יום רביעי, 13 במאי 2015

ניתוח: ניתוח הלוח של רשת CBS לעונת 2016-2015


ערב הפוטבול שהרשת אישרה לפני שנה ממשיך גם אל העונה הבאה, עונת 2016-2015, והוא גם זה אשר קובע שערב יום חמישי של הרשת, הכוונה היא לערב הסדרות שלה, יחל רק בחודש נובמבר 2015. כתוצאה מכך אנו ממשיכים לראות כיצד The Big Bang Theory ממשיכה להתחיל את ערב יום שני בתחילת העונה ולאחריה תעלה הקומדיה החדשה  Life In Pieces. ברשת רוצים לנסות להשיק באמצעות The Big Bang Theory קומדיה חדשה. הבעיה היא, שלא מדובר בסיטקום, ולא זכור לי מתי קומדיה שכזאת הצליחה ברשת הזאת. בשל כך קשה לראות את השיבוץ כשיבוץ הגיוני, אלא כעוד ניסיון כושל להשקת קומדיה חדשה, במיוחד לאור העובדה ש
The Big Bang Theory היא כבר לא להיט היסטרי, אלא להיט חזק בלבד והיא מתחילה לאבד גובה. שאר הערב, עם עונה שנייה של Scorpion ו NCIS:Los Angeles נשאר על כנו וזה נראה הגיוני.

האלמנט המעניין בערב יום שני יגיע ביום בחודש נובמבר, כאשר Supergirl תעלה לאוויר בשעה שמונה. ראשית, שיבוץ הסדרה בשעה זו מוכיח, כי ברשת מעריכים מאד את הסדרה. ברשת יכלו לדחות אותה אל עונת הקיץ, או אולי לפתוח איתה ערב נשים ביום ראשון, אבל השיבוץ ביום שני נראה נכון, במיוחד אם לוקחים בחשבון את העובדה שהקהל שלה די קרוב לקהל של Scorpion. יהיו קוראים שיתהו לגבי התחרות אל מול The Voice. לצערה של NBC, בשעה ש Supergirl תעלה, The Voice כבר תהיה על נתונים סבירים בלבד (במקרה הטוב) ולא היסטריים, כך שמהבחינה הזאת לא צפויה בעיה. אולם, צריך לזכור שרשת FOX תשדר מולה את Gotham, וחובבי סדרות הקומיקס יאלצו לבחור בין הסדרות, כאשר סביר להניח שאת השנייה הם יקליטו. מעניין יהיה לעקוב מי מבין השתיים תצליח יותר.

ביום שלישי יחזרו שתי הסדרות של NCIS ואליהן מצטרפת Limitless. לצופים אשר ראו את הסרט צפויה מעט אכזבה, היות שהסדרה אמורה להיות יותר בכיוון של הסדרות של הרשת כדרמת פשע פותרת פרשיות ופחות בסגנון של הסרט עם ברדלי קופר. מהבחינה הזאת, ההתאמה של הסדרה לערב זה נכונה מאד.

צופים רבים בוודאי מחפשים את העונה החמישית של Person Of Interest במשבצת השידור של עשר בערב של יום שלישי, אולם נתוני הרייטינג של הסדרה בסוף העונה הקודמת לא איפשרו לרשת לעשות זאת. במקום זאת, ברשת אישרו לסדרה 13 פרקים בלבד לעונה החמישית, אשר יעלו באזור חודשים דצמבר-ינואר, וככל הנראה הסדרה תזכה לטיפול ש The Mentalist זכתה לו בעונה הקודמת ובתום הפרקים הללו היא צפויה להיעלם. אפשרות נוספת היא, שבמידה ונתוני הרייטינג יפתיעו מאד לטובה (סיכוי נמוך), אולי יאשרו לה עונה נוספת באותה מתכונת, אך אני בספק גדול. מאד. אפשרות שנייה ואופטימית יותר היא שהסדרה היא גיבוי במידה ו Limitless תקרוס, ואז היא יכולה לקבל עונה נוספת באותה מתכונת אם הנתונים יישמרו כפי שהיו בעונה הקודמת.

ערב יום רביעי נראה לי לא הגיוני בעליל. הערב מתחיל כמדי עונה עם "הישרדות", אח"כ עוברים כמדי שנה ל Criminal Minds, אבל אז עוברים לדרמה רפואית חדשה בדמות Code Black. אני מצטער, אבל אני לא מבין את השיבוץ הזה, משום שמדובר בקהלים שונים לחלוטין. ברשת, ככל הנראה, אוהבים את הסדרה יותר מהספין אוף של Crimial Minds ו\או Rush Hour, אשר שתיהן היו שיבוץ נכון יותר. מצד שני, היכן בדיוק ברשת היו יכולים להעלות דרמה רפואית ?

דרך אגב, העובדה שהספין אוף של Criminal Minds יעלה רק בחצי השני של העונה הוא סימן רע עבורם. מדוע ? משום שזה אומר, שברשת לא כל כך מאמינים בסדרה ושמים אותה בעדיפות משנית, כאשר 3 סדרות חדשות אחרות שובצו לפניה, למרות שלכאורה היא הייתה מתאימה יותר למשבצת השידור של ערב יום רביעי בשעה עשר. כמו כן, ברשת ניסו זאת עם סדרת הבת הקודמת של הסדרה והיא בוטלה לאחר עונה אחת בלבד בת 13 פרקים. לצערי, זה כנראה גם הכיוון במקרה הזה.

ערב יום חמישי בשנה הבאה עומד להיות קטסטרופה עבור הרשת. לא ברור לי מדוע ברשת אישרו קומדיה נוספת שהיא לא סיטקום, אשר תעלה בערב יום חמישי וגם ג'יין לינץ' לא תעזור להם. לרשת צפויה להיות רק תכנית אחת עם נתונים טובים, The Big Bang Theory. צפו לכך, שמהר מאד (ולכל המאוחר בחודש ינואר 2016) יחזרו לפחות שתיים מהקומדיות הוותיקות Mike & Molly, Two Broke Girls ו The Odd Couple. זה גם לא מבשר טובות עבור Elementary, אשר כבר העונה הראתה נתוני רייטינג בינוניים במקרה הטוב. עונה נוספת של ערב קומדיות שמוביל אליה עשויה לקבור אותה, במיוחד היות ובתום העונה היא תגיע למספר הנחוץ לסינדיקציה.

צריך לשים לב, שגם רשת CBS, כמו רשת NBC, מקצצת במשבצות השידור של הקומדיות. בעונת 2013-2012 לרשת היו 4 שעות של קומדיות ואילו החל מחודש נובמבר יהיו לה רק שעתיים. כלומר, הרשת קיצצה חצי משעות הקומדיות שלה. מהלך נבון לאור העובדה שהיא לא הצליחה לייצר להיט בשנים האחרונות בתחום הזה. מה שעודד את הרשת לקחת את הסיכון הזה הייתה ההצלחה של Scorpion בעונת 2015-2014, במשבצת שבעבר נשמרה עבור שעת קומדיות וכשלה עונה אחר עונה.

ערב יום שישי נשאר על כנו לחלוטין ואילו בערב יום ראשון בוצע שינוי אחד בלבד: CSI: Cyber מחליפה את סדרת האם CSI (לאס וגאס) בשעה עשר בערב, כאשר האחרונה תזכה לסרט בין שעתיים, אשר יהווה את עונתה האחרונה ואז זו תנפח את נשמתה. השיבוץ מובן משתי סיבות. ראשית, העובדה שמובילה את CSI: Cyber פטרישיה ארקט הופכת את הערב לערב נשים ביחד עם טיה לאוני וג'וליאנה מרגוליס. וכמו כן, היא תופסת את משבצת השידור של ספינת האם, כך שהצופים מכירים את המותג. אולם, לאור העובדה שהעונה הראשונה של הסדרה לא התאפיינה בנתוני רייטינג טובים, עושה רושם שמדובר בסיכוי כמעט אחרון שלה (ואנחנו רק בעונה השנייה). ירידה נוספת בנתוני הרייטינג והיא לא צפויה לשרוד (אפשרות גבוהה מאד). ואם כבר הזכרנו את 
The Good Wife (באמצעות ג'וליאנה מרגוליס), העונה השביעית שלה צפויה להיות גם העונה האחרונה שלה, אלא אם יקרה משהו יוצא דופן.

לסיכום, השיבוץ של Supergirl ביום שני נראה נכון ויוצר ערב לא רע בכלל ביחד עם Scorpion. גם השיבוץ של Limitless בערב יום שלישי נראה הגיוני. השיבוץ של Code Black בערב יום רביעי גרוע ויוצר ערב לא מספיק טוב, במיוחד לאור איבוד הגובה האיטי של Criminal Minds. למזלם, שאר הרשתות, פרט ל Empire של רשת FOX בשעה תשע, לא מציגות ערב יוצא דופן. ואילו ביום חמישי הרשת תקרוס לאחר שערב הפוטבול ייגמר. כמו שאני רואה את הדברים, לקראת הלוח החדש של עונת 2017-2016 בערב יום ראשון הרשת תבצע מהפך, כאשר אחת מהסדרות אשר משובצות בערב של עונת 2016-2015 צפויה להיות מבוטלת וקרוב לוודאי שהמניין יעמוד לפחות על שתיים.

אם תוציאו מהמשוואה את ערב יום שני, עושה רושם ממבט על הלוח החדש של הרשת שמדובר ברשת ארכאית. זה נחמד שיש לך סדרות שרצות שנים רבות, אבל אם אתה לא מתחדש (ולא, העלייה בשנה שעברה של הספין אוף השני של NCIS זה לא ניסיון להתחדש), זה גורם לציבור לראות בך מעין רשת "שיש עליה אבק". יכול להיות שברשת רוצים לערוך שינויים איטיים, אבל הלוח שלהם עדיין לא מספיק עדכני. במידה ו Rush Hour אכן אמורה להיות סדרה טובה אזי אני חושב שהיא אמורה לעלות כבר בחודש ספטמבר. לפי דעתי, ברשת שומרים אותה במידה ו Supergirl לא תצליח ואז היא תבוטל אחרי 13 פרקים, ואילו Rush Hour תשובץ במקומה בשעה שמונה בערב יום שני. כלומר, ברשת מחליטים לא "לשמור את כל הביצים בסל אחד". כל אחד וההחלטות שלו.


הציון ללוח: 7.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

לדעתי המעברים של המפץ הגדול בימים עושה לסדרה נזק.
היתה יותר חכם אם היו כבר משאירים אותה על יום שני.