יום שישי, 4 בספטמבר 2015

לוח הערכות של רשת FOX לקראת עונת 2016-2015


נתחיל את הסקירה שלנו עם ערב יום שני. הסדרה Gotham, אשר היוותה הצלחה יפה מאד עבור הרשת בעונתה הראשונה צפויה להיתקל במכשולים בעונתה השנייה, במיוחד אל מול Supergirl של רשת CBS, אשר אמורה לנגוס בקהל הצופים שלה, אולם לא יותר מדי. בכל מקרה, נתוני העונה הראשונה לא אמורים להיות משוחזרים. רשת ה CW לא אמורה להוות תחרות ובקרב רשתות NBC ו ABC המצב לא שונה, ולכן לא צפויה נהירה אל שדות זרים. ולכן, כפי שאני רואה זאת, היא צפויה להניב נתונים שינועו בין 1.6 ל 1.8 נק' מדד במקרה הטוב. נתונים אלו אמורים להספיק לה לקבל עונה שלישית.
  
Minority Report צפויה להיות הצלחה בינונית ומעלה עבור הרשת. אין ספק שמבחינת הז'אנר היא נחשבת לסדרה איכותית וגם עושה רושם שקהל הצופים התקבע על הז'אנר הזה בערב יום שני של הרשת. קשה לראות את הסדרה לא מצליחה. כל נתוני הפתיחה לטובתה.

מצד שני, ערב יום שלישי של הרשת יהיה בבעיה. שתי הקומדיות החדשות של הרשת, Grandfathered של ג'ון סטאמוס ו The Grinder של רוב לאו לא צפויות להרשים, כאשר רבים טוענים שהסיכויים של השנייה לשרוד טובים יותר. מעניין יהיה לראות אם בשנה הבאה ברשת יבינו זאת ויחליטו לבטל את שעת הקומדיות ולשבץ במקומה דרמה. Scream Queens מעוררת באז גדול, אבל קשה להניח שבמקרה הטוב תניב יותר מ 2.2 נק' מדד. במקרה הרע (ולפי דעתי היא קרובה יותר לכך) היא צפויה ל 1.8 נק' מדד. בכל מקרה, ברשת לא ימהרו לבטל סדרה של ראיין מרפי. ולכן, הסיכוי שלה לקבל עונה שנייה גבוה. מאד.

הדרמה החדשה של הרשת, Rosewood, תיהנה מההובלה של Empire, אך היא לא צפויה להתעלות לנתונים גבוהים. עד לאן היא צפויה לנסוק ? 2.0 נק' מדד (אחרי הפרק השלישי) זה יהיה שיא עבורה. לא מדובר בהתאמה גדולה עבור הרשת, בוודאי לא כמו "אמריקן איידול" שתעלה בחצי השני של העונה לעונתה האחרונה.

לגבי Empire, אין הרבה מה לומר. עונה נוספת היא אפילו לא שאלה מצחיקה, אולם, לפי דעתי, העלייה המטאורית שלה בעונה הראשונה, צפויה לאבד גובה בעונה השנייה, במיוחד לאור העובדה שמפצלים את העונה לשתיים. מעניין יהיה לעקוב היכן הירידה תיעצר. אולם, בכל זאת, היא תהיה להיט גדול עבור הרשת.
   
יום חמישי לא אמור להאיר פנים לרשת FOX. הרשת אישרה עונות נוספות לשתי דרמות, אשר ככל הנראה, נמצאות בסוף דרכן. בעוד שבמקרה של Bones זה די מובן, היות ומדובר בעונה האחת עשרה שלה, הרי שבמקרה של Sleepy Hollow, לאור ההצלחה בעונה הראשונה שלה, הנפילה בעונה השנייה (מבחינה קריאטיבית ובנתוני הרייטינג), מצביעה על כך שהסדרה כבר לא תצליח להתרומם. גם אם תזכה לעונה רביעית, והסיכוי לכך קטן עד אפסי, עושה רושם שזה יקרה למספר מצומצם של פרקים. הסיכוי הגדול יותר הוא, ששתי הסדרות הללו יבוטלו בתום העונה. במיוחד לאור התחרות בעונה הבאה אל מול רשתות ABC, CBS, NBC ואפילו ה CW בערב זה.

בערב יום שישי הרשת לא שיבצה סדרות, אולם עושה רושם שהתכנית MasterChef Jr יציבה בנתוני הרייטינג ולא צפויה לה בעיה לקבל עונה נוספת, למי שבאמת אכפת מהתכניות הללו. לגבי, World’s Funniest, זה לא באמת משנה, משום שמדובר ב"סותמת חורים" ואם היא תבוטל בעונה הבאה צפויה לעלות תכנית דומה, משום שברשת לא מעוניינים לשבץ סדרות בעלות תסריט בערב זה, אלא אם הן אמורות לסיים את דרכן ולגווע.

יום ראשון נשאר על כנו, ולפי דעתי הוא אמור להישאר על כנו גם בעונה שלאחר מכן. The Simpsons זו כבר תופעה והיא בטוחה לעונה הבאה, Famely Guy תניב נתוני רייטינג טובים מאד גם בעונה הבאה ולאור הנתונים הטובים בעונתה השנייה, עושה רושם שהסדרה Brooklyn Nine Nine הסתגלה בצורה יפה מאד למשבצת השידור החדשה שלה. ברשת מרוצים ממנה והיות שבעונה הבאה גם יעסקו, בין היתר, במערכת היחסים בין שתי הדמויות המרכזיות, ג'ייק ואיימי, בצורה חזקה מאד, קשה להאמין שהמצב ישתנה. גם בשנה הבאה נתהה עד הרגע האחרון האם Bob's Burgers תחזור לעונה נוספת והיא תחזור. אולם, לגבי The Last Man on Earth, מצב מעט שונה. הירידה האיטית בנתוני הרייטינג של העונה הראשונה של הסדרה ככל שהתקדמה הוכיחה שלהיט גדול היא לא, אולם לקראת סוף העונה היא התייצבה על נתונים של כ 1.4 נק' מדד בשלשת פרקיה האחרונים. כך שסביר להניח שהיא גיבשה לעצמה קהל. נתונים כמו שהסדרה קיבלה בתום העונה הראשונה יעניקו לה עונה נוספת והסדרה צפויה להשיג זאת.

