יום רביעי, 30 בספטמבר 2015

ביקורת: Minority Report, עונה ראשונה, פרקים 2-1: לא הרשת הנכונה



בעונת הפיילוטים האחרונה נחשב הפיילוט Minority Report למבטיח ביותר עבור רשת FOX. ואכן, הרשת מיהרה לאשר אותו לסדרה ואף הציבה את הסדרה בערב יום שני, אשר באופן תיאורטי אמור היה ליהנות מהובלה סבירה של העונה השנייה של Gotham. אולם, הפרק הראשון הניב בסך הכל 1.1 נק' מדד ו 3.10 מיליון צופים והפרק השני הניב 0.9 נק' מדד ו 2.560 מיליון צופים. אם כן, אפשר לומר שנמצא ה"פלופ" הראשון של עונת השידורים 2016-2015 בקרב חמש רשתות הברודקאסט. נכון, ערב יום שני הפך לערב קשה במיוחד מאחר שרשתות CBS ו NBC השתלטו עליו לחלוטין, אבל זה עדיין לא מצדיק את העובדה שכמעט ולא הגיע קהל לצפות בסדרה החדשה והנוצצת של הרשת ולמעשה גם בתקווה הגדולה ביותר שלה לעונה הנוכחית.

אם כן, מה הסיבה לכך שהסדרה נכשלה עוד בקו הפתיחה שלה ?

מצפייה בפיילוט ובפרק השני אפשר להגיע למסקנה הברורה: לא מדובר בסדרה עבור רשת ברודקאסט. זו לכל היותר סדרה עבור רשת כבלים, עם דגש על Syfy. נכון, רשת FOX העלתה בשנתיים האחרונות את הסדרות Sleepy Hollow ו Gotham, אשר נחשבות מאותו ז'אנר, אבל בפועל זה לא בדיוק אותו דבר. בעוד ש Gotham היא סדרת קומיקס והיא נהנית מהטרנד של השנים האחרונות (וגם מאיכות לא רעה בכלל) ו Sleepy Hollow היא עוד סדרה שמתעסקת בעל טבעי ואין בה משהו חדש, במיוחד לאחר הריבוט שהיא עברה באמצע העונה השנייה, Minority Report היא סדרת מדע בידיוני, אשר גם מתרחשת בעתיד, לכל דבר ולא זכור לי סדרה שכזאת שהצליחה בעשור האחרון עבור רשת ברודקאסט.

כאשר יצא הסרט Minority Report בכיכובו של טום קרוז הוא ספג ביקורות לשני הכיוונים, אך באופן אישי הוא היה מהנה ודי חדשני. ניכר שניסו לייצר זאת כבר בפרק הפיילוט עם כל מיני אפקטים מיוחדים, אבל הצופה רואה זאת מהר מאד ומבין שמדובר באפקטים זולים במיוחד, כאשר כבר בסדרה Continuum הציגו אפקטים יפים יותר. כמו כן, בשל כך, הסדרה איבדה לחלוטין את האפשרות לייבא קהל שהוא לא צופה נלהב של הז'אנר ותחמה את עצמה לקהל נישה קטנטן, למרות שבמהותה היא עוד סדרה בלשית בה צמד של גבר ואישה מנסים לפתור פרשיות בדיוק כמו בסדרה Sleepy Hollow.

האם בכלל כדאי היה להפיק את הסדרה ?

התשובה לכך חיובית. הסרט היה מעניין ובעיקר מופק בצורה מושלמת. הבעיה היא שרק בדקות האחרונות של הצפייה בפיילוט הצופה מבין שיש סיפור מסגרת לסדרה ושכדאי להמשיך לצפות בה. בפועל, קשה להאמין שלחלק מהצופים היה את הסבלנות לחכות לסוף הפרק. הצורה שבה נכתב הפרק חייבה לעשות זאת רק בדקות האחרונות, כאשר כל הדמויות הראשיות (דאש, ארתור ואגתה) כבר הוצגו, אבל עלילת הפרק הראשון לא הייתה מספיק חזקה בכדי למשוך את הצופה להמשיך ולצפות בה. ולא, להמשיך ולבהות בחזה השופע של מייגן גוד זו לא סיבה מספקת להמשיך ולצפות בסדרה. בוודאי שלא בשנת 2015. הצופים כבר הפכו לאניני טעם.

בגזרת השחקנים אין בשורה גדולה מדי. דווקא השחקן הפחות מוכר, סטארק סאנדס (דאש) מצליח להעביר את התמימות הנחוצה לתפקיד ולהתחבב על הצופה בעוד שהפנים המוכרות יותר כגון מייגן גוד (לארה וגה) ניראית יותר כמו מוצר פלסטיק ולפחות בפרק הפיילוט ניסו יותר להציג את גופה היפה והחזה השופע שלה מאשר להתמקד בכישורי המשחק שלה, שלא האירו לה פנים בשנים האחרונות והסדרות בכיכובה כשלו בזה אחר זה (Deseption, Mr. Robinson). גם ניק זאנו (ארתור) לא מביא עימו רעננות, אלא יותר את הכישלונות המהדהדים שלו בעת האחרונה ואת העובדה שהוא יותר פנים נאות מאשר שחקן טוב. ואפילו וילמר ולדרמה (וויל בלייק) הוא שחקן נוסף שלא הצליח בתעשייה בשנים האחרונות, וזאת אם לא לוקחים בחשבון את הסדרה הגרועה From Dust Till Dawn, אשר נמצאת בימים אלו בעונתה השנייה.

אה כן, למי שלא קרא את הסינופסיס של הסדרה, היא עוסקת בשלשה אנשים שיכולים לחזות את העתיד (דאש וארתור התאומים הלא זהים, ואגתה). דאש מנסה לעזור למנוע פשעים, בעוד שארתור דואג לעצמו ואילו אגתה, אחותם, מנסה לשמור על משפחתה כמה שניתן, כאשר בסוף הפיילוט מתברר שיכול להיות שדאש נכנס לתוך משחק מסוכן מאד. בדרך דאש ווגה ינסו למנוע ביחד את הפשעים לפני שהם יקרו.

אז, לראות או לא לראות ?

אפשר לדלג על הסדרה. למרות שבאופן כללי יש לה מקום בעולם הטלוויזיוני האמריקאי, אם כי לא בערוץ ברודקאסט ובוודאי שלא ברשת FOX (אולי ברשת ה CW, אבל אז היא הייתה יקרה מדי עבורה), הרי שלפחות על פי נתוני הרייטינג של שני הפרקים הראשונים שלה עתיד גדול לא יהיה לה ואין טעם להיקשר לסדרה קצרת ימים. כמו כן, הכתיבה בינונית במקרה הטוב והשחקנים הם מדרג ב בלבד, כאשר אין כמעט כימיה בין צמד הכוכבים סאנדס וגוד, כימיה הנדרשת מצמד שעומדים לככב כל הסדרה. חבל, פיספוס של רעיון טוב. 

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

אמרת שיום שני הפך להיות יום עם הרבה סדרות,אז איך תסביר שאין לי מה לראות ביום הזה?