יום שבת, 25 בפברואר 2012

בוודאי שמתם לב ש...



מחקר שפורסם על הפיראטיות ברשת אשר שולל את טענות האולפנים להפסדים. במחקר גדול מאד שנמשך משנת 2003 ועד לימים האחרונים מתגלה השקר הגדול שהאולפנים הגדולים מספרים בשנים האחרונות, שבשל הפיראטיות של הסרטים ברשת חלה ירידה גדולה במספר הצופים שהולכים לבתי הקולנוע בכדי לצפות בסרטים. דרך אגב, סרטים בעלי תוכן של מתח, הרפתקאות או מדע בדיוני באופן מובהק הצופים בארה"ב מעדיפים צפייה בבתי הקולנוע. נכון, חלה ירידה של כ 7% בהכנסות מחו"ל, אך הירידה נובעת בעיקר בשל העובדה שהסרטים בחו"ל יוצאים בדרך כלל בבתי הקולנוע מאוחר יותר מאשר הם יוצאים בארה"ב. ככל שהתאריך בבתי הקולנוע בחו"ל קרוב לתאריך היציאה בארה"ב, כך גם הירידה בהכנסות מצטמצמת.

New Girl הולכת ומשתפרת מפרק לפרק. אני מודה, בפרקים הראשונים לא הייתי בטוח שמדובר בקומדיה טובה, אולם ככל שהסדרה מתקדמת היא הופכת לאיכותית יותר ויותר. (ועכשיו, זהירות ספויילר) המשחק שעשו בפרקים האחרונים בין שמידט לסי.סי מעלה לה את הרמה בכמה דרגות. רק חבל שככל שבמקביל נתוני הרייטינג של הסדרה יורדים כמעט מפרק לפרק.

לחולשת השירים בפרק סיום עונת החורף של הסדרה Glee. בפרק האחרון ששודר בשבוע שעבר התרחשה התחרות האזורית בין בתי הספר ובה (זהירות ספויילרים) ניצח בית הספר "מקינלי". צר לי לבשר, אבל לאחר צפייה בכל הפרק לא מצאתי ביצוע אחד שניתן לומר עליו שהוא ביצע ברמה גבוהה כפי שהיה הביצוע של ריקי מרטין וסנטאנה ל la esla bonita של מדונה, או הביצוע הנהדר ל Survival ו I Will Survive. היו שירים נחמדים, אבל לא יותר מכך. קצת מאכזב, במיוחד עבור תחרות שהתוצאה שלה הייתה ידועה מראש. נכון, היה קליף האנגר חזק, כאשר בסוף הפרק קווין הייתה מעורבת בתאונת דרכים, אבל סוף הפרק היה יותר מתסכל מאשר איכותי.

ל 3 הסדרות שמסיימות את העונה השבוע. גם השבוע, כמו בשבוע שעבר, יגיעו לסיומן 3 עונות של סדרות. הסדרה הראשונה היא White Collar של רשת USA, אשר מסיימת את עונתה השלישית. הסדרה תחזור בקיץ בפרקים חדשים. יהיה מעניין לראות האם ליציאה הגלויה מהארון של כוכב הסדרה, מאט בומר, (למרות שכבר היה ידוע על כך במשך שנים) תהיה משמעות בנתוני הרייטינג של העונה הבאה. הסדרה השנייה היא Parenthood של רשת NBC, שגם היא מסיימת את עונתה השלישית ושאלת חידושה לעונה נוספת עדיין תלויה באוויר. ולבסוף, A Gifted Man, שלמרות שרשת CBS לא הודיעה על כך בצורה רשמית, לא תשוב לעונה נוספת.

ל 3 הסדרות שיעלו או יחזרו השבוע למסכים. סדרת המשטרה, King, תחזור לעונתה השנייה ביום רביעי. קשה להבין מדוע, אבל העונה הראשונה שלה היוותה הצלחה גדולה עבור הרשת המשדרת שלה, מעניין יהיה לראות אם הנתונים הטובים יישמרו גם בעונה השנייה שלה, שנה לאחר שהעונה הראשונה הסתיימה. הסדרה השנייה היא, הטופ מודל הבאה, אשר תחזור לעונתה ה 18 גם היא ביום רביעי. הסדרה כבר חודשה לעונה 19, שתעלה בעונת החורף הבאה וגיוס הנשים לתחרות יהיה בקולג', אבל למי שלא נמאס מהתחרות המעייפת הנ"ל, או רק מעוניין\ת לצפות בנשים יפות על המסך, שישמור את התאריך. ולבסוף, ביום חמישי תעלה הסדרה המדוברת Awake. הפרק הראשון שלה כבר שוחרר לרשת ומעניין יהיה לראות אם היא תצליח היכן שמרבית הסדרות החדשות של הרשת נכשלו העונה.

להופעה העלובה של צ'אד מייקל מוריי בפרק השביעי של העונה התשיעית של One Tree Hill ששודר השבוע. לפני מספר חודשים יצאה ההודעה שצ'אד אמור לחזור להופעת פרידה מהסדרה. לאחר צפייה בפרק בו הוא השתתף צר לי להעיד ולהגיד: היה עדיף לו הוא לא השתתף. ברגע הראשון היה נחמד לצפות בו, אולם כל זכר לדמות של לוקאס נעלמה ממנו. גם המשפטים שנתנו לו לומר היו כל כך פתאטיים וצפויים. השתתפותו הייתה מריחה אחת גדולה. לפי דעתי, הילארי ברטון עשתה בחוכמה שדחתה את ההצעה לחזור להופעת פרידה בעונתה האחרונה. צ'אד טען שעשה זאת עבור מעריצי הסדרה, אך אם היה שואל אותי, לאור התסריט של הפרק, הוא היה משאיר חותם טוב יותר לו הפרק האחרון בו הוא השתתף היה הפרק האחרון של העונה השישית.

לחופשה של מספר סדרות של רשת ה CW. מספר סדרות של רשת ה CW יצאו לחופשה. The Vampire Diaries ו The Secret Circle יחזרו רק ב 15 במרץ בפרקים חדשים. Supernatural ו Nikita אמורות לחזור מוקדם יותר, כבר ב 9 במרץ. 4 הסדרות שידרו עד עתה 15 פרקים. הסיבה ש Nikita ו Supernatural חוזרות שבוע קודם לכן, היא משום של Nikita הוסיפו פרק נוסף העונה, כך שמספר הפרקים שלה יעמוד על 23, בעוד שמספר הפרקים של The Vampire Diaries ו The Secret Circle עומד על 22 פרקים בלבד. עדיין, לסדרות הנ"ל יוותרו 9 שבועות לשדר בהם פרקים במקרה הטוב ו 10 במקרה הגרוע ל The Vampire Diaries ו The Secret Circle ו 10 שבועות במקרה הטוב ו 11 במקרה הרע ל Nikita ו Supernatural. המסקנה: 3 שבועות של שידורים חוזרים במקרה הרע ורק שבועיים של שידורים חוזרים במקרה הטוב. מעניין מתי תגיע ההפסקה הבאה שלהן.

לפרק ששודר בשבוע שעבר בסדרה The Good Wife. פעם, הפרקים שעסקו בסדרות האמריקאיות במיעוטים היו בדרך כלל סביב היהודים. היום, "הלהיט" התקשורתי הוא מה שנעשה בסוריה. למען האמת, קצת מאוס להשתמש באירוע כה תקשורתי עבור סדרה. לראות כביכול מקור שנמצא באזור הקרבות, כאשר הוא למעשה נמצא באולפן ליד די גורם לי לרתיעה, מאחר ואני רואה בכך ניצול של אירועים טראומתיים, כאשר מדי יום נהרגים אנשים באיזור הזה ואילו בפרק מתייחסים לאספקט דימיוני בכדי להדגיש נקודה שכנראה לא קיימת. חבל. מדובר לדעתי בסדרה טובה ואיכותית שלקתה הפעם בשיקול הדעת.

להתפתחות הדמות של אמיליה בסדרה Private Practice. (זהירות ספויילר) בשבוע שעבר אמיליה גילתה לד"ר שלדון, אשר מאוהב בה, שהיא בהריון מאהובה המת, ראיין. הסיבה להתפתחות העלילתית מקורה בעובדה שהשחקנית אשר מגלמת את אמיליה, קתרינה סקורסון, הדבר היחיד שבאמת שווה בסדרה הזאת, בהריון ומצפה לילד שני. השחקנית הודיעה ליוצרת הסדרה, שונדה ריימס, שהיא בהריון ושונדה קפצה על המציאה להכניס את ההריון לסדרה. לכן גם קיבלנו את התירוץ המפגר שאמיליה לא שמה לב להריון במשך חודשים בגלל הבלגאן שהיא עברה בגמילה מסמים. האם באמת התסריטאים חושבים שהצופים של הסדרה כה טיפשים שהם יאמינו למעשיה שכזאת ?

למצטרפת החדשה לסדרה The Finder. בימים אלו משודרת ברשת ה CW העונה השנייה של הסדרה Nikita. את הדמות של ניקיטה מגלמת השחקנית מגי קיו. אולם, כפי שרבים בוודאי מודעים לכך, בסוף שנות התשעים שודרה גרסה שונה מעט של הסדרה Nikita ברשת USA במשך 5 עונות (ליתר דיוק, 4 וחצי). בגרסה הקדומה יותר כיכבה השחקנית פטה ווילסון בתור ניקיטה ולטעמי אף גילמה את הדמות בצורה טובה יותר. ווילסון הפציעה השבוע בסדרה The Finder, הספין אוף של הסדרה Bones, ברשת FOX. מסתבר שלא מדובר בהופעה בודדת והיא צפויה לפחות פעם אחת נוספת בעונה הנוכחית. עבור צופה שאהב לראות אותה ב Nikita, היה קצת מוזר לצפות בה בסדרה הנ"ל לאחר הצפייה במגי קיו בתור ניקיטה שעות ספורות קודם לכן. הליהוק, דרך אגב, של הדמות אותה היא משחקת, היה, לפי דעתי, גרוע. אני מבין מדוע היא לוהקה לתפקיד (קרירות), אך בפועל, התפקיד לא התאים לה. למרות זאת, עדיין מדובר באחד הפרקים המעניינים של הסדרה, פרק בו ניתן היה לצפות בקרוס אובר של הדמות של הודג'נס מהסדרת האם, Bones.

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

תודה על התשובה, אני יראה את זהות בדויה בריכוז כשיהיה לי יותר זמן

אנונימי אמר/ה...

הפסקתי לצפות במרפאה פרטית לפני כשתי עונות, אבל בפרק של האנטומיה שהיא התארחה בו, קשה היה להתעלם מהגודל שלה [בשל ההריון] למרות ההעמדה של הפקה אותה בכדי להסתירו..

חנן אמר/ה...

אשמח לדעת מה המקור המחקרי של הפיראטיות ברשת מהפסקה הראשונה תודה רבה

אנונימי אמר/ה...

בקשר לצ'אד, אני אוהבת ששחקנים חוזרים אז שמחתי שהוא חזר. אבל אתה צודק לגמרי, זה היה משעמם.

אני אוהבת את העונה הזו (אולי כי היא מקוצרת ובלי פרקים מיותרים) אז אני מקווה שלמבקרים הבאים תהיה עלילה נורמלית