפועל או משהו בסגנון בשלב כזה או אחר, אך נכון לעכשיו, עושה רושם שדם חדש עומד להיכנס לכיסא הבמאי. זה הצליח מאד כאשר מאט ווהן לקח את המושכות ב First Class, אך לא כל כך טוב כאשר ברט ראטנר עשה זאת ב Last Land. אז, אין לדעת מה יקרה, אך בכל מקרה זה יקרה...

סימון קינדברג

למרות שבראיין סינגר ייקח צעד לאחור מהמותג של X-Men, נוכחות וותיקה מאד במותג תמשיך: סימון קינדברג, בין אם כמפיק או כתסריטאי. הוא עובד בימים אלו על התסריט ל X-Force והוא מפיק את הסדרה מאז הסרט
X-Men:First Class. קינדברג הינו גם קול חזק מאד בעיתונות. במסע יחסי הציבור עבור Apocalypse הוא גילה כי קיים סיכוי קטן לסרט המשך ל Fantastic Four ולמספר פרויקטים. ישנן שמועות שקינדברג אולי יביים אחד מהסרטים הבאים במותג, אך הן לא אושרו. מה שאנחנו יודעים בוודאות הוא שקינדברג ימשיך להיות אחד מהקולות החזקים מאחרורי הקלעים של סרטי X-men.


אולפני FOX אולי ביצעו מספר שגיאות במהלך הדרך, אך המותג של X-Men הוא אחד מהרווחיים ביותר שלהם והם מתכוונים להמשיך ולהחזיק בו. ביחד עם Deadpool ועם קאסט חדש של מוטאנטים צעירים וחדשים שיצטרפו ל X-Men בשנה הבאה, ישנו דם חדש ודברים חדשים לשחק איתם, למרות שאנחנו לא יודעים בוודאות לאיזה כיוון כל הדם החדש יביא אותם. 

תגובה 1:

BlackEyes אמר/ה...

תודה רבה.
כתבה מאוד מעניינת ומרתקת.

נחמד לשמוע על העתיד של הסדרה הזאת.
אפילו שלדעתי היא כבר לא כל כך מושכת אחרי כל הסרטי גיבורים שיש כיום.
היא כבר נחשבת כמשהו ישן ונוסטלגי וקצת פחות חדש ומחדש.