יום שני, 22 באוקטובר 2012

בוודאי שמתם לב ש...



Revolution רשמה עליה השבוע בנתוני הרייטינג. הסדרה עלתה מ 3.0 ל 3.3 נק' מדד. מדוע צריך לציין את האירוע ? משום שזה השבוע הראשון שהסדרה רושמת עלייה, לאחר שבשבועות האחרונות הסדרה רשמה ירידה בנתונים מאז שהשיגה את הנתונים המפלצתיים של 4.1 בפרק הבכורה שלה. עדיין מוקדם לפתוח בקבוקי שמפנייה, בעיקר משום שצריך לראות האם מדובר במגמה, או שאולי מדובר במקרה חד פעמי, אך מדובר בכיוון חיובי, משום שמדובר בנתונים טובים מאד.

נתוני הסדרות בשעה עשר בערב נמוכים מאד השנה. אם לא לוקחים בחשבון את המקרה של Revolution, שהיא באמת כוח בנתוני הרייטינג, השנה הסדרות בשעה עשר מניבות רייטינג נמוך מאד. בימי שני Castle ו Hawaii Five-O עם נתונים חלשים שנושקים ל 2.0 נק' מדד. כך גם בימי שלישי עם Parenthood ו Vegas ואילו Private Practice אף מתקרבת אל 1.5 נק' מדד. בימי רביעי, Nashville פתחה עם 2.6 נק' מדד ומיד צנחה לאיזור ה 2.0 נק' מדד, וגם CSI עם נתונים דומים, Chicago Fire גרדה את 2.0 נק' מדד בערב הפתיחה ואז צנחה לאזור ה 1.5 נק' מדד. בימי חמישי Elementary שרבים ציפו לה לא מתקרבת לאיזור של 3.0 נק' מדד, ואילו Scandal מגרדת את 2.0 נק' מדד. ביום שישי, Blue Bloods סופגת העונה ירידה חדה ואילו בימי ראשון הנתונים גרועים במיוחד, כאשר גם The Mentalist לא מצליחה להרים את נתוני CBS. הרשתות צריכות להתחיל לדאוג.

אופרות הסבון של רשת ה CW לא מצליחות להתרומם. כבר ידוע לכל ש Gossip Girl מניבה מסיימת את הסדרה בעוד מספר פרקים, אך היא מגיעה ל 0.4 נק' מדד בלבד, 90210 ו Hart Of Dixie אמנם מתאוששות, אך 0.7 ו 0.6 נק' מדד (בהתאמה) הם נתונים בינוניים בלבד ולא ברור האם הנתונים יירדו שוב, כאשר מרבית הסיכויים שהם יירדו. Emily Owens M.D פתחה בצורה גרועה עם 0.5 נק' מדד. בקצב הזה, קשה להניח ש The Carrie Diaries תצליח בחלק השני של העונה. אולי הרשת צריכה לנסות ולהפוך את המגמה של העונה ממעבר מאופרות סבון לסדרות "על טבעי" ואקשן למגמה כללית ולזנוח לחלוטין את אופרות הסבון, לפחות לשנים הקרובות.

לנתוני הפרק השני של הסדרה Arrow. למרות הירידה במספר הצופים הכללי מ 4.14 ל 3.55 מיליון צופים, הרי שבסוף של השבוע השני לעונה החדשה של רשת ה CW, מסתבר שהסדרה Arrow עומדת כבר בראש נתוני הרייטינג של הרשת בצוותא עם The Vampire Diaries עם 1.3 נק' מדד, אך מבחינת מספר הצופים הכללי היא עולה עליה. למרות הנתונים הטובים, הסדרה צריכה לשמור על יציבות. אז, האם מדובר בהחלפת משמרות ? עדיין מוקדם לקבוע. בכל מקרה ערב יום רביעי החדש של רשת ה CW מתברר כהצלחה.

קללת The Vampire Diaries ממשיכה. כבר בפרק השני שלה, הסדרה  Beauty & The Beast, קורסת לנתונים בינוניים של 0.7 נק' מדד. ירידה של כמעט 50% בנתונים (בשבוע שעבר, בפרק הפתיחה שלה, הסדרה הניבה 1.2 נק' מדד). לפי דעתי, קיים סיכוי שבמידה ונתוני הסדרה יהיו בינוניים או ייפלו לגרועים לרשת יהיו מספר אופציות: אופציה ראשונה, להעלות את Cult במקומה ולדחוק את Beauty & The Beast ליום שישי. אופציה שנייה, להעלות את Cult במקומה ולא להעניק לה עונה מלאה ובכך לבטלה. אופציה שלישית: להעלות את Cult ביום שישי ולהשאיר את The Beauty & The Beast במשבצת השידור שלה עד תום העונה ואז לבטלה. נכון לעכשיו, לשלש האופציות סיכוי שווה.

Scandal משתפרת בעונה השנייה. למרות שלי השיפור נראה מעט מדי מאוחר מדי, הרי שמבחינת הרעיון הכללי של העונה, הסיפור של מה הפך את קווין לחשודה ברצח ולכך שאוליביה נחלצה לעזרתה, מעניין מאד. רק העניין של הרומן בין אוליביה לנשיא די מיצה את עצמו ונמאס. דרך אגב, אוהבי הסדרה "זאק וקודי על הסיפון" בוודאי נדהמו לגלות את השחקנית ברנדה סונג (לונדון טיפטון) בפרק ששודר השבוע. למען האמת, מדובר בתוספת נחמדה מאד. נקווה שתפקוד את הסדרה לעיתים קרובות.


השבוע, מספר הסדרות שעולות הוא נמוך ומספר רב יותר של סדרות מסיימות את דרכן:


הסדרות שיעלו  השבוע:



הסדרות שיסיימו את דרכן השבוע:

יום ראשון: Copper.

יום שני: Alphas, Switched at Birth.

יום שלישי: World Without End.
 
יום שבת: Ultimate Spider-Man.

4 תגובות:

Yael אמר/ה...

אבל הוחלפו בלידתן רק מסיימת את העונה הראשונה (סוף סוף, אם יורשה לי לומר) וממשיכה מייד בפרקים מהעונה השנייה? או שלא הבנתי את זה נכון?

אנונימי אמר/ה...

תהיה לוילפרד עונה 3?
והאם הרייטינג של 2 העונות הראשונות היה טוב?

חן אמר/ה...

לא הבנתי מזאת אומרת קללת ה-TVD? לא הסברת מזה אחרי זה חח

Urix אמר/ה...

Alphas בוטלה?
במה התכוונת כשכתבת ״הסדרות שיסיימו את דרכן״ ?