יום שישי, 13 ביולי 2018

שלב סיכום עונת סתיו-חורף 2018-2017: רשת ה CW




הגענו אל הרשת האחרונה ברשימה וגם אל הרשת הקטנה מכולן. בהתאם לכך, מדד ההצלחות והכישלונות נמדד בצורה שונה, אם כי במקרה שלה כמעט ולא ניתן למצוא הצלחות.

אז, בכל זאת, עבד לרשת בעונה זו ? 

הרשת הצליחה להשיק את הדרמה Black Lightning בהצלחה יחסית. הדרמה הצליחה לעמוד בכוחות עצמה גם ללא ההובלה של The Flash. להיט ענק היא לא, אבל גם דרמה בעלת נתונים בינוניים אך יציבים זה מספיק טוב עבור הרשת.

הרשת גם מגלה שהדרמה The 100 היא מחליפה ראויה לחצי השני של העונה כמעט בכל ערב בו היא משודרת. נכון, העונה היא שודרה בהתחלה אחרי The Flash, אך עדיין העובדה היא, שהרשת הזדרזה לחדש אותה מראה שגם היא מבינה שעבור דרמת אביב-קיץ, מדובר בסדרה מנצחת. השאלה היא עד מתי יוכלו בהפקה לספר סיפורים סגורים מדי עונה ובכל עונה לעניין מחדש.

Riverdale פתחה את העונה כהצלחה מסחררת, בעיקר בשל החשיפה שלה ב"נטפליקס", אך בשל השיבוץ הגרוע שלה ביחד עם Dynasty והרמה שירדה בעונה השנייה, היא איבדה גובה, אך עדיין הניבה נתונים סבירים ובעיקר יציבים.

מה לא עבד לרשת בעונה זו ? 

אין בכלל ספק שהכישלון הגדול ביותר של הרשת בעונה שעברה הייתה ההשקה של Dynasty. ברשת קיוו כל כך שהריבוט של המותג יזניק אותה לנתונים גבוהים שהיא לא ראתה, אך היא אפילו לא התקרבה לנתונים מתקבלים על הדעת. רק בגלל השם והעובדה שהיא הצליחה להשיג הסכם עם "נטפליקס" היא שרדה. משום שנתונים של 0.1 נק' מדד או 0.2 אלו נתונים שגם בעידן של היום, כאשר קיימת ירידה בנתוני הרייטינג, אלו נתונים מחרידים.

אפשר כבר לראות את איבוד הגובה הרציני של סדרות הקומיקס של הרשת. כאשר Arrow נפלה ל 0.4 ואפילו 0.3 נק' מדד ואפילו The Flash הדרדרה ל 0.6 נק' מדד במהלך העונה. עבור הרשת, מדובר מדובר באלמנט חיוני בשל העובדה שסדרות הקומיקס הן מרכיב יסוד שלה בשנים האחרונות, במיוחד עתה כאשר היא עוברת לשישה ימי שידור בשבוע. יהיה מאד מעניין לעקוב אחר נתוניהן בעונה הבאה ולראות, אולי אחת מהן כבר בדרך לנפוח את נשמתה.

ערב יום שישי בעונה זו היה מחריד למדי בכל מה שקשור לנתוני הרייטינג. Crazy Ex-Girlfriend ו
Jane The Virgin לא הניבו נתונים מספיק טובים (בלשון המעטה) ורק בשל העובדה שהרשת עברה לשישה ימי שידור בשבוע הן קיבלו אפשרות לסיים עם עונה מקוצרת בעונה הבאה. ברשת צריכים להיזהר ששעות השידור הללו לא יהפכו לחלוטין ל"חור שחור". איפה הימים ש"סמולוויל" שודרה בערב זה ביחד עם Supernatural...

למה הרשת זקוקה בעונה הבאה ? 

הצלחה בערב יום ראשון. הרשת לוקחת הימור העונה כאשר היא עוברת לשישה ימים בשבוע כאשר אין לה להיט היסטרי אחד. ובכל זאת, הרשת מעלה בערב יום ראשון את הדרמה בעלת הפרופיל הגדול ביותר שלה, Charmed, ומזיזה לשם דרמה בעלת נתונים גבוהים באופן יחסי אליה, Supergirl. הרשת מאד רוצה שהמהלך יצליח וגם צריכה את זה מאד בכדי להצדיק את המהלך ובכדי לא לחזור מהר מאד לחמישה ימי שידור.

שהדרמה The 100 תמשיך להניב נתונים בינוניים כפי שהיא מניבה בעונות האחרונות. במידה וזה יקרה תהיה לה דרמה מחליפה לעוד מספר עונות לעונת האביב-קיץ.

שאחת מהדרמות החדשות שמחכות לחצי השני של העונה תצליח, לפחות במידה בינונית. לאור העובדה שהרשת כבר הודיעה ששלש דרמות שלה יגיעו לסיומן בתום העונה הבאה, היא זקוקה למחליפות. וצריך לזכור, שגם השנה, כאשר היא עברה לשישה ימי שידור, היא עדיין לא הפציצה באישור של דרמות חדשות והסתפקה בחמש בלבד. קשה להאמין שהיא פתאם תאשר מספר רב יותר בעונת הפיילוטים הבאה. בשל כך, הרשת זקוקה להצלחות, גם אם בינוניות וזה אמור להגיע מהדרמות החדשות שלה, אולי "רוזוול, ניו מקסיקו."

אין תגובות: