יום שישי, 20 ביולי 2018

לוח הערכות לקראת עונת סתיו-חורף 2019-2018: רשת NBC



אנחנו מתקרבים לאט לאט אל תחילת עונת השידורים החדשה ברשתות הברודקאסט האמריקאיות. כמיטב המסורת, אנסה להעריך כיצד התכניות שלהן עומדות להצליח בעונה זו. נכון, מאז שבית המקדש חרב הנבואה ניתנה לשוטים. אבל זה יהיה נחמד לראות בסוף העונה עד כמה צדקתי בהערכות שלי...

בערב יום שני של רשת NBC ברשת ממשיכים להעלות שתי עונות של The Voice. היה מעניין לראות בעונה שעברה, שלמרות שהתכנית היא כבר לא להיט היסטרי כפי שהייתה בתחילתה, היא עדיין מנפקת נתוני רייטינג סולידיים ובעיקר, שהנתונים הללו יהיו יציבים. גם בעונה הבאה התכנית צפויה להמשיך ולנפק נתונים שינועו בין 1.6 ל 2.2 נק' מדד.

בשעה עשר, הרשת מעלה תכנית חדשה בשם The Manifest. הסדרה צוברת באז רציני מאד מיום ליום, כאשר גם רשתות שידור אחרות מחו"ל מאד מתעניינות בפרויקט הנ"ל. נכון לעכשיו, עושה רושם שהיא אמורה להיות הצלחה יחסית, אבל קשה לראות אותה נוסקת אל מעל 2.0 נק' מדד, סדרות מהסוג הנ"ל כבר לא יניבו נתונים כגון אלו.

ביום שלישי, תכנית התוצאות של The Voice צפויה לנוע סביב 1.8 נק' מדד ואולי אף לנסוק בימים טובים לכיוון 2.0, אם כי מרבית הסיכויים שהנתונים יתקרבו ל 1.4 נק'מדד ואולי גם למטה מכך. This Is Us הוכיחה שהיא שומרת על יציבות, אם כי קשה לראות אותה מגיעה ליותר מ 2.6 נק' מדד. סביר להניח שהיא תתקרב יותר ל 2.0 נק' מדד, אם כי מהכיוון הנכון. הבעיה של הרשת תגיע בשעה עשר כאשר New Amsterdam לא צפויה לשרוד מעבר לעונה אחת.

יום רביעי הינו הערב של מותג Chicago. בשעה שמונה Chicago Med לא צפויה לעבור את 1.0 נק' מדד. למען האמת, אני אתפלא אם היא תגיע גם ל 0.9 נק' מדד, אולי בפרקי הקרוסאובר היא תזכה לעדנה. בשעה תשע, Chicago P.D צפויה לנוע סביב 1.4 ואולי 1.5 נק' מדד במקרה הטוב. בכל מקרה, עונה נוספת היא צפויה לקבל ללא בעיות. ובשעה עשר Chicago Fire תגיע ל 1.1 ואולי 1.2 נק' מדד, כאשר שוב המעריצים יצטרכו להתמודד עם עזיבת שחקנית ראשית בדמותה של מוניקה ריימונד, הלא היא גבריאלה דוסון.

יום חמישי של הרשת עומד לאכזב ובגדול. Superstore וגם The Good Place לא אמורות להגיע ל 1.0 נק' מד וגם אם זה יקרה זה צפוי להיות מקרה נדיר במהלך העונה. שתיהן אמורות להגיע במקרה הטוב ל 0.9 נק' מדד ושאלת חידושן צפויה להיות רלוונטית. "וויל וגרייס" אמורה להמשיך ולאבד גובה לכיוון 1.0 נק' מדד, אך היא כבר חודשה לעונה נוספת מעבר לעונה הנוכחית. I Feel Bad לא אמורה לשרדו מעבר לעונה הראשונה. בעונה הבאה צפוי גם להיות יום הדין של Law & Order: SVU, אשר שאלת חידושה צפויה להיות רלוונטית מתמיד ולראשונה מזה זמן רב הסדרה הוזזה ממשבצת השידור הרגילה שלה בימי רביעי, כך שהרשת כבר לא מתייחסת אליה כאל נכס, אלא רואה בה כמוצר שבמידה ולא יגיעו להסדר כספי לגביו אפשר בוודאות לבטל אותה. בכל מקרה, נתונים של 1.1 נק' מדד אמורים להיות הפסגה שלה. קשה לי לראות גם את זה קורה.

נכון לעכשיו, קשה לראות כיצד Blindspot שורדת לעונה נוספת. אולם, במידה והיא תצליח לשמר את נתוני הרייטינג הלא גבוהים שלה מהעונה שעברה ועלויות ההפקה לא יהיו גבוהות קיים עדיין סיכוי קטן עד בינוני. בשעה תשע, לפי דעתי, Midnight, Texas תסבול מההפסקה הארוכה ואמורה להגיע ל 0.6 נק' מדד. יותר מכך זו צפויה להיות הפתעה מרעישה. בשל כך, שאלת חידושה אמורה להישאר באוויר עד תום העונה. בחצי השני של העונה, The Blacklist צפויה לשרוד עונה נוספת, בין היתר משום שכוכב הסדרה, ג'יימס ספיידר, חתום גם לעונה נוספת. וגם ירידה מינורית בנתוני הרייטינג לא אמורה להפריע לה לשרוד.

בחצי השני של העונה. מבין הסדרות שחוזרות לעונה נוספת קשה לראות כיצד A.P Bio שורדת לעונה נוספת, כמו גם Good Girls. ל Brooklyn Nine Nine יש סיכוי קטן לשרוד במידה ויגרדו את 0.7 נק' מדד, אך הסיכוי לכך קטן.

מבין הסדרות החדשות הממתינות לחצי השני של העונה. הסיכוי הגדול ביותר הוא של The Village, כאשר השאלה היא האם הרשת אכן תעלה אותה אחרי This Is Us או כאשר זו תסיים את העונה. הדרמה זוכה לבאז גדול מאד ולאהדת המבקרים. מעט מאחוריה ניצבת The Enemy Within, כאשר גם שאלת שיבוצה רלוונטית מאד. לו תעלה לפני ש The Voice תחזור הסיכוי שלה קטן מאד. לגבי The InBetween, במידה והרשת לא תעלה אותה בערב יום ראשון, שם הסיכוי שלה לשרוד הוא אפסי, אלא תחכה לקיץ, הסיכוי שלה יהיה טוב יותר, אם כי גם אז הוא לא גבוה. ולבסוף, הקומדיה Abby's כמעט ולא מדברים עליה ואלו לא סימנים טובים. בכל מקרה, הסיכויים בהחלט לא לטובתה. 

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

TY