יום רביעי, 16 בספטמבר 2015

שלב סיכום עונה: Between, עונה ראשונה: לא מספיק



בשקט בשקט פתחה הסדרה Between את עונת הקיץ 2015 ונראה היה שמדובר בלהיט. הסדרה רכבה על גבי רעיון הסדרות האפוקליפטיות שכה נפוץ בשנים האחרונות והציגה מה קורה לעיירה לעיירה קטנה שבה מופץ וירוס קטלני, אשר הורג כל פי שנמצא מעל גיל 21. במבט לאחור, אפשר לומר, שהסדרה פישלה כמעט בכל אלמנט שרצתה להעביר. וזה הרבה ביחס לששת הפרקים של העונה הראשונה.

ראשית, ישנן סדרות אשר מאושר להן יותר מדי פרקים לעונתן הראשונה, במקרה הזה מדובר במקרה הפוך. הסדרה מתחילה בצורה חזקה כבר בפרק הראשון, אבל החל מהפרק השני ועד לדקות האחרונות של הפרק החמישי קצב האירועים איטי וכמעט ולא עוסק בסיפור המרכזי. כלומר, בניסיון לפענח כיצד הוירוס הגיע לעיירה, או מה הכוונות האמיתיות של הממשלה. ואז, בפרק האחרון של העונה הצופים מקבלים את כל הסיפור בבת אחת.

במילים אחרות, התסריט נכתב בצורה לא מאוזנת. אפשר היה לנקוט בשתי אפשרויות. אפשרות אחת, מאחר וידעו שהעונה הראשונה תהיה מורכבת משישה פרקים, הייתה שבכל פרק יעסקו כרבע ממנו בסיפור המרכזי. זה לא קרה, ובפועל פרט לדקה או שתיים כמעט ולא היו התייחסויות לסיפור המרכזי בין פרקים 2 ל 5. אפשרות שנייה הייתה, מכיוון שבחרו לעסוק בעיקר במה שקורה לחבורת הילדים במצב שבו הם נמצאים וכיצד הכאוס משולל ברחובות, לנסות ולהוסיף פרקים לעונה הראשונה. גם זה לא קרה. התוצאה ? יצור כילאיים.

בעיה נוספת הייתה הליהוק. פרט לג'נט מקארדי, הזכורה מהסדרה iCarly, וגם היא לא שחקנית גדולה, קשה להצביע על שם גדול ומוכר שיכול להזניק את הסדרה קדימה. במידה והסדרה הייתה מצליחה להוציא מקרבה שניים או שלשה שחקנים איכותים ובעלי כריזמה אפשר היה להבין את הרצון ללהק שחקנים אנונימיים, אבל זה לא קרה ולכן הסדרה ממשיכה להתבוסס באנונימיות ובעיקר בבינוניות שלה.

ואם כבר מדברים על ליהוק. נמאס כבר מהטרנד החדש של שחקנים ראשיים שלוחשים את הטקסט שלהם. במקרה הזה מדובר בג'סי קאררה, אשר מגלם את התפקיד של אדם. זה היה נחמד בדיוק לעונה אחת ב Person Of Interest ואולי בעונה הראשונה של Gossip Girl בדמות של צ'אק באס, אבל צריך להפסיק את המגמה הזאת. לאחר שתי סצינות זה מעצבן. מאד.

אז, לראות או לא לראות ?

לא לראות. הרעיון משומש, התסריט גרוע והליהוק לא מספיק טוב. סדרה זו היא הוכחה נוספת, שלא כל הסדרות האפוקליפטיות הן טובות, לא כולן הן The Walking Dead. דלגו על הסדרה, לא תפספסו יותר מדי, אלא אם אתם צופים מושבעים של הז'אנר ולא יכולים לפספס אפילו סדרה אחת. עצה שלי ? גם במקרה הזה, נסו להתגבר על הדחפים שלכם לצפות בה, סדרה ברוח דומה בשם Containment עומדת לעלות בקרוב ברשת ה CW, אולי בסדרה זו המצב יהיה שונה. אתם יכולים רק לקוות, לא ?

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

לא הולך לצפות בContainment בגלל העובדה שהיא של ג'ולי פלק

BlackEyes אמר/ה...

תודה רבה ובבקשה אל תבטל את הבלוג בעוד שנה.
וישל לי שאלה אתה יודע למה ביטלו את under the dome לאחר 3 עונות? היו לה נתונים בינוניים פלוס לפי מה שראיתי

אנונימי אמר/ה...

יש מצב לסקירה של התוכניות שיעלו/יחזרו החודש ובחודש הבא? אלה אם כבר עשית זאת אז אשמח לקישור :)

JamesCrow אמר/ה...

BlackEyes
אל תדאג הבלוג כבר היה אמור להתבטל הרבה פעמים..כותב הבלוג מכור לבלוג אם ירצה ואם לא חח.

בנוגע לסדרה:
קודם כל בגלל שידעו שהמספר פרקים קטן אז הסדרה יותר התרכזה בלהכיר לנו את הדמויות ולמרות שאולי השחקן הראשי לא הכי טוב שאר הקאסט (בחלקו) עשה עבודה טובה.
ואולי לא כל הסדרות TWD אבל בואו לא נשכח שTWD היא הסדרה אפוקליפטית הכי איטית מבחינת רצף אירועים.