יום ראשון, 20 במרץ 2016

בוודאי שמתם לב ש...



רשת CBS הודיעה כי העונה החמישית והאחרונה של Person Of Interset תשודר מה 3 במאי ועד ה 21 ביוני. כלומר, 13 פרקים ישודרו בשבעה שבועות. התוצאה היא, שיהיו מספר שבועות בהן ישודרו שני פרקים (כמו למשל בשבוע השני לשידור העונה). הסיבה לכך שברשת החליטו לזרז את שידור העונה ולא "למרוח" אותה על פני עונת הקיץ היא ההחלטה שברשת קיבלו שבכל עונת קיץ יהיו רק שלש סדרות בעלות תסריט ומכיוון שהסדרה הייתה גיבוי לסדרות החדשות של העונה ולכן לא שודרה קודם לכן (מכיוון שברשת באופן יוצא דופן היו מרוצים מנתוני הסדרות החדשות שלה, למרות שחלקן הניבו נתונים גרועים), ברשת החליטו "לשרוף" את העונה מהר ככל האפשר. לפי דעתי, מדובר בטעות של הרשת, כאשר אפשר היה בקלות "לסחוט" עוד עונת קיץ לסדרה, אבל עושה רושם שברשת עושים בשנים האחרונות את כל הטעויות האפשרויות. באמת היה עדיף להעלות עוד ספין אוף ל Criminal Minds ?

ואם כבר ברשת CBS עסקינן. בשבוע שעבר הסדרה Supergirl הידרדרה לנתונים החלשים ביותר שלה העונה: 1.3 נק' מדד. אם אני מעריץ של הסדרה לא הייתי נלחץ יתר על המידה. הסדרה התמודדה באותו ערב עם The Voice ועם פרק סיום העונה של "הרווק". בנוסף לכך, בשבוע שעבר החלה בארה"ב "תופעת שעון הקיץ", כאשר מרבית מסדרות הברודקאסט המשודרות בשעה שמונה מאבדות גובה. במבט כללי אי אפשר לומר שהסדרה היא להיט גדול, אולי אפילו לא להיט, אבל מדובר בהחלט בסדרה, אשר לאורך העונה הניבה נתונים סולידים ובהחלט מספקים עבור הרשת ופרט לקריסה כללית בארבע הפרקים האחרונים, היא צפויה לחזור לעונה נוספת. וזה היה נכון גם לו נשיא הרשת לא היה מתבטא שברשת מעוניינים להחזיר את כל הסדרות החדשות שלהן לעונה שנייה.

ברשת ABC העלו בשבועות האחרונים שלש סדרות חדשות ואחת מהן, Of Kings Of Prophets, כבר בוטלה, כאשר השנייה, The Family, מנפקת נתונים יציבים, אך לא מספיק טובים (0.8 נק' מדד). נשאלת השאלה, לאור העובדה ש The Family יציבה וכאשר שודרה בערב יום חמישי הניבה 1.5 נק' מדד, אולי היה מקום להזיז אותה דווקא לערב יום שלישי, במיוחד לאחר ש Of Kings Of Prophets בוטלה ובכך לתת לה סיכוי טוב יותר לשרוד, כאשר היא לא צריכה להיאבק ב The Walking Dead ? במקום זאת, ברשת העדיפו להשאיר את המצב על כנו. מצד אחד, זה נכון לא לזעזע את לוח המשדרים יותר מדי, אך מצד שני, קשה לראות את הרשת מחזירה את הסדרה לעונה נוספת עם נתונים כמו שהיא מניבה בשבועות האחרונים. צריך לזכור שגם לאחר ש The Walking Dead תגיע לסיום העונה תחליף אותה סדרת הספין אוף שלה, אשר אמנם לא מניבה את אותם נתונים גבוהים כמו סדרת האם, אך עדיין מנפקת נתונים גבוהים, כך שקל ל The Family לא יהיה. בכל מקרה, יהיה מעניין לראות מה יהיו נתוניה, כאשר The Walking Dead תגיע לסיום העונה.

ואם כבר ברשת ABC עסקינן, הגיע הזמן להזכיר סדרה שעדיין לא חזרה לעונתה השנייה. בעונה שעברה, הסדרה Secrets & Lies הייתה ההפתעה הגדולה ביותר של העונה עבור רשת ABC. מסדרה שלא ציפו ממנה למאומה היא הצליחה דווקא לצבור קהל ככל שהעונה התקדמה. בשל כך, העובדה שברשת החליטו לחכות עם החזרה של הסדרה לעונתה השנייה, הפתיעה מעריצים רבים וגם מומחי טלוויזיה אמריקאים. סיבה אפשרית לכך שברשת חיכו עם עליית הסדרה היא שהיות ובעונה שעברה הסדרה Rookie Blue, אשר שודרה ברשת בשנים האחרונות בעונות הקיץ, הגיעה לסיומה, ברשת היו זקוקים לסדרת קיץ והפורמאט של הסדרה מתאים להיות סדרת קיץ עבור הרשת. מצד אחד, הצעד הזה יכול להיות צעד מובן, אך מצד שני, ולאור הקריסה של שתי הדרמות החדשות שהרשת העלתה בחצי השני של העונה, יכול מאד להיות שברשת חיכו קצת יותר מדי.

הדרמה האחרונה שחמש רשתות הברודקאסט אישרו בעונת הפיילוטים הקודמת ועדיין לא נקבע לה מועד שידור הינה Emerald City, העיבוד האפל של רשת NBC ל"קוסם מארץ עוץ". צריך לזכור את ההיסטוריה של הפרויקט בכדי להבין את ההקשר. הפרויקט אושר בעונת הפיילוטים 2014, אך כעבור מספר חודשים בוטל. בעונת הפיילוטים 2015 הפרויקט אושר בשנית, אך מאז שאושר עדיין לא נקבע לו תאריך עלייה לאוויר. באתר הרשת צוין שהסדרה תעלה בקרוב, אך ההודעה לא השתנתה במשך מספר חודשים. מצד אחד, ברשת עדיין לא פרסמו את לוח הקיץ שלהם ולכן יכול מאד להיות שהסדרה תעלה בחודשי הקיץ (מדובר במיני סדרה של עשרה פרקים), אך מצד שני, במידה ולוח הקיץ של הרשת יעלה והסדרה לא תהיה שם עושה רושם שהפרויקט יזנח לחלוטין, משום שקשה לראות את הרשת דוחה אותו לעונת הסתיו-חורף הבאה. נשאלת השאלה, מישהו באמת רוצה לראות עיבוד נוסף של הסיפור ה"טחון" הזה ? 

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

שלוש סדרות בעלות תסריט*

אנונימי אמר/ה...

תענוג לקרוא אותך !

כל יום אני נכנס למחשב ודבר ראשון פותח דף אינטרנט עם הבלוג הזה.

תישאר לכתוב חבר , אתה חשוב לנו !

שי אמר/ה...

מה שהוא אמר... ;)