יום ראשון, 10 במאי 2015

פינת המענה לקוראים, והשבוע: Dig, Brooklyn Nine Nine, Revenge, Chicago Fire, Twin Picks ועוד...

נתחיל עם שאלה משלמה על הסדרה Dig:

אגב שמתי לב עכשיו שרשמת שיש רק 10 פרקים לסדרה. זה אומר שלא תהיה עונה 2???



תגובה:

מלכתחילה צוין שמתוכננת עונה אחת לסדרה. האם זה ישתנה ? נתוני הרייטינג שלה לא גבוהים, אז לא הייתי בונה על זה.


ועתה, שאלה על קומדיה של רשת FOX:

מה דעתך על הסדרה brooklyn 9-9?
בלוג מעולה תודה!



תגובה:

בגדול, אני אוהב את הסדרה. מדובר באחת מהקומדיות הטובות שיש כיום, אולם העונה הראשונה הייתה הרבה יותר טובה מהשנייה וניכר כבר כעת שקיימת עייפות החומר וזה חבל, היות שמדובר רק בעונה השנייה שלה. ועדיין, מי שאוהב קומדיות נונסנס ייהנה ממנה. היא בוודאי הרבה יותר טובה ממרבית הקומדיות שיש כיום.


השאלה הבאה מתייחסת לסיומה של הסדרה Revenge:

יהיה סוף סגור?



תגובה:

עד כמה שאני מבין, מנהלי הרשת היו מרוצים מסיומה של העונה הרביעית וזו הייתה אחת הסיבות שהם גם החליטו לסיימה מלבד רצונה של השחקנית לסיים את הסדרה ונתוני הרייטינג. למפיקים היו רעיונות לעונה החמישית, אבל לפי מיטב הבנתי הסוף של העונה הרביעית גרם להם להבין שהוא יכול להיות גם הסוף של הסדרה. עד כמה הצופים יאהבו אותו ? נחכה ונראה (אין עוד הרבה זמן לעשות את זה...)


התגובות הבאות הגיעו מתייחסות לניתוח שפרסמתי שכותרתו הייתה "מדוע ריבוטים לסדרות נמצאים באופנה כעת ?":

השאלה\תגובה הראשונה הגיעה ממייקל:

בעוד שמלרוז פלייס היתה נכשלת, התחילה מצויין והתרסקה מבחינת תסריט, אביר על גלגלים הייתה מצויינת וחבל מאוד שבוטלה בתום עונה 1, אני הייתי מוכן לשלם כדי לתמוך בחזרה של הסדרה המעולה הזו.
אגב איך הגעת ל325 סדרות? זה מוגזם.

תגובה שנייה:

מאז ומתמיד היו בטלויזיה מספר ז'אנרים מובילים: סדרות אכיפת חוק (משטרה, FBI וכו'), סדרות רפואה, סדרות קומיקס ואופרות סבון (אב עשיר שמתנכל לבנו ההומו.. מממ... אמפייר לא חידשו כלום, ראינו את זה כבר בשושלת).
תמיד קיים מיחזור של רעיונות בז'אנרים האלה, ומכאן למיחזור סדרות עבר המרחק הוא קצר. במיוחד לאחר ההצלחה שיש לזה בקולנוע.
אז לא צריך להתרגש מהטרנד החדש ולגבי הפסקה האחרונה, להגיד ש 90% מהמוצרים עדיין מקוריים זו בדיחה.



תגובה:

1. לגבי ה 325 סדרות, זה הגיע מהמאמר עליו התבסס הניתוח. כלומר, מהכותב ג'וזף אדליאן. והכוונה היא לכל הסדרות במהלך כל השנה מכל הרשתות: ברודקאסט, כבלים, און ליין וכו'...

2. הכוונה במילה "מקוריים" היא שהם לא חידושים או ריבוטים וכו'... כמובן, שהרבה מהסדרות הן וארציות של סדרות מהעבר. למה להיטפל למשפט אחד...? בעצם, תיטפלו, זה עושה את החיים מעניינים יותר...


גם רשת NBC מקבלת שאלה על סדרה שלה:

שבוע טוב,

פרסמת ביקורת לפני שנתיים-שלוש על הסדרה Chicago Fire, ציינת:
"אפשר לראות, אבל גם לא יקרה דבר אם תדלגו עליה. לסוג הסדרות הנ"ל יש קהל מסוים, אולם להיט גדול הסדרה לא תהיה. רבים מהצופים יצפו בה בעיקר בגלל השחקנים הראשיים, אבל כאשר היא תרד מהמסכים (וזה יקרה יותר מוקדם ממאוחר) היא צפויה להישכח בים הסדרות ולא להותיר חותם, אלא אם איכות הסדרה תעלה בצורה ניכרת, המבנה שלה ישתנה ולא יהיה צפוי. לסדרה כבר הוזמנה עונה רביעית, וציינת פה שגם אושר ספין-אוף. שאלתי היא האם אתה עדיין חושב אותו דבר על הסדרה, איכות הסדרה עלה?



תגובה:

כמובן שטעיתי לגבי עתיד הסדרה, אבל אני לא נסוג ממה שכתבתי. מדובר בסדרה שלא מובילה לשום מקום. מצד אחד, היא לא בדיוק אופרת סבון, אבל היא גם לא משהו איכותי מעבר לכך. שימו לב כיצד הם מורידים דמויות רק בכדי להכניס דמויות חדשות בלי שום קשר לסדרה. אני אוהב סדרות שמגיעות עם רעיון מסוים ומוציאות אותו לפועל. הסדרות הללו נמצאות שם רק בכדי למלא מקום. תמיד יהיו אנשים שיאהבו סדרות מהסוג הזה. אני עדיין חושב שהן נחותות, אפילו יותר מאופרות סבון. לא ברור לאן הסדרה הזאת חותרת. אני עדיין חושב גם שהיא תשכח כאשר היא תרד מהמסכים. היא אפילו לא באותה ליגה של CSI והמותג שהיא פתחה ואפילו לא NCIS. אבל שוב, זו דעתי.


ובמעבר חד לסדרה של רשת ABC:

תהיה עונה 12 לאנטומיה??



תגובה:

אני לא יודע אם ראית, אבל הסדרה חודשה לעונה נוספת.


סדרה מיוחדת מקבלת שאלה:

איזה דמויות יהיו בעונה השלישית של "טווין פיקס" ומתי היא יוצאת?



תגובה:

מצטער, אבל אין לי מידע על הסדרה, כולל מתי שהיא אמורה לעלות. אבל, ברגע שדיוויד לינץ', היוצר והאיש מאחורי הסדרה לא עומד להיות חלק מהחזרה שלה, זה הוריד לי את החשק לראות את הפרקים כמעט בחמישים אחוז.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

תודה רבה