סדרות אשר אמורות לחזור בחצי השני של העונה:

New Girl - פרט לשיבוצה ביום ראשון קשה לראות כיצד הסדרה מצליחה לשרוד עונה נוספת. בלאו הכי חידושה לעונה חמישית היווה הפתעה. שתי סיבות אפשריות לחידוש היו שהרשת רצתה קומדיה וותיקה בארסנל שלה וכן שאפשר יהיה ליהנות משידורה בסינדיקציה. הבעיה הגדולה היא, שברשת אישרו לה עונה מלאה גם בעונה הבאה ולפי דעתי, הסיכוי שבתום העונה החמישית הסדרה תעמוד על יותר מ 1.0 נק' מדד נמוך מאד, ובמידה וזה יקרה אין שום סיכוי שבעולם שהסדרה תקבל עונה נוספת. מעריצי הסדרה צריכים להתחיל לספור לאחור, שעון החול שלה עומד להגיע לסיומו וכך גם הסדרה.

The X Files - הסדרה מעוררת באז אדיר ולא רק בתוך ארה"ב. קניינים מחו"ל להוטים לרכוש את ששת פרקי החזרה של הסדרה, אך מתנים זאת בעיקר בזכויות לתשע העונות הקודמות שלה. על פי הדיווחים עושה רושם שברשת יצרו משהו חיובי מאד עם חזרת הסדרה, בדיוק כמו במקרה של 24. הבעיה היחידה תהיה האיכות של המוצר ברגע שהוא יעלה למסך, משום שסרט הקולנוע האחרון שיצא לסדרה היה גרוע ודי הוציא את הרוח מהמפרשים של מעריצי הסדרה. אחת הסיבות לכך הייתה, שהסרט לא עסק בסיפור המרכזי שלה ועמד בפני עצמו, אך הפעם בהפקה טוענים שיעסקו במתודולוגיה של הסדרה. הסדרה אמורה לפתוח עם נתונים גבוהים, אבל את ההצלחה שלה ניתן יהיה לקבוע לאחר הפרק השלישי שלה. לפי דעתי, קשה לי לראות אותה מניבה יותר מ 2.0 נק' מדד. תעזור לה העובדה שמדובר בעונה מקוצרת.

סדרות חדשות אשר יעלו בחצי השני של העונה (2015):
דרמה:

Lookinglass  או בשמה הקודם The Frankenstein Code - כל מי שצפה בפיילוט שלה התאכזב. עצם אישורה היווה הפתעה ויכול מאד להיות שברשת קיבלו החלטה לאשר השנה סדרות מז'אנר מסוים, אבל עושה רושם שלרשת אין להיט גדול ביד. מעניין יהיה לראות היכן תשובץ, במידה וזה לא יהיה ביום רביעי אחרי Empire הסיכוי שלה לשרוד הוא קטן מאד. משום מה, עושה רושם שדווקא הכוונה של הרשת לשבץ אותה ביום חמישי ובמקרה שכזה ברשת לא צריכים לבנות עליה, משום שהכל עובד לרעתה. לא ברור מה יהיה המצב של רשת NBC באותם ימים, אבל רשתות ABC ו CBS אמורות לגרום לה לקריסה עוד לפני שהחלה.

Lucifer - עושה רושם שמדובר בכישלון, עוד לפני שהסדרה הראתה את הפרק הראשון שלה. לא ברור מדוע ברשת בכלל אישרו אותה, אולי משום שלא היו פיילוטים נוספים מלבד Studio City, אשר לא המשיכה הלאה בשל רצון הרשת לאשר העונה ז'אנר מסוים של סדרות. לצערה של הרשת, זו לא סיבה מספקת לאישור. לא כל סדרת קומיקס אמורה להצליח וכך גם במקרה הזה. זו תהיה הפתעה מרעישה אם היא תצליח ו\או תשיג עונה נוספת.
  
קומדיה:

The Guide to Surviving Life - בשל העובדה שאושרו לה שישה פרקים בלבד עושה רושם שסופה הגיע עוד לפני שהיא עלתה לאוויר. מדי עונה ברשת מעלים בסוף חודש מרץ או בתחילת חודש אפריל קומדיה לשישה פרקים ואז מבטלת אותה. קשה לראות את הקומדיה מצליחה, בעיקר לאור העובדה שבעונת הפיילוטים האחרונה היא הייתה ה"סוס השחור" שהפתיע והגיע מאחור. בדרך כלל סדרה שכזאת לא שורדת. קניינים מחו"ל שראו את הסחורה לא היו להוטים אחריה. כך, שעתיד גדול לא צפוי לה.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

צפית בפיילט של לוציפר?,דווקא הפתיע אותי לטובה
בכללי אני לא צופה בסדרות של fox

Unknown אמר/ה...

מתי צפוי להגיע העונה החדשה של נמלטים?

אנונימי אמר/ה...

מתי יוצא הסרט של עירוני בלו מאונטיין?