יום חמישי, 14 במאי 2015

ניתוח: ניתוח הלוח של רשת ה CW לעונת 2016-2015


אין הרבה שינויים במערכת של רשת ה CW ובשל כך אין הרבה גם מה לכתוב על לוח השידורים החדש של הרשת. מפתיע מאד לאור העובדה שמצב הרשת בעונה שעברה לא היה מצליח מאד. בכל זאת, ניתן להצביע על מעט מאפיינים חדשים, שהרשת עשתה כאשר הרכיבה את הלוח החדש שלה.

הדבר הראשון שצד את העין הוא השינוי שהרשת עשתה בימים שני וחמישי. The Originals הוזזה מימי שלישי בעונה הראשונה לימי שני בעונה שעברה והשנייה של הסדרה בכדי להשיק את הסדרה החדשה Jane The Virgin. והנה, מגיעה העונה השלישית והסדרה זזה פעם שנייה ואילו הפעם ליום חמישי בכדי להתאחד עם סדרת האם שלה, The Vampire Diaries.

אפשר להצביע על מספר סיבות למהלך הנ"ל של רשת ה CW. ראשית, לאור העובדה ש Jane The Virgin קיבלה את האישור לעונה השנייה וברשת החליטו להשאיר אותה באותה משבצת שידור משום שאין לה אפשרות אחרת מלבד להזיז אותה ליום שישי, אבל לרשת היו תכניות אחרות לערב זה (אעסוק בכך בהמשך), ברשת רצו להפוך את ערב יום שני לערב של סדרות בעלות אופן קומי ולכן ציוותו אותה לדרמה החדשה היחידה של הרשת בעלת גוון קומי: Crazy Ex-Girlfriend.

סיבה נוספת הייתה הירידה בנתוני הרייטינג של שתי סדרות הערפדים שלה בעונה הקודמת ובמיוחד לאור העזיבה של נינה דוברב את המותג. ברשת קיוו שהשיבוץ הנ"ל יגרום לשתי הסדרות להתרומם מחדש, השאלה היא רק אם זה לא מאוחר מדי והנזק מהעונה הקודמת ל The Originals הוא בלתי הפיך, במיוחד לאור העובדה ש The Vampire Diaries בירידה.

ערבי שלישי ורביעי נשארים על כנם, כאשר ביום שלישי The Flash ו iZombie ימשיכו גם בעונה הבאה. מדובר בערב של הרשת שעובד בצורה טובה, וכך גם בערב יום רביעי, כאשר Arrow ו Supernatural ימשיכו להיות מצוותים גם בעונה הבאה ומאותה סיבה, אולם צפו לכך ש Legends of Tomorrow, סדרת הגיבורים החדשה של הרשת, תצוות בחודשים ינואר או פברואר באחד הערבים הללו, ככל הנראה בערב יום שלישי, כאשר היא תקבל את The Flash כמוליכה.

האלמנט שאולי הפתיע את מרבית הצופים של הרשת הוא שברשת לא העלו בעונת החורף את הפיילוט החזק ביותר שלהם בעונת הפיילוטים, Containment, והעדיפו לשמור אותו לחצי השני של העונה, ככל הנראה ליום רביעי (או שני במידה ו Crazy Ex-Girlfriend תקרוס). הסיבה לכך היא, שברשת ממשיכים עם אותו מהלך שהם עושים בעונות האחרונות של העלאת שתי סדרות חדשות בחצי השני של העונה. במקרה של הלוח של עונת
2016-2015 לרשת יהיו שתי סדרות בעלות פוטנציאל חזק, לפחות כך ברשת חושבים.

מהלך נוסף שהרשת עשתה היה של הזזת Reign לערב יום שישי. למען האמת, ברגע שהרשת אישרה את הסדרה במהלך תמוה לעונה שלישית, תמוה בשל נתוני רייטינג גרועים במיוחד, האפשרות היחידה הנוספת של הרשת הייתה לשדר את הסדרה רק בעונת הקיץ. ואולם, ברגע שנודע שהסדרה Hart Of Dixie בוטלה היה ברור שזו האפשרות היחידה שנותרה לרשת. אני גם לא מאמין לפדוביץ, מנהל הרשת, אשר טען שהוא עשה זאת בכדי שהסדרה לא תתמודד עם Scandal המאיימת. אתם רוצים להגיד לי שהם הקריבו את The Originals בשביל Reign ? אני לא חושב כך. סביר גם להניח שהסדרה לא תזכה לעונה מלאה, וכמו כן שזו תחילת הסוף שלה והסיכוי שהיא תשרוד מעבר לכך (או לכל היותר לעונה רביעית מקוצרת ואחרונה בהחלט) קטן מאד.

מאחר ואנחנו יודעים שברשת שומרים גם את העונה הרביעית של Beauty & The Beast לעונת הקיץ הבאה, הרי שנותרנו עם הסדרה האחרונה שלא נקבע לה תאריך עליה לאוויר, The 100. המהלך הזה קובע, שברשת למעשה כבר ויתרו על האפשרות שהסדרה תהפוך ללהיט כלשהו עבורה ואילו מעכשיו היא תהיה או סותמת חורים או שהיא תשודר בעונת האביב-קיץ הבאה. לרשת היו ציפיות רבות מהסדרה, ציפיות שלא מומשו ולכן הטיפול הנוכחי בסדרה. בכל מקרה, פרט להיותה סדרת אביב-קיץ, קשה לראות עתיד לסדרה.

לסיכום, לרשת יש שני ערבים חלשים מאד, ימים שני ושישי, ערב אחד טוב, יום שלישי, ושני ערבים בינוניים עם ערבי רביעי וחמישי. מאחר והכוונה של הרשת היא להמשיך ולשדר סדרות גם אל תוך עונת הקיץ, לוח זה הוא לא מספיק טוב בשביל לעשות את זה. הרשת זקוקה לעוד שני להיטים בקנה מידה של The Flash בכדי להשיג את הקו שהיא מעוניינת ללכת בו. לי נראה שדווקא הלוח בחצי השני העונה, כאשר Legends of Tomorrow ו Containment ישובצו בו, הוא לוח איכותי יותר.

הציון ללוח: 7.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

סה"כ אם לוקחים בחשבון שה CW היא הרשת הקטנה ביותר מבין חמש רשתות הברודקאסט ויש לה פחות צופים מלאחרות, יום אחד חזק ושניים בינוניים זה לוח שידורים טוב מאוד.
במבט כללי לוח השידורים שלה יותר חזק מזה של רשת FOX.
חבל לי רק על התוכנית THE 100 שהעונה השנייה שלה היתה מעולה והיא בכלל לא מופיעה בלוח שידורים לשנה הבאה.

שואל שאלה אמר/ה...

מה עם רשת FX
ומה עם רשת USA
ומה עם רשת TNT
?????????????????