יום ראשון, 13 במרץ 2016

ניתוח: נתוני רייטינג בולטים בחמש רשתות הברודקאסט האמריקאיות בשנת 2016, שבוע עשירי



החדשות הגדולות ביותר לגבי רשת CBS לא נוגעות בכלל לנתוני הרייטינג, אלא לידיעה שהתפרסמה, כי ברשת חושבים לחדש את כל הסדרות החדשות שהם העלו בחודשי הסתיו-חורף. ידיעה זו, במידה והיא נכונה, סוגרת למעשה את כל נושא ביטול וחידוש הסדרות של הרשת לעונה הבאה. לאחר ש The Good Wife מגיעה לסיום הדרך שלה ו CSI:Cyber בדרך הבטוחה לביטול, עושה רושם שנותר מקום אחד בלבד לביטול בקרב הדרמות של הרשת. במידה ו Rush Houe תיכשל, כפי שניתן לחזות בבטחה, משום שלא נמצאה הדרמה שהרשת העלתה בשלב הזה של העונה והצליחה לשרוד, המכסה השנתית של הרשת מתמלאת. בדרך כלל, הרשת מבטלת מקסימום של 3 דרמות בעונה ולעיתים אף פחות מכך. בכל זאת, מעניין יהיה לראות אם הסדרות Limitless ו Code Black אכן יחודשו, למרות נתוני רייטינג לא מחמיאים בעליל. בכל מקרה, עושה רושם שמצבה של Supergirl כמו זה של Life In Pieces נראה מובטח, לפחות בשלב הזה.

ברשת ABC אפשר לומר שהסדרות שעלו בשלב הנוכחי של העונה נכשלו כישלון טוטאלי. The Family, אשר שידרה שני פרקים בלבד קרסה בשעת השידור הקבועה שלה ביום ראשון בשעה 9 בערב אל מול The Walking Dead. נתונים של 0.8 נק' מדד הם נתונים גרועים מאלו של Blood & Oil, אשר בוטלה לאחר עשרה פרקים. אל תתרגלו אליה, עושה רושם שהיא בדרך לביטול. The Reai O'neals הניבה גם כן נתונים לא טובים כבר בפרק השני שלה, 1.1 נק' מדד בלבד. עדיין לא מדובר בקטסטרופה, אבל אפשר לומר שמדובר באכזבה עבור הרשת, שכמעט כל קומדיה שלה מצליחה בעת האחרונה. ואילו Of Kings & Prophets הניבה נתונים לא מספיק טובים בפרקה הראשון כאשר נעצרה על 0.8 נק' מדד בלבד. אבל לזכותה צריך לומר שהיא שודרה בשעה עשר ואחרי "ש.י.ל.ד.", שלא השאירה לה יותר מדי צופים (1.1. נק' מדד ו 3.52 מיליון צופים). במספר הצופים הכללי הסדרה שמרה כמעט על כל הצופים ש"אחותה" השאירה לה (3.33 מיליון צופים). ועדיין, הסדרה צפויה להמשיך לאבד גובה וגם אם לא, הנתונים הללו לא מספיקים. 

ברשת FOX היה מעניין להבחין כי Gotham הצליחה לשמר את הנתונים שלה משבוע שעבר (1.5 נק' מדד), במיוחד אל מול The Voice. יהיה מעניין לראות השבוע באם הנתונים ישמרו גם אל מול Supergirl. לגבי Lucifer, החדשות הטובות הן שהירידה נעצרה והסדרה שמרה על 1.3 נק' מדד של השבוע שעבר. נכון, מדובר בנתונים פחות מבינוניים, אך לאור מצב הרשת, עושה רושם שאלו נתונים מספיק טובים לחידוש. יהיה מעניין לעקוב אחר נתוני הסדרה בשבועות האחרונים שלה עד לסיומה. 

ברשת NBC החדשות הגיעו דווקא מברטניה שם הסדרה You Me And The Apocalypse בוטלה באופן רשמי. נכון, נתוני הסדרה גרועים, אבל הודעת הביטול הנ"ל למעשה הופכת את ביטולה ברשת NBC לפורמאלי בלבד. מעבר לכך, Blindspot שמרה על נתוני השבוע שעבר (1.8 נק' מדד) ואפשר לומר, שלעלות מחדש מעל 2.0 נק' מדד היא כבר משימה כמעט בלתי אפשרית עבורה. מעניין מאד יהיה לראות את נתוניה בשנה הבאה ללא העזרה של The Voice. 

ברשת ה CW המכה הגדולה הגיעה בערב יום חמישי, כאשר The 100 הידרדרה ל 0.4 נק' מדד ויתרה מכך, גם במספר הצופים הכללי מ 1.390 ל 1.25 מיליון צופים. עושה רושם שלקהילה הלהטב"ית יש יותר כוח ממה שאנשים חשבו. הירידה בנתוני הסדרה גם פגמה ב Legends Of Tommarow, אש ירדה בשבוע שעבר ל 0.7 נק' מדד ו 2.06 מיליון צופים (בניגוד ל 0.9 נק' מדד ו 2.28 מיליון צופים). מה שחיסול של דמות אחת בסדרה אחת יכולה לעשות לערב שלם של רשת אחת. הנתון היפה הוא, שזה לא גרם לרשת לשנות את דעתה ולחדש את שתי הסדרות לעונה נוספת (כמו את שאר הסדרות שלה). 

אין תגובות: