יום ראשון, 6 במרץ 2016

ניתוח: נתוני רייטינג בולטים בחמש רשתות הברודקאסט האמריקאיות בשנת 2016, שבוע תשיעי




ברשת ABC הודיעו בשבוע שעבר על מצב הסדרות שלה, כאשר ברשת חידשו 11 סדרות וכן החלו להגיע ידיעות לגבי מצב שאר הסדרות. לכן, נותרה רק הסדרה החדשה, The Family, אשר עלתה לפני מספר ימים. הפרק הניב 1.5 נק' מדד ו 5.70 מיליון צופים. למרות שכביכול מדובר בנתונים סבירים, הרי שמבט מעמיק יותר מגלה שדווקא מדובר בנתונים לא טובים בעליל. הסדרה אמורה לעבור להיות משודרת ביום ראשון והיא אמורה להתמודד, לפחות בהתחלה, אל מול The Walking Dead. קשה לראות כיצד הסדרה לא מדרדרת לכיוון של 1.1 נק' מדד ואף למטה מכך. גם מספר הצופים הכללי נמוך בצורה יחסית וצפוי לרדת בצורה משמעותית בפרק השני ואולי גם בהמשך הדרך. לא נצטרך להמתין זמן רב בכדי לדעת את התשובות לכך. לא עושה רושם שלסדרה יש עתיד ורוד, לפחות על פי נתוני הפתיחה.

ברשת ה CW היה מעניין להתבונן על נתוני הסדרה The 100. לאחר התחלה טובה של 0.7 בפרק הפתיחה ואז שני הפרקים הבאים התייצבו על 0.6 נק' מדד. לכאורה, המצב היה סביר מאד עבור הסדרה. ואז הגיעו שבועיים קשים, בהם הסדרה הידרדרה ל 0.49 ו 0.47 נק' מדד. כאשר נדמה היה שהסדרה בדרך לאבד גובה נוסף היא התיישרה לפני כעשרה ימים על 0.55 וגם במספר הצופים הכללי חלה עלייה קטנה מ 1.356 ל 1.407 מיליון צופים. ואז, בשבוע שעבר חלה ירידה נוספת ל 0.5 נק' מדד ו 1.390 מיליון צופים. נכון, מדובר בירידה קטנה, אבל אפשר לראות את תקרת הזכוכית של הסדרה בעונה זו, במיוחד לאחר ש Legends Of Tommarow התייצבה בשבועות האחרונים ולא חווה עליות ומורדות. עושה רושם ש The 100 מתייצבת על נתוני העונה השנייה, אשר עמדו בממוצע על 0.52 נק' מדד ו 1.54 מיליון צופים, כאשר נתוני הפרקים האחרונים של העונה הצביעו על מספר צופים כללי דומה. האם זה יספיק לעונה נוספת ? קרוב לוודאי, אבל ככל הנראה גם הפעם כממלאת מקום.

ברשת FOX ערב יום שני היה המעניין מכולם. ראשית, החזרה של הסדרה Gotham הייתה סבירה לחלוטין עם 1.5 נק' מדד, כאשר סביר להניח שהסדרה תרד מעט לכיוון 1.4-1.3 נק' מדד בפרקים הבאים, וגם זה עדיין יהיה בסדר עבורה. הבעיה מגיעה דווקא מכיוונה של Lucifer, אשר המשיכה בנפילה האיטית שלה ובשבוע שעבר ירדה מ 1.54 ל 1.27 נק' מדד. אלו כבר נתונים בעייתים עבורה, במיוחד אם ההידרדרות האיטית תימשך. נכון, אין לסדרה את ההובלה של The X Files, אבל היות ומדובר בשתי סדרות קומיקס, אפשר היה לצפות שלפחות הקהל של Gotham יישאר. אולי גם המלחמה עם The Voice שחזרה פוגעת בה, אבל עדיין מדובר בבעיה קשה עבור הסדרה, שעתידה נמצא כעת בסימן שאלה אחד גדול. דרמה נוספת של הרשת שנמצאת בבעיה. נתוני השבועות הקרובים יהיו מכריעים עבורה.

ברשת CBS החזרה של The Voice של רשת NBC פגעה בסדרות של הרשת בימי שני ושלישי. Supergirl דווקא נשארה יציבה עם ירידה קלה מ 1.5 ל 1.4 נק' מדד, אבל Scorpion כבר הידרדרה ל 1.5 נק' מדד. הנתונים הגרועים ביותר של הסדרה בעונה הנוכחית. גם ביום שלישי, NCIS, אשר נעה סביב 2.4 נק' מדד בשבועות האחרונים הידרדרה ל 2.0 נק' מדד. "הישרדות" ממשיכה עם נתונים דומים, אשר נעים סביב 2.0 נק' מדד (בשבוע שעבר הנתונים עמדו על 2.2 נק' מדד ובשבוע הבא הנתונים צפויים לרדת מעט). היה גם מעניין לראות שלמרות שלא שודר פרק חדש של The Big Bang Theory, הרי שנתוני Mom ו 2Broke Girls נותרו דומים (1.7 נק' מדד). ובכך אפשר להגיע למסקנה שההובלה של הסדרה The Big Bang Theory מתבזבזת עליהן ועל Life In Pieces, שדווקא נפגעה והידרדרה ל 1.8 נק' מדד בעקבות אי שידור פרק חדש של TBBT.

ברשת NBC בוודאי מודאגים מהחזרה של Blindspot, אשר הניבה 1.8 נק' מדד בלבד. היות ובשנה הבאה הסדרה צפויה לעבור ליום אחר, ככל הנראה יום חמישי, וללא ההובלה של The Voice. יהיה מאד מעניין בשנה הבאה, ואולי גם קודם לכן, לגלות האם היא תצליח לעמוד בכוחות עצמה. The Blacklist הצליחה בכך בצורה בינונית בלבד ולפי נתוני השבוע שעבר עושה רושם שהסיכויים לכך נמוכים. האם מישהו חושב שאני טועה ? 

3 תגובות:

אילנה אמר/ה...

המאה חתמה את גורלה בפרק 7, שבו החליטו להרוג את הדמות הלסבית היחידה בסדרה, שהיוותה סמל עבור הקהילה והביאה המוני מעריצים לסדרה. זה לא היה העובדה שהרגו אותה,אלא איך. אני לא יודעת אם אתה מכיר את המושג, אבל בטלוויזיה האמריקנית יש מושג כזה "Bury your gays", שבעצם אומר שכמעט בכל סדרות הטלוויזיה בכל השנים שהם קיימות, הורגים את הדמות הלהט"בית, למרות שכמעט ואין ייצוג הולך לדמויות האלה בטלוויזיה.
המאה החליטו להרוג את הדמות דקה אחרי שהיא סוף סוף התאחדה עם מושא האהבה שלה, אחרי שעונה שלמה היוצר וצוות הכותבים הבטיחו למעריצים כי הם יתייחסו אליהם בכבוד. אבל זה לא היה המצב. המוות שלה היה מוות מזלזל, ואפילו לא מקורי (ג'וס וודון עשה את אותו הדבר לפני 14 שנה לדמות של טרה בפרק של באפי, שבו יורים בטרה מול ווילואו, מושא האהבה שלה, והיא נפגעת מכדור טועה), ובמאה, הפלא ופלא, לקסה נהרגת מכדור טועה בפני קלארק.
אפשר לראות את ההשפעה של המוות המלזל הזה בכל הביקורות שיצאו על הפרק, שכן 90% מהן היו שליליות. אפשר לראות את זה בטוויטר, שבו היוצר של הסדרה איבד כשליש מהעוקבים שלו ב3 ימים. מעניין יהיה לראות מה הרשת תחליט לעשות עם הסדרה, שללא ספק איבדה במהלך אחד של כתיבה עצלה חלק גדול מהמעריצים שלה.

אנונימי אמר/ה...

תודה על הספוילרים!
והמאה היא סדרת הישרדות לא סיפור אהבה
וכשהורגים בסדרות מלא דמויות שהם "סטרייטים" זה לא מפריע לך אבל כשפעם אחת הורגים "לסבית" זה כאילו שהעולם נחרב
מספיק עם הצביעות

אילנה אמר/ה...

"תראו אותי יש לי מלא פריווילגיות אבל זה לא מספיק לי אז אני חייב שלכולם יהיה רע"- זה מה שאמרת עכשיו.
ה"פעם האחת" שאתה מדבר עליה חוזרת על עצמה בכל סדרת טלוויזיה שמציגה דמות להטב"ית. ה"פעם האחת" שהייתה במאה, אפילו לא הייתה פעם אחת כי הסצנה הזאת בדיוק הייתה בבאפי לפני 14 שנה.
הסיפור עם המאה הרבה יותר מורכב מסדרת הישרדות. היוצרים של המאה הידרו את עצמם על איזה מתקדמים הם, שהם מביאים דמויות שהן POC ולהטביות, ומציגים סיפור אהבה לסבי ומתייחסים אליו כמו סיפור אהבה רגיל. למה שהם עשו קוראים "queerbaiting" (מוזמן לקרוא על זה- כמובן רק אם הפריווילגיות הסטרייטיות שלך ירשו לך) שכן כל שבוע היוצר של הסדרה דיבר עם המעריצים והרגיע אותם שהוא יתייחס לדמויות בכבוד. ושום כבוד ושום נעליים לא היה פה. היה פה זילזול בצופים וכתיבה עצלה.
אז כן, לא מפריע לי כשהורגים דמות סטרייטית. אתה יודע למה? כי אני יכולה פשוט להעביר סדרה ולמצוא דמות אחרת אותו הדבר. אבל אני לא יכולה לעשות את אותו הדבר עם הדמויות הלהטביות, כי פשוט אין להן ייצוג. וכשיש, הורגים אותם. מציעה לך לחפש Bury your gays בגוגל וללמד את עצמך בנושא שאתה לא מבין בו. כשאתה צופה בטלוויזיה אתה מחפש את הדמות שאתה הכי מתחבר אליה, וזאת הדמות האהובה עלייך. בשביל גבר לבן סטרייטי, זאת לא בעיה. אבל בשביל אישה קווירית... אבוי לנו. ואז כשאת מוצאת דמות כזאת, הפלא ופלא, או שהורגים אותה או שהסוף שלה טראגי! ולזה קוראים אפשקט ההפתעה! כמה מפתיע, עוד דמות להטבי"ת שנהרגה.
וסתם לידע כללי, כבר לפחות אדם אחד התאבד. אז הבעיה היא הרבה יותר עמוקה מסתם סדרה שהחליטה להרוג דמות. הבעיה היא כל הסדרות שלא מפסיקות להרוג את הדמויות האלה.
אז מספיק לדבר על נושאים שאתה לא מבין בהם ולקרוא לזה צביעות. לא כל מה שאתה לא מבין אותו הוא צביעות.