יום ראשון, 15 באוקטובר 2017

ניתוח: נתוני הרייטינג הבולטים בשבוע השידור השלישי של עונת סתיו-חורף 2018-2017 ברשתות הברודקאסט האמריקאיות



נתחיל השבוע דווקא עם רשת ה CW. הרשת העלתה בשבוע שעבר את הלוח החדש שלה לעונת הסתיו-חורף הנוכחית וקיבלה מכה חזקה לפרצוף, מכה שהיא בהחלט לא ציפתה לה. הרשת שמה את כל יהבה על הדרמה החדשה שלה, הריבוט של המותג Dynasty. כל הלוח שלה שונה מהעונה שעברה בכדי להתאים לסדרה את שעת השידור הנכונה. התוצאה הייתה: כישלון מהדהד. הסדרה הניבה בפרק הפתיחה שלה 0.3 נק' מדד ו רק 1.26 מיליון צופים. כלומר, למרות הבאז שהסדרה ייצרה, וזה אכן קרה, היא ייצרה באז, מעט מאד צופים הגיעו אפילו לצפות בה. אין כמעט ספק שנתוני הרייטינג עוד צפויים לרדת בשבועות הקרובים, אבל כבר עכשיו אפשר לקבוע: במדובר ב"פלופ" כל כך חזק, בעיקר בשל הציפיות הגדולות בשל השם של המותג, "פלופ" שכמעט במאה אחוז לא יקבל הזמנה נוספת מעבר ל 13 הפרקים שכבר הוזמנו. דרך אגב, שעות ספורות לאחר שנתוני הרייטינג של הסדרה יצאו לאוויר הגיעה הידיעה שרשת ה CW מפתחת ריבוט למותג "רוזוול" מסוף שנות התשעים ותחילת שנות האלפיים, כאשר גם הפעם יש זווית של מהגרים בסