יום רביעי, 4 ביולי 2018

שלב סיכום עונה: Deception, עונה ראשונה: חבל...



רשת ABC חיכתה זמן רב להעלות את הדרמה Deception לאוויר. בדרך כלל, כאשר רשתות הברודקאסט מעלות את הסדרות בחצי השני של העונה זה קורה בחודשים ינואר או פברואר. בפעמים המעטות שהרשתות מעלות סדרות חדשות בשלב מאוחר יותר הן לא שורדות או לכל היותר מקבלות עונה אחת נוספת (ולעיתים מקוצרת) ואז נעלמות מלוח המשדרים. הפעם האחרונה שבה דרמה עלתה בשלב כל כך מאוחר והצליחה הייתה Castle, אשר שרדה שמונה עונות. צחוק הגורל הוא שגם היא שודרה ברשת ABC. לכן, אין זה פלא שהדרמה Deception, לא שרדה את עונתה הראשונה וזאת למרות שמבחינת הרעיון היא דווקא הייתה מעניינת.

מאז שודר הסרט Now You See Me, לטעמי אחד הסרטים הטובים ביותר בעשור האחרון ובעיקר המהנים ביותר, רבים מחובבי המסך הקטן שאלו את עצמם, מתי ינסו להביא את אלמנט הקסמים אל המסכים. בשל כך, Deception סיקרנה כל כך. כביכול, הרעיון, ובעיקר הקונספט, כאשר הקוסם קמרון בלייק (ג'ק קמור סקוט) מסייע ל F.B.I לפתור פרשיות בשעה שהוא מנסה להציל את אחיו התאום ג'ונתן, אשר הופלל בשל רצח שלא ביצע על ידי אישה מיסתורית, אמור היה לפחות לגרות את המוחות.

אז, אם הרעיון הכללי וגם הקונספט (הרשת מנסה מאז ימיה של Castle לנסות לשכפל הצלחה דומה) היה נכון מה בכל זאת לא עבד בסדרה, אשר גרם לביטולה, וזאת למרות שהיא קיבלה את "אמריקן איידול" כמובילה ?

הליהוק.

אולי רבים מהקוראים לא יאהבו לשמוע זאת, אבל ברמת העיקרון מעשי קסמים עובדים באופן שכזה שהקוסם הוא דמות מחוספסת וכאשר הצופה מביט בכל מה שמסביב, ובעיקר באסיסטנטית היפה שלו, הציבור מאבד את הפוקוס. במקרה של Deception הכל התהפך. הקוסם הוא היפיוף ואילו האסיסטנטית, במקרה של Deception מדובר בסוכנת ה F.B.I קי דניאלס (איפנש הדרה), היא הטיפוס המחוספס.

בדרך כלל, כאשר הופכים את היוצרות בכל קונספט טלוויזיוני או סרטים (מישהו אמר סמי ג'ו במקרה של הריבוט של Dynasty) הכל משתבש. נכון, היום זה לא פוליטיקלי קורקט לדבר על כמה שצריך שהעוזרת תהיה יפה, אבל במקרה הזה זה פשוט הכרח. לפי דעתי, במקרה הזה אולי גם היה רצוי ללהק דמות מוכרת שתוכל לסחוב את הדמות על גבה ותוכל לרכז פוקוס בצורה טובה יותר מאשר איפנש האנמית.

דרך אגב. ציינתי זאת מספר פעמים. במידה והסיפור הוא אודות תאומים, כמו במקרה של קמרון וג'ונתן, ראוי למצוא שחקן מבריק שיכול לסחוב על הגב שתי דמויות שונות. ג'ק לא מצליח לעשות זאת, ונראה יותר כמו ילד בחנות ממתקים, מאשר קוסם מצליח, כאשר שתי הדמויות נמצאו בבגדים אזרחיים באתה סצינה לעיתים זה היה מבלבל מאד ולא היה ניתן להבדיל ביניהם, וזאת למרות שכביכול מדובר בשני אנשים בעלי איפיונים שונים בסדרה.

בהפקה חטאו מספר פעמים, בליהוק של הדמות של קמרון\ג'ונתן בלייק וגם של קיי, אך גם בליהוק הדמות של האישה המיסתורית. גם במקרה הזה, אני מצטער שאני עומד להתייחס למראה חיצוני של שחקנית, אבל גם הפעם זה חייב להיאמר. אני מבין, שרצו ללהק דמות של יפיפייה מיסתורית, אבל במקרה של סטפני קורנליסן מה שניבט על המסכים הוא מוצר פלסטיק לא אמין בעליל (למרות שצריך להדגיש, שהשחקנית הדגישה שהיא לא עברה אי פעם ניתוח פלסטיק), שלעיתים קשה להביט בו. היה ראוי ללהק מישהי אחרת לדמות, במיוחד לאחר שהשחקנית הוכיחה את משחקה המזויף כבר בסדרה Mr. Robot.

בגזרת התסריט. לא ברור באם ההחלטה של הרשת לבטל את הסדרה לאחר עונה אחת גרמה לכך שהצופים התוודעו לסיבה שבעבורה האישה המיסתורית עושה את מה שהיא עושה, בעיקר בשני פרקי הסיום. אולם, למרות שהקשר לאביהם של קמרון וג'ונתן היה ברור כמעט מאמצע העונה הרי שהעובדה שבסופו של דבר הכל נסוב סביב (זהירות ספוילר) שוד של כסף של מספר עשירים שהחביאו את כספם די היה אנטי קליימקס.

אז, לראות או לא לראות ?

למרות שמדובר ב 13 פרקים בלבד, לראות. בסופו של דבר, אף על פי פי שאני חושב שמדובר בפיספוס ענק של רעיון נהדר, מדובר בסדרה מהנה אשר מעבירה 42 דקות בצורה טובה. לא מדובר בסדרה הטובה ביותר שעלתה על המסכים ובוודאי שלאחר שהפרק מסתיים היא תישאר חקוקה בזיכרון, אבל הרעיון מעולה והתסריט "זורם" בצורה חלקה, חבל רק שהליהוק הוא מה שהרס להפקה ולרשת את הסדרה. עכשיו, תחשבו מה היה קורה לו אמילי ואן קאמפ הייתה מלוהקת כאישה המיסתורית ומורנה באכרין כסוכנת ה F.B.I או להפך ? 

2 תגובות:

JamesCrow אמר/ה...

קודם כל המראה של השחקן לא אומר כלום,אדוארד נורטון שגם נחשב ליפיוף הוכיח שאפשר לעשות את התפקיד בצורה מושלמת באחד הסרטים הטובים על אמני אשליות.

ולומר שIlfenesh Hadera לא יפה???
באיזה יקום אתה חי?

וזה לא סוד שיש לך אהבה יותר לשחקניות בהירות ובלונדיניות.
אני אישית לא מעריץ גדול של אמילי, לא אהבתי אותה באחים ואחיות וגם לא בנקמה בתפקיד הראשי אבל זה לא קשור למראה

אנונימי אמר/ה...

הייתה סדרה מהנה, חבל שבוטלה..
תודה על הניתוח [סליחה על הפוסט מורטום ;) ] D1D1