יום רביעי, 18 באוקטובר 2017

ביקורת: Valor, עונה ראשונה, פרקים 2-1: עוד אחת...



זוהי הכתבה השלישית בסדרת הביקורת של הסדרות החדשות ברשתות הברודקאסט האמריקאיות לעונת הסתיו-חורף 2018-1017, אשר שמות במרכז יחידות בצבא ארה"ב. הפעם מדובר בדרמה Valor, אשר עלתה לאוויר לפני קצת יותר משבוע ברשת ה CW. החדשות הטובות ? מדובר בדרמה הטובה מבין השלש (השתיים האחרות למי שלא שם לב הינן The Brave ו SEAL Team). החדשות הרעות ? עושה רושם שכמעט אף אחד לא הגיע לצפות בה. נתוני הרייטינג של הפרקים הראשונים של הסדרה היו מאכזבים מאד, יכול מאד להיות שהסיבה לכך היא שכאשר היא עלתה לאוויר שתי הדרמות ה"צבאיות" האחרות (של רשתות NBC ו CBS) כבר עלו לאוויר.

הדרמה עוסקת ביחידת עלית המטיסה הליקופטרים עבור צבא ארה"ב ואשר יוצאת למשימות בתוך ארה"ב ומחוצה לה, משימות גלויות אך גם חשאיות (אחת מהן היא ניסיון חילוץ של אחד מהם שנשבה לאחר שמשימה שלו נכשלת). באחת מהמשימות נאמר לצוות שהוא אמור להטיס שבוי, אך בפועל הם מוצאים את עצמם אל מול אזרח אמריקאי כפות. ההליקופטר שלהם נפגע והם נאלצים לנחות נחיתת חירום, כאשר לאחריה נורה מאדיני (כריסטינה אוצ'ואה), אחת מהטייסות יורה במי שמתברר אחר כך כסוכן C.I.A, אשר היה אחראי על האסיר אותו הוא גם רצה לחסל, והורגת אותו. השבוי בורח ומאדיני והאחראי עליה, קפטן לילנד גאלו (מאט באר), מחליטים לשמור על הכל בסוד, כאשר הם חוזרים לבסיס. אולם, מאדיני לא מצליחה להתאושש ממה שעברה (היא גם נורתה) ומתחילה גם להתמכר לכדורים. במקביל, היא יוזמת מגע אינטימי עם גאלו למרות שיש לה חבר בבסיס בשם לוטננט איאן פורטר (צ'ארלי ברנט), אך ברגע האחרון היא עוצרת את עצמה. פורטר מצידו דואג לה עד כדי כך שהוא מדבר עם תיאה (מליסה רוקסורג), נציגה של ה C.I.A, אשר מתמקדת במאדיני מסיבה כלשהי.

אלמנט אחד בולט מאד בסדרה: כריסטינה אוצ'ואה ממגנטת בכל סצינה שהיא על המסך, כאשר היא במדים וגם כאשר היא לא. בשל כך, הניסיון לפתוח את הסדרה כאשר היא נמצאת בבגדים מינימליים היה מיותר. אלמנט זה גם "מסייע" לסדרה, בעיקר בשל העובדה שזה קורה בתחילת הסדרה ובשל העובדה שהיא משודרת ברשת ה CW, גם לשוות לעצמה מראה של אופרת סבון. לא עוזרת לסדרה העובדה שכבר בפרק הראשון יוצרים מתח מיני חזק בין שתי הדמויות הראשיות, מתח שכמעט ונשבר כבר בהתחלה אך ככל הנראה מהווה טיזר להמשך הסדרה ובכדי ליצור משולש רומטי. כמו כן, כמעט כל הקאסט מורכב משורה של שחקנים יפיופים או שריריים (אל תתנו לי אפילו להתחיל לדבר על רוקסורג), אפשר היה לנסות לחספס מעט את הצוות. ולא, צ'ארלי ברנט הוא לא דוגמא טובה לכך, למי שתהה.

אם בגזרת הליהוק לפי דעתי טעו הרי שדווקא הסיפור מעניין ומכמה סיבות. ראשית, העובדה שהכניסו דמות נשית לטייסת, שהיא גם דמות מורכבת ולא צחה כשלג. בדרך כלל, נהוג במידה ושמים דמות שכזאת במצב שכזה בכדי להראות שנשים צריכות להיות כפליים יותר טובות מגברים בכדי להצליח הן צריכות להיות מושלמות. הבעיה היא, שאם מוציאים מהמשוואה את העובדה שמדובר ביחידה צבאית של מטיסי הליקופטרים הרי שכל הסיפורים די מוכרים (סוד בין שני פרטנרים אותם הם מנסים להעלים, מאבק אל מול סוכנות המנסה לתפוס אותם ולפענח את הסוד שלהם) ולא מוצאים בהם חידוש. עושה רושם שמישהו לקח מספר אלמנטים מסדרות אחרות ובנה מהם סדרה חדשה, כאשר האלמנט השונה הוא רק בכל מה שקשור לדמות של נורה מאדיני.

אז, לראות או לא לראות ?

אפשר לראות, בעיקר אם אין לכם משהו אחר לראות. אין ספק שמבין הסדרות ה"צבאיות" שעלו בשבועות האחרונים היא המעניינת ביותר, אבל הרף הוא די קטן לעבור במקרה הזה. לזכות התסריטאים חייבים לציין, שהתסריט "זורם", לפחות בתחילת הסדרה, בצורה טובה מאד ובעיקר גורם לצופה לרצות להמשיך ולצפות. הבעיה היא, שבמידה וצפיתם במספר סדרות דומות (ויש רבות כאלו, גם אם הן לא עוסקות בדיוק בצבא הרי שהדינמיקה די חוזרת על עצמה בסדרות אחרות) היא לא מביאה בשורה חדשה. אה כן, ויש את כריסטינה אוצ'ואה המדהימה ביופיה, לי זה לא מספיק, ולכם ? 

אין תגובות: