יום שישי, 18 בספטמבר 2015

לוח הערכות של רשת ABC לקראת עונת 2016-2015



מכיוון שרשת ABC יצאה מרוצה מעונת 2015-2014 היא ביצעה מעט מאד שינויים בלוח המשדרים שלה, לפחת בלוח שיעלה בסתיו הקרוב. בערב יום שני "רוקדים עם כוכבים" צפויה להמשיך להניב נתונים, אשר ינועו סביב 2.0 נק' מדד, כאשר גם היא וגם "The Bachelor" צפויות לחזור למחזור נוסף. אולם, Castle, צפויה להיות מבוטלת בתום העונה השמינית שלה. במידה והיא בכל זאת תזכה לעונה נוספת זה אמור לקרות ברגע האחרון, משום שגם בעונה הבאה יצטרכו לחתום על חוזים חדשים עם השחקנים וכפי שהעונה הנוכחית הראתה לנו, זה היה קשה מאד עבור הרשת.

יום שלישי יתחיל עם "החבובות". התכנית מעוררת עניין בכל מי שעוסק בתעשיית הטלוויזיה ועושה רושם שלפחות נקודת ההתחלה שלה היא חיובית. מאד. קניינים מחו"ל התלהבו ממנה מאד והשאלה היחידה לגביה היא רק עד כמה היא תצליח. עצה שלי ? באזור ה 2.0 נק' מדד, ואולי קצת פחות מכך. הרשת תיקח זאת בעיניים עצומות. אולם, קשה לראות את הרשת לא מעניקה לה עונה נוספת.

המקרה של Fresh Off The Boat קצת שונה. כאשר תשודר בתחילת העונה אחרי "החבובות" היא צפויה להניב נתונים סבירים, אך זו תהיה טעות להתייחס לכך בחיוך. בחצי השני של העונה, כאשר היא תוביל אל The Real O'neals היא צפויה לאבד גובה ושאלת חידושה תהיה על הפרק. הסיבה ? למרות התחלה יפה מאד הרי שחמשת הפרקים האחרונים של העונה שלה היא נעה סביב 1.5-1.34 נק' מדד. בעונה השנייה הנתונים, בדרך כלל, יורדים ולכן נתונים אלו לא צפויים לאפשר לה לשרוד וגם לקחת איתה את The Real O'neals.

לגבי Wicked City, הסדרה לא עוררה אפילו מעט התעניינות ומכיוון שהמשבצת של יום שלישי בערב בשעה עשר היא בית קברות לסדרות של הרשת בשנים האחרונות, עושה רושם שהיא לא אמורה לשרוד. זו תהיה הפתעה גמורה אם זה אכן יקרה.

למרבה הפלא, ולמרות שבעונה שעברה היא רשמה ירידה בנתוני הרייטינג, הרי שעושה רושם שעתידה של Marvel’s Agents of S.H.I.E.L.D בטוח, לפחות לעונה נוספת, בעיקר בכדי שתגיע בעונתה הרביעית ל 88 פרקים הדרושים לסינדיקציה, והיות שהספין אוף שלה לא קרם עור וגידים בעונת הפיילוטים הקודמת (ועדיין רק בשלבי פיתוח ולא ברור באם הוא יאושר לעונה שלאחר מכן) אזי Agent Carter צפויה, פרט לקריסה לא אופיינית, לעונה נוספת, במיוחד לאחר שקניינים בינלאומיים החלו להביע בה עניין לפני מספר חודשים.

בקרב הסדרות של ערב יום רביעי, שתיים נראות בדרך החוצה בתום העונה הבאה. מדובר ב The Middle, שחבל ההצלה היחיד שלה יכול להיות מעבר ליום שישי ו Nashville, אשר תגיע בעונה הבאה למספר הפרקים הנחוץ לסינדיקציה ונתוני הרייטינג שלה ביחס לעובדה שהיא גם יקרה להפקה (העסקת כותבים לשירים, בין היתר) יגרמו לכך שהיא לא תהיה כדאית עבור הרשת. The Goldbergs, Modern Family ו Black-Ish צפויות לקבל עונה נוספת, אם כי לגבי הראשונה והאחרונה צפו לירידה נאה בנתונים. בשל כך, Modern Family תהפוך לסדרה בעלת נתונים טובים בלבד. קשה לי לי להאמין ש Secrets & Lies, אשר תעלה בחודש ינואר, תצליח לשחזר את נתוני העונה הראשונה, אך כממלאת מקום לחודשיים וחצי היא בהחלט עשויה לשרוד. נתוני שני הפרקים הראשונים של העונה החדשה יוכיחו לאן פניה מועדות.

על ערב יום חמישי של הרשת אין הרבה מה להרחיב את הדיבור. "האנטומיה של גריי", "סקנדל" ו How To Get Away With Murder, כמו גם The Catch, אשר צפויה לעלות בחצי השני של העונה צפויות לחזור לעונה נוספת. לגבי האחרונה, היא נחשבה לפיילוט האיכותי ביותר של הרשת בעונת הפיילוטים האחרונה וגם הקניינים הבינלאומיים אהבו אותה. בנוסף לכך, מדובר בסדרה של שונדה ריימס ועושה רושם שכל דבר שהיא נוגעת בו בעת האחרונה מצליח לה.

בשנה הבאה, כמו בכל שנה, שאלת חידושה של Last Man Standing, אשר תחזור להיות משודרת בערב יום שישי, תגיע לישורת האחרונה וזה יהיה קשה, אבל היא בכל זאת תחודש. אך גם במקרה שלה עושה רושם שהיא מתקרבת לסוף דרכה, גם אם זה לא יקרה בעונה הבאה. למרות שהמבקרים והקניינים אהבו את Dr. Ken, קשה לי לראות אותה שודרת לעונה נוספת וכך גם Uncle Buck, אשר תחליף אותה. Shark Tank, מצד שני, היא מנייה בטוחה בערב יום שישי גם בשנה הבאה.

הגענו לערב האחרון של העונה, ערב יום ראשון. Once Upon A Time צפויה לחזור לעונה נוספת, עושה רושם שכוחה עדיין במותניה. Galavant, אשר תעלה בחודש ינואר לא צפויה לחזור לעונה נוספת. למרות שמנהלי הרשת אוהבים אותה הרי שעצם חידושה לעונה שנייה הפתיע רבים. נתונים דומים לנתוני העונה הראשונה לא יחזירו אותה לעונה נוספת וקשה לראות מצב שונה.

הרשת תולה הרבה תקוות ב Blood & Oil (היא תלתה גם תקוות ב Of Kings And Prophets. אשר אמורה לעלות בחצי השני של העונה, אולם עוד לפני שהיא עלתה קוצצו מספר הפרקים שהוזמנו לה וברשת דרשו שינויים בקאסט ובתסריט, כך שנתוני הפתיחה שלה גרועים ואני לא חושב שהמצב ישתנה) קשה לי להאמין שברשת יבטלו שתי סדרות חדשות באותו ערב (אולי אפילו שלש אם לוקחים בחשבון את Kings), ומאחר ו The Family, לא עושה רושם שהיא צפויה לשרוד אזי עושה רושם שלפחות אחת מהן תשרוד, עם הדגש על Blood & Oil. 

לגבי Qantico, אשר תחתום את הערב, הסדרה מעוררת עניין רב, ועושה רושם שהקניינים הבינלאומיים אהבו יותר מהתסריט את הקאסט של הסדרה. נצטרך לראות אם זה יספיק. הרבה יהיה תלוי גם ב Blood & Oil, אשר תשודר לפניה. כרגע, נתוני הפתיחה שלה סבירים, אך לא גבוהים. הפרקים הראשונים שלה יכריעו את הכף. הסיכוי להצלחה ? לא גבוה, מכיוון שבשנים האחרונים הרשת מתקשה להשיק סדרות בשעה עשר בערב בכל ערב בשבוע.

ולבסוף, American Crime, שלא ברור היכן תשובץ בעונתה השנייה, צפויה להיות מבוטלת בתום העונה, אלא אם תדחה לעונת הקיץ ואז המצב יכול להשתנות. 

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

צופה רק באיך להתחמק מרצח וכשהיא תדרדר אפסיק לצפות גם בה