יום ראשון, 26 בפברואר 2012

לוח ההערכות לגבי חידוש סדרות אמריקאיות לעונת החורף 2013-2012.



אנחנו קרבים לשבוע גילוי הלוחות החדשים של חמש הרשתות האמריקאיות הגדולות, כאשר נותרו פחות משלשה חודשים. בלוח ההערכות הנוכחי החלטתי להיות הרבה יותר החלטי ולתת דעה נחרצת יותר לגבי סיכוי הסדרות לשוב לעונה נוספת. אז תתרווחו בכיסא שלכם ותיהנו מהניתוח, אשר כפי שאתם בוודאי מודעים לכך מניתוחים קודמים מורכב מ: ידיעות רשמיות, הדלפות, ניתוחים של כתבי תרבות מארה"ב וכן, ניתוח אישי שלי של נתוני הרייטינג.

הבה ניגש למלאכה.



סדרה שחודשה: הטופ מודל הבאה.

ההדלפה שיצאה לפני כעשרה ימים ממקור ברשת לא הפתיעה אותי. כפי שאני רואה את הדברים כרגע:

The Vampire Diaries, 90210, Gossip Girl ו Supernatural יחזרו לעונה נוספת.

The Secret Circle ו Nikita מתחרות על המקום היחיד שנותר ביום שישי, כאשר היתרון הוא, נכון לעכשיו, של The Secret Circle.

Ringer ו Hart Of Dixie יבוטלו, אלא אם יקרה משהו יוצא דופן. ויצטרפו ל One Tree Hill שסיימה את עונתה האחרונה.

במידה וברשת יחליטו להזמין פחות מ 4 סדרות חדשות אזי קיים סיכוי שגם The Secret Circle וגם Nikita יאושרו לעונה נוספת. הסיכוי לכך נמוך היות וברשת הזמינו השנה 8 פיילוטים, נראה שההנהלה החדשה מעוניינת לערוך שינויים רציניים. אך במידה והפיילוטים לא יהיו מספיק טובים ברשת יאלצו להשאיר את שתי הסדרות. העובדה שכבר הבטיחו להפקה של Nikita שיודיעו להם מראש במידה ויחליטו לבטל אותה בכדי שיסגרו את הסיפור, לא מבשרת טובות לגבי סיכויה לשוב,, שכרגע הם פחותים מ 50%.



גם אצל רשת NBC המצב די ברור. הסדרות הבאות:

The Office, Law &Order:SVU, Grimm, Parenthood, Park & Recreation וככל הנראה גם Up All Night (אם כי אצל האחרונה לא מדובר ב 100 אחוז) יקבלו עונה נוספת.

הסדרות הבאות נראות במצב פחות טוב: Whitney (מבין השלוש מצבה הטוב ביותר), 30 רוק ו Community. קשה להאמין ששתי האחרונות יחודשו, במיוחד היות וברשת שמים דגש העונה יותר על קומדיות ופחות על דרמות. אם כי, במידה ויבול הפיילוטים שלהם לא יהיה מספיק טוב, שתיהן יכולות לחזור. צריך גם לראות כיצד Community תחזור מבחינת נתוניה, משום שלפני שיצאה לחופשה נתוניה היו מספיק טובים להחזירה לעונה נוספת (כמה עצוב שאומרים את זה על סדרה שנתוניה כה עלובים).

הסדרות הבאות יבוטלו: ?Harry's Law, Are You There, Chelsea.

נכון לעכשיו, Smash אמורה לקבל עונה נוספת ללא בעיות, אבל צריך להמשיך ולראות אם תהליך הירידה בנתוני הרייטינג שלה יימשך.

הסדרות הבאות בוטלו: Prime Suspect, The Firm, Free Agents ו The Playboy Club. והן הצטרפו ל Chuck, אשר סיימה את עונתה החמישית והאחרונה.




המצב של הרשת מעט מורכב.

הסדרות המצוירות של יום ראשון: The Cleveland Show, American Dad, The Simpsons ו Family Guy חודשו.

מנגד Allen Gregory בוטלה ו House הצטרפה אליה כשנודע שמדובר בעונה האחרונה שלה.

הסדרות הבאות יזכו לעונה נוספת: New Girl, Glee וככל הנראה גם Bones, בעיקר בשל העובדה ש House בוטלה וברשת לא ירצו לאבד שתי סדרות וותיקות בעונה אחת.

מבין השלש: Alcatraz, Touch ו Terra Nova צפויות 2 לקבל הודעת חידוש, כאשר דווקא עתידה של Alcatraz נראה טוב יותר מאחר וברשת יכולים להזיזה ליום שישי במקום או ליד Fringe. צריך לראות אלו נתונים Touch תניב לאחר הנתונים המעולים שהפיילוט שלה הניב, במידה ותשמור על אותם נתונים או אף תאבד מעט גובה. הבעיה ? היא תאלץ להתחרות ב The Voice, מפלצת הרייטינג. כרגע, גם מצבה נראה מעולה. של Terra Nova הרבה פחות טוב והיא תלויה יותר בנתוניהם של השתיים האחרות עד סיום העונה שלהן, רק במידה ושתי האחרות יקרסו ברשת יזמינו עונה נוספת (סיכוים לא כל כך גבוהים היות ומדובר בסדרה יקרה).

מצבה של Napoleon Dynamite לא ברור וההחלטה של הרשת יכולה להיות לכל כיוון. ואילו מצבה של Raising Hope לא נראה טוב (פחות מחמישים אחוז), במיוחד משום שגם רשת FOX, כמו רשת NBC, הזמינה הרבה יותר פיילוטים לקומדיות מאשר לדרמות והיא נמצאת במצב הכי פחות טוב מבין הקומדיות של הרשת.

המקרה המעניין הוא של Fringe, אצלה הכל יהיה עניין של כסף, במידה ובהפקה יסכימו לדרישות הרשת בנושא הכספי הסדרה תשוב לעונה נוספת, במידה ולא היא תבוטל. במיוחד לאור העובדה שהסדרה יציבה (גם אם נתוניה חלשים). בכל מקרה, גם אם תחודש לעונה חמישית זו תהיה העונה האחרונה שלה.

The Finder תקבל עונה נוספת רק במידה וברשת לא יהיו מרוצים מהפיילוטים שלהם לדרמות שהזמינו העונה, שהם לא רבים (5). אם הייתי צריך להעריך את הסיכויים שלה הייתי מעמיד אותם על 50%.

I Hate My Teenage Daughter תבוטל.




נכון לעכשיו, המצב שלה ברור מאד.

הסדרות הבאות יקבלו עונה נוספת: Modern Family, Grey's Anatomy, Once Upon A Time, Suburgatory, Revenge, Last Man Standing, Private Practice,
Happy Endings, The Middle ו Castle (אם כי, במקרה של האחרונה, צריך לבדוק שהירידה בנתונים שלה לא תהיה גדולה מדי עד תום העונה).

הסדרות הבאות יבוטלו: Body Of Proof ו The River.

הסדרות הבאות בוטלו: Pan Am, Charlie's Angels, Work It! ו Man Up, והן הצטרפו ל Desperate Housewives שזו עונתה האחרונה.




הסדרות שחודשו לעונה נוספת: The Big Bang Theory, How I Met You Mother.

הסדרה שבוטלה: How To Be A Gentleman.

הסדרות שיבוטלו: A Gifted Man ו Unforgettable. לגבי Unforgettable, הסיבה שהיא ככל הנראה תבוטל היא בשל העובדה שברשת מבטלים בכל עונה שתיים או שלוש מהדרמות בעלי הנתונים הגרועים ביותר. במידה והיא תצליח להתרומם מחדש (סיכויים אפסיים) אולי מעמדה ישתפר, נכון לעכשיו היא במעמד של סדרה שתבוטל. לגבי A Gifted Man, זה כבר סגור – היא בוטלה ומחכים רק להודעה הרשמית.

הסדרות שיקבלו עונה נוספת: NCIS, NCIS:LA, Criminal Minds, Person Of Interest, The Mentalist, Two and a Half Men, Mike & Molly, Hawaii Five-0, Blue Bloods, 2 Broke Girls, CSI.

אחת משתי הסדרות Rob או Rules of Engagement יחזרו בתור סדרה מחליפה, או כפי שעשו עם Rules of Engagement השנה כאשר שמו אותה ביום שבת בכדי לראות אם הקומדיה החדשה How To Be A Gentleman תצליח וכאשר היא נכשלה הזיזו אותה בחזרה למשבצת הרגילה שלה ביום חמישי. הרבה יהיה תלוי בשאלה: האם Rob תצליח לשמור על יציבות עם נתונים לא מפוצצים, אך טובים מספיק בכדי להיות סדרה מחליפה. נכון לעכשיו, הסיכויים של השתיים שווים.

דווקא לרשת CBS השמרנית, שבדרך כלל הניתוח שלה קר וברור, יש 3 סדרות שעתידן לא ברור עדיין: The Good Wife היא הראשונה, CSI: Miami ו CSI:NY. לגבי The Good Wife פשוט אי אפשר לדעת. על פי הנתונים היבשים הסדרה צריכה להיות מבוטלת, אולם בשנה שעברה הרשת הפתיעה וחידשה אותה. צריך לזכור, שבמידה והיא תזכה לעונה רביעית הרי שהיא תעבור את 88 הפרקים ובכך גדל הסיכוי שהיא תימכר לסינדיקציה (אם כי, דיל שכזה לא נראה כרגע באופק). גם בנקודה הזאת, הסיכויים שלה הם עדיין 50%. לגבי CSI: Miami, הסדרה כבר נמכרה השנה לסינדיקציה ויש לה מספיק עונות בכדי להשיג כסף עבור הרשת. בכל מקרה, במידה ו The Good Wife תבוטל היא תקבל עונה נוספת. נכון לעכשיו, הסיכויים שלה גבוהים יותר מאלו של The Good Wife, אבל רק במעט (55%). מבין שלש הסדרות, מצבה של CSI:NY הוא הגרוע מכולן. במידה ויהיו פיילוטים טובים בדרמות עבור הרשת השנה היא תבוטל. קיים גם סיכוי שסדרת האם CSI תחליף אותה ביום שישי ובמקומה תשודר סדרה חדשה. הסיכויים שלה, נכון לעכשיו, הם 45%.


זהו, עד כאן. אני מקווה שהסדרות שאתם אוהבים נמצאים במצב טוב. לוח ההערכות הבא יהיה גם האחרון שיפורסם לפני שהרשתות הגדולות יציגו את הלוחות החדשים שלהן לעונת החורף הבאה.

5 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

ringer תבוטל 100%?????????????..

אנונימי אמר/ה...

תודה,ועצוב על המבוטלות...

techtik אמר/ה...

הרשת היחידה שמפחידה אותי היא CW.
רינגר, ניקיטה, המעגל הסודי. שלושתן מושלמות, ניקיטה בכלל חבל לי, היא מעולה.

במקרה של FOX כולי תקווה שהם יחדשו את פרינג' לעונה אחרונה, טרה נובה לא מזיזה לי אבל זה יהיה מפתיע אם היא תחודש. מגע ואלקטרז יהיה מעולה אם יחודשו שתיהן, אחת מהן בטוח תחודש.

לגבי ABC אני דווקא בספק על נקמה, הרייטינג שלה לא יציב והוא גם ירד, כי נקמה ממש מעולה. היה היה לא מזיזה לי בדיוק כמו טרה נובה. הנהר עלובה אז מושלם שמבטלים אותה.

CBS עצוב אם האישה הטובה תבוטל, היא מעולה. שאר הסדרות שלה עם רייטינג מעולה.

עם NBC, אין הפתעות. צ'אק הסתיימה, אבל היא נהייתה משעממת אז טוב שזה נגמר.

גיל אמר/ה...

אני קורא קבוע,
והפתעת אותי אם מה שכתבת על קומיוניטי,
לפי דעתי ודעת חברי וכן כ-10,000 חברים בקבוצה "Save Comunnity" בפייסבוק, זוהי הקומדיה הכי איכותית בטלויזיה.
מבחינתי שיבטלו כבר את איך פגשתי את אמא (נמאס!) ולא אותה! אסוררר!

ועוד כמה דברים:
קודם כל תודה על הפוסט,
1. לאן נעלמה New Girl?
3. לאן נעלמה Revange?
4. מה לגבי Show Time? זו הרשת הכי מעניין כרגע :]
5. אני אשמח אם אלקטרז תשאר וטרה נובה תלך אבל הכי חשוב לי-
פרינג'! אפילו לעונה אחרונה! זאת פשוט סדרה אדירה. אשמח אם תשאיר אותנו מעודכנים לגבי עתידה.

תודה רבה!

אנונימי אמר/ה...

באתר tv by the numbers סבורים כי גם פרינג׳ וגם אלקטרז יבוטלו..
יש עוד תקווה?