יום שישי, 26 ביוני 2015

מיוחד: סוניל נייר, התסריטאי הראשי, אמילי ואן קאמפ (אמנדה קלארק\אמילי ת'ורן), מדלן סטו (ויקטוריה) וניק ווקסלר (ג'ק) מבהירים את סופה של הסדרה Revenge ומה היה קורה לו הסדרה הייתה מקבלת עונה חמישית



להלן ההבהרות של סוניל נייר, התסריטאי הראשי של הסדרה, לגבי סיומה:

1. למי שתהה, כן, מרגו נכנסה לכלא והיא מנקה שם את מצפונה...

2. הרעיון בלהביא לנולן מקרה חדש של אישה חפה מפשע נבע בכדי להבהיר שנולן יכול לעמוד בפני עצמו לאחר ארבע שנים של עזרה לאמילי\אמנדה והוא לא כל כך זקוק לעזרתה בכל דבר קטן. בין אם מדובר באלמנט הפיזי, כפי שהתברר כאשר נעמד מול הרוצחת השכירה שמרגו שלחה, או באלמנט הפסיכולוגי.

3. היו דיבורים על עונה חמישית לסדרה. בכל מקרה, גם אם היו מתרכזים בנולן, וזו הייתה הכוונה, בעונה זו עדיין היו מנסים להביא כמה שניתן מהחבורה הישנה. התסריטאים השתעשעו ברעיון של להראות כיצד הפעם אמנדה היא המפורסמת ונולן בצללים, בניגוד למצב בתחילת הסדרה.

4. דובר על אפשרות שאחת מהדמויות (או יותר מאחת) תגיע לפיילוט (ואח"כ לסדרה במידה ותאושר) של הסדרה Kingmakers, כלומר שיהיה מדובר באותו עולם (כמו שנעשה בסרטי הקומיקס), אך זה לא קרה.

5. העבר של ויקטוריה הוא כדקלמן: לפני ימי ג'ימי ברנן, ויקטוריה לקחה על עצמה את האשמה על הירי בחבר של אמא שלה, בשל כך היא נשלחה למעצר קטינים, לאחר שהיא חזרה משם אמא שלה החלה לצאת עם גבר בשם מקסוול, אשר היה הגבר שהתעלל בה מינית וגם היה אביה, כאשר אמא שלה תפסה אותם באמצע מעשה ההתעללות היא העיפה את ויקטוריה מהבית, ואז היא התגלגלה לבניין בו ג'ימי גר.

6. התסריטאים לא חשבו שעניין אביה של ויקטוריה הוא עניין גדול, וללא מדלן העירה להם על כך לקראת סיום הסדרה הם אפילו לא היו מתייחסים לכך בפרק הסיום.

7. לגבי השאלה האם אמנדה אכן קיבלה את הלב של ויקטוריה, סוניל לא היה מוכן לענות. הוא טען שהסדרה מבוססת על סיוטים והוא מעדיף להשאיר זאת כעניין פתוח שיוליד שיחות בקרב מעריצים.

8. שימו לב שבסצינה האחרונה שבין אמנדה לויקטוריה אמנדה היא זו שלובשת שחורים ואילו ויקטוריה לבושה בלבן. וזאת בהתאם לרוח הסדרה, משום שה"הנקמה" היא שחורה וזו מהות הסדרה ולכן הגיבורה היא לא צחה כשלג. כמו כן, באותה נקודה בזמן אמנדה הגיעה לנקודה השחורה ביותר בחיים שלה, היא עמדה לרצוח את ויקטוריה, למרות שעד אותה נקודה היא לא נטלה חיים של מישהו אחר ולולא אביה עשה זאת היא הייתה זו שהופכת לרוצחת. הבגד הלבן של ויקטוריה הוא לא סימן טוהר, אלא סימן של השלמה וכניעה עם העובדה שהיא עומדת למות.

9. הסיפור שנייר לא הספיק לסיים בעונה 4, למרות שרצה בכך, הוא סיפור אמה הביולוגית של אמנדה, קארה וואלאס קלארק (ג'ניפר ג'ייסון לי), אשר הוצגה בעונה והשנייה ואמילי הבריחה אותה מהעיר כאשר היא לא מודעת לכך שהיא הבת שלה. הסיבה ? ג'ניפר נמצאה באותם ימים בצילומי הסרט The Hateful Eight של קוונטין טורנטינו.

10. אמנדה ושרלוט אכן נמצאים ביחסים טובים.

11. חלק מהרעיונות שרצו להציג בפרק הסיום, אך לא היה מקום להכניסם מפאת חוסר זמן, הן העובדות שלואיז התכוונה להקים בית חדש במקום שבו הייתה אחוזת גרייסון ולהכות שם שורשים, ששרלוט לומדת באוניברסיטת ניו יורק ומסתדרת בצורה טובה שם. במידה והסדרה הייתה מקבלת עונה נוספת זה היה הפתח להחזרת חלק מהחבורה לסיפור החדש, בנוסף לדמות של נולן, שהייתה אמורה להיות המרכזית. אולם, מאחר והסדרה גם לא קיבלה עונה נוספת, אולי גם לא היה צורך בכך.

12. המחשבות של נייר לגבי פרק הפתיחה של העונה החמישית היו, שבפרק זה אישה ניגשת לאמנדה וטוענת בפניה שהלב של הבן שלה הושתל אצל אמנדה ושהבן שלה מת בנסיבות מחשידות. ואז, אמנדה מחליטה לחקור באם האישה צודקת או שהיא משקרת. לאחר שהיה מתגלה שהיא צודקת, היא הייתה מעוניינת לנקום את הנקמה של הבן המת. התשובות לכך גם היו משקיטות את הסיוטים שלה בשאלה האם באמת הושתל אצלה הלב של ויקטוריה.

13. אחד הסיפורים שלא סופרו בסדרה היה הרעיון של אחד התסריטאים שקונראד (כאשר הוא עדיין היה בחיים) יאמץ את אשלי והיא זו שתירש את כספו.

14. נייר גם היה מעדיף להעמיק את הדמויות של מלקום בלאק ונטלי ווטרס, אבל הרגיש שזה היה מסב את תשומת הלב מהסיפור המרכזי.

מדלן סטו (ויקטוריה) העירה מספר הערות לגבי סיומה של הסדרה:

1. מדלן ידעה כבר בתחילת העונה הרביעית, שגם אם הסדרה תגיע לעונה חמישית היא לא אמורה להיות בה. כלומר, למרות שרק בסוף השנה התברר שלא תהיה עונה חמישית, הרי שהכוונה של התסריטאים הייתה ברורה: בעונה זו תגיע לסיומה מערכת היחסים שבין אמנדה\אמילי לויקטוריה. במילים אחרות, ויקטוריה הייתה אמורה למות בכל מקרה בעונה זו. והיות שמדלן ידעה זאת מראש היא גם שיחקה את העונה הזאת מלכתחילה בצורה של השלמה עם סופה הקרב של ויקטוריה.

2. מדלן טוענת שהיו שיחות בקרב התסריטאים ובהם הם חשבו לנקוט בצורה שונה לגבי דיווויד קלארק. לטענתה, היו דיבורים על כך שאולי דיווויד הוא המוח הראשי מאחורי הטרוריסטים והוא זה שהביא אותם "לשולחן", כלומר שהוא היה האיש הרע. וכאשר אמילי\אמנדה הייתה מגלה את העובדה הזאת היא הייתה נדהמת ועולמה היה מזדעזע, כמו כן דמותה של ויקטוריה לא הייתה "יוצאת" כה רעה. ככל הנראה ההחלטה נפלה דווקא בהוראה של מנהלי הרשת, משום שהם חשבו שיהיה מדובר בבגידה במעריצי הסדרה.

3. למרות שסוניל נייר, התסריטאי הראשי של הסדרה, סרב לגלות באם אמנדה אכן קיבלה את הלב של ויקטוריה, הרי שמדלן טוענת שבתסריט הראשוני של הפרק זה אכן היה המצב.

4. מדלן טוענת, שמה שהניע את ויקטוריה לספר ללואיז על מיקומה הוא רצונה שאמילי תבוא לקראתה ותחסל אותה. בשל כך, היא גם התקינה את המצלמות.

מייק קלי, יוצר הסדרה הוסיף הבהרה משלו:

עוד מהרגע הראשון שהסדרה נולדה היה ברור שהסדרה אמורה להסתיים כאשר אמנדה\אמילי אמורה לגרום למותה של ויקטוריה בצורה כלשהי.

גם כוכבת הסדרה, אמילי ואן קאמפ (אמנדה\אמילי), הוסיפה אנקדוטות משלה:

1. לטענת אמילי, בהפקה חשבו על מספר סיומים לסדרה. אחת מהאפשרויות היו שאמנדה תידקר בכלא, אך הם חשבו שזה יהיה סיום קודר מדי. הם חיפשו בכוונה סוף שמח עבור אמנדה בכדי לשמח את מעריצי הסדרה. ואכן, אמנדה מפליגה אל השקיעה עם אהוב ליבה.

2. אמילי טוענת שהיא ידעה (במשך יותר מחודש) והייתה שותפה לרעיון ההשתלה של הלב של ויקטוריה באמנדה. לטענתה, זה היה הסוף הטוב ביותר. אולם, בניגוד לסטו, אמילי טוענת שהם רצו להראות שלמרות הכל, אמנדה לא השתחררה לחלוטין מהסיוט שנקרא ויקטוריה, למרות שזו מתה. כלומר, מדובר באלמנט פסיכולוגי. במילים אחרות, הם לא רצו להראות שאמנדה ממשיכה בחייה ללא סיוטים בכלל. והיא גם מדגישה זאת בהחלט: באמנדה לא הושתל ליבה של ויקטוריה !!! הכל עניין פסיכולוגי אישי של אמנדה. היא לעולם לא תוכל להיות מאושרת לגמרי.

3. גם לאמילי, החזרה של דיוויד קלארק בעונה הרביעית לא נראתה טבעית והיא הייתה זקוקה להבהרות מצד ההפקה והתסריטאים כיצד זה משפיע על הדמות שלה.

ולבסוף, ניק ווקסלר, אשר גילם את דמותו של ג'ק מוסיף:

1. סצינת המאבק של ג'ק עם הרוצחת השכירה (בגילומה של קורטני לאב) צולמה עם כפילה ורק בסוף רואים את הדמות שלה מאיימת על ג'ק לאחר שהוא נדקר.

2. כאשר צילמו את סצינת הסיום של הסדרה ובה אמילי וג'ק על האנייה, הים היה כה סוער, שהיו חייבים לצלם את הסצינה מכל כך הרבה זוויות ומספר רב של פעמים, כולל בצילום ובו אמנדה ישנה. לטענתו, אם מביטים עליהם בצורה עמוקה אפשר להבחין שהמבט על פניהם באותה סצינה הוא של פחד...

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

תודה רבה, היה מעניין ומהנה - רק חייב להעיר, חיכיתי ולא העירו ו/או תיקנת: לגבי לואיז ולא לואיס כמו שכתבת [זו אישה ולא גבר כידוע] ולשחקן שמשחק את ג'ק קוראים ניק ווקסלר ולא כמו שכתבת...

D1D1 אמר/ה...

תודה על התיקון.
תוקן.

VIN אמר/ה...

כתבה מאוד יפה ומעניינת- תודה רבה.
בתור מעריץ גדול של הסדרה, מאוד נהניתי לקרוא את הכתבה.