יום ראשון, 21 באוקטובר 2012

ביקורת: Emily Owens M.D, פיילוט: אולי די ?



כפי שבוודאי רבים מצופי רשת ה CW שמו לב, בשנה האחרונה הרשת עברה מהפכה רצינית. את המהפכה ניתן לציין בכך, שלראשונה הרשת אישרה 5 סדרות לעונת החורף 2013-2012. הנתון המעניין עוד יותר הוא ששלש מתוך חמש הסדרות (Arrow, Beauty & The Beast, Cult) הינן סדרות פנטזיה\אקשן\מתח וזאת בניגוד לשנים האחרונות, כאשר ברשת נטו יותר לאשר אופרות סבון מאשר סדרות בעלות גוון שכזה.

בעוד שאת הסדרה The Carry Diaries ניתן להבין, בעיקר בשל העובדה שהיא רוכבת על השם של הסדרה המצליחה "סקס והעיר הגדולה" בשל היותה הפריקוול שלה, הרי שאת האישור של Emily Owens M.D קשה מאד להבין.

הסדרה עוסקת באמילי אוונס (כמובן), אותה מגלמת מיימי גאמר ( Off The Map), רופאה בשנתה הראשונה בבית החולים, אשר בילדותה גדלה כסוג של לוזרית, אך שיערה לעצמה שכאשר תגדל המצב ישתנה. ואכן, היא הצליחה מאד בלימודיה עד שהגיעה להיות רופאה. אולם עדיין אנשים לא מבחינים בה כולל וויל ריידר, ידיד ( ג'סטין הארטלי הזכור כ"חץ הירוק" מ"סמולוויל" ) מימי לימודיה שמגיע ביחד איתה לעבוד בבית החולים כרופא, ומעדיף לפרלטט עם האויבת הגדולה ביותר שלה קסנדרה ( אג'ה נעומי קינג ) שממשיכה להתנהג אליה כאילו הן בתיכון. הידידים היחידים שלה בבית החולים הם ד"ר מיכה אליס ( מייקל ראדי, אותה ראינו בחידוש ל"מלרוז פלייס" והעונה הרביעית של The Mentalist ) וטיירה ( קלי מקרירי ), בתו הלסבית של מנהל בית החולים.

הסיבה שאני מתקשה להבין את אישור הפיילוט לסדרה הוא, שלפחות על פי הפיילוט מדובר באוסף של רעיונות מסדרות רפואה אחרות לסדרה אחת, כאשר העקבות של Grey's Anatomy מורגשים היטב, במיוחד הקטע שבו יש את הרופא הטוב, העדין ( אליס ) ומצד שני הרופא הסקסי ( ריידר ). גם הקריינות של מיימי גאמר לאורך כל הפרק מזכירה מאד את הקריינות של אלן פומפאו ב Grey's Anatomy.

מה הבעיה הגדולה של הסדרה ?

למרות ש Grey's Anatomy בשנים האחרונות ירדה מאד מגדולתה מבחינה קריאטיבית, היא עדיין טובה ממנה לאין ערוך, וכאשר היא עדיין באוויר, Emily Owens M.D נראית כמו חיקוי חיוור שלה, במיוחד לאור העובדה שהתסריט שלה כל כך צפוי ולא איכותי.

כמו כן, פרק הפיילוט אמור להיות הפרק החזק ביותר של העונה ( ואולי גם של הסדרה ), כאשר ההפקה משיקעה בפרק זה משאבים רבים בכדי שיאשרו אותו לסדרה, אולם על פי הפיילוט של הסדרה הנ"ל לא נראה בכלל שהושקעו מאמצים. ממבט ראשון, נראה שמדובר בסדרת רפואה דלת תקציב, אשר ראויה יותר להיות סדרת כבלים מאשר ברשת ברודקאסט.

יכול מאד להיות שהסדרה תהפוך בהמשך לאיכותית יותר ( קשה לי להאמין, אולם זה אפשרי ), אולם נכון לעכשיו, לי הסדרה נראית משעממת.

יתרה מכך, בהפקה חשבו שמיימי גאמר בתור השחקנית הראשית אולי נראית כלוזרית ( והיא אכן נראית כך ), אך היא תוכל לקבל סימפטיה מהצופים ולהיות אהובה. בפועל, זה לא קורה. הצופה לא מצליח להתחבר אל השחקנית, אשר נראית קרה מאד על המסך, גם כשהיא אמורה להצטייר כרגישה מאד, במיוחד לאחר שהיום הראשון שלה בעבודה מתברר כלא מוצלח.

אז, לראות או לא לראות ?
אני חושב שאתם מבינים לבד, שהתשובה היא: לדלג ולא לצפות בסדרה. מדובר במחזור חומרים, חיקוי לא מוצלח של סדרות רפואה אחרות ( בעיקר Grey's Anatomy ), ליהוק לא נכון לדמות הראשית, תסריט פחות מבינוני ובעיקר, הסדרה לא מעניינת.

כאשר ניתחתי לעצמי את הלוח של רשת ה CW לעונת החורף 2013-2012, ראיתי שאישרו את Hart Of Dixie לעונה שנייה, למרות שהנתונים שלה היו בינוניים במקרה הטוב, וחשבתי שהסיבה היחידה שאישרו אותה הייתה בכדי של Emily Owens M.D תהיה סדרה בעלת מכנה משותף. עכשיו אני חושב שההפך הוא הנכון: Emily Owens M.D אושרה בכדי ש Hart Of Dixie תקבל סדרה בעלת מכנה משותף. כלומר, Hart Of Dixie היא המובילה ו Emily Owens M.D היא הנגררת. אם זו לא הסיבה, קשה לי להאמין שיש סיבה נוספת לכך שהיא עלתה לאוויר.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

השחקנית הראשית לא השאירה עלי רושם טוב גם בתפקיד האורח המתמשך שהיא עשתה בסדרה The good wife.
כנראה שהיא פשוט שחקנית בינונית.
רק חבל לי על ג'סטין הארטלי כי הוא דווקא שחקן חביב למדי.

אנונימי אמר/ה...

כ"כ לא נכון, היא שחקנית ממש טובה, ואני מתחלחל למחשבה מה היה קורה לסדרה אם שחקנית אחרת פחות טובה הייתה משחקת את הLEAD...

אנונימי אמר/ה...

איזה בנאדם מתוסכל ..
סדרה ממש טובה מבחינתי ..
קלילה , כיפית , מצחיקה , מרגשת , מעניינת , משלבת גם רומנטיקה .. בקיצור הכלל -!

והשחקנית הראשית ממש אחלה וממש לא קרה כמו שאתה אומר ..
בקיצור בלבלת בשכל .