יום ראשון, 27 בספטמבר 2015

ניתוח: עונת החורף 2016-2015, נתוני רייטינג בולטים בשבוע הראשון של עונת 2016-2015


ברשת NBC צריך להסתכל על מה שתכנית התוצאות של The Voice עשתה לתכנית Best Time Ever עם ניל פטריק האריס. התכנית הראשונה שודרה בשבוע שעבר והניבה בסך הכל 1.83 נק' מדד ו 6.602 מיליון צופים. בתכנית השנייה חלה אמנם ירידה במספר הצופים הכללי ל 5.907 מיליון צופים, אך בנק' המדד חלה עלייה של 14.38 אחוז ל 2.09 נק' מדד. הנתונים הללו מרמזים לנו שכל עוד ברשת ישדרו אחרי תכנית התוצאות של The Voice סדרות או תכניות מספיק טובות, ובעיקר לא קומדיות, הסיכוי שלהן לשרוד בערב זה גבוה. מכיוון ש Chicago Fire תחזור בקרוב, ונתוני הרייטינג שלה ינועו סיב 1.7 ל 2.2 נק' מדד, עושה רושם שלפחות לעת עתה ברשת מרוצים שכוחה של The Voice במותניה.

ברשת FOX הנתונים המעניינים להביט עליהם הם הנתונים של פרק הפתיחה של Rosewood. נכון, ברשת לא מצליחים להשיק בשנים האחרונות סדרות רבות (פרט אולי ל Gotham ו Sleepy Hollow) ולכן נתונים של 2.4 נק' מדד ו 7.544 נראים נתונים טובים, אולם כאשר מביטים על מה שעשתה "אמריקן איידול" בשנה שעברה באותה משבצת שידור התמונה מעט משתנה. בערב הפתיחה שלה "אמריקן איידול" (בעונה ה 14 שלה) הניבה 3.19 נק' מדד ו 11.198 מיליון צופים וזה עוד לפני ש Empire  הפכה למפלצת רייטינג (בערב פתיחת הסדרה הניבה הסדרה 3.78 נק' מדד ו 9.897 מיליון צופים לעומת 6.66 נק' מדד ו 16.184 מיליון צופים בערב פתיחת העונה השנייה). כלומר, מדובר בנתונים טובים עבור Rosewood אבל יכול היה להיות טוב יותר.

ברשת ABC, "קללת השעה עשר בלילה" ממשיכה עבור הרשת. שתי הסדרות של הרשת Castle ו Nashville הניבו בפרק פתיחת העונה שלהן (השמינית והרביעית בהתאמה) בסך הכל 1.2 נק' מדד. אפילו תוכנית התוצאות של "רוקדים עם כוכבים, אשר שודרה בין השעות 9 ל 11 הניבה בסך הכל 1.5 נק' מדד, כאשר בשעה עשר הנתונים ירדו ל 1.4 נק' מדד. היות ועננה גדולה רובצת על עתיד שתי הסדרות הללו (סטנה קטיק, השחקנית הראשית, אישרה את השתתפותה ברגע האחרון בעונה השמינית של קאסל). מצד שני, קשה לראות את הרשת עושה "ניקוי רוחבי" ו"מנקה" את כל הסדרות של השעה עשר בערב (מלבד יום חמישי) בשנה אחת. האם Qantico אמורה להצטרף למועדון הכושלים ? לא נצטרך לחכות זמן רב בכדי לדעת זאת.

ברשת CBS צריך להביט על הנתונים של הקומדיה The Big Bang Theory. נעזוב את העובדה שמבחינה קריאטיבית, עושה רושם שהקומדיה מיצתה את עצמה גם הצופים חושבים כך. העונה השביעית שלה נפתחה עם נתונים של 5.5 נק' מדד ו 18.990 מיליון צופים. גם העונה השמינית שלה נפתחה עם 5.5 נק' מדד, אבל במספר הצופים הכללי חלה ירידה מינורית ל 18.077 מיליון צופים. בעונה התשיעית המצב כבר לא כה ורוד. הנתונים ירדו בצורה ניכרת ל 4.69 נק' מדד בלבד ! (ירידה של 14.78%) וזאת למרות שבמספר הצופים הכללי דווקא חלה עלייה ל 18.203 מיליון צופים. האם הקהל של הסדרה התבגר ועבר את גיל 49 ? לא סביר להניח. בכל מקרה, עדיין מדובר בנתונים טובים מאד אבל מעניין יהיה לעקוב אחר המשך נתוני הסדרה בעונה הקרובה וגם בעונה הבאה בכדי לראות אם המגמה תימשך ואולי תשפיע גם על הנתונים של מספר הצופים הכללי.

רשת ה CW עדיין לא העלתה את הלוח החדש שלה, אבל בכל זאת מעניין לראות כיצד "הטופ מודל הבאה" ממשיכה לשרוד גם בעונה ה 22 שלה. הסדרה הניבה ביום שלישי האחרון 0.4 נק' מדד ו 1.346 מיליון צופים. עבור הרשת מדובר בנתונים סבירים בהחלט עבור תכנית שעולה כה מעט. דרך אגב בתכניות השישית שלה היא אף קפצה ל"פיק" של 0.6 נק' מדד ! מדהים. קשה לראות אותה מבוטלת במצב הנוכחי. מישהו חושב כמוני שלתכנית הזאת אין כבר מקום בלוח המשדרים של כל רשת שמכבדת את עצמה ? אנחנו כבר לא בתחילת המילניום. אפשר לחושב שהתקדמנו מעט והחכמנו, לא ? 

אין תגובות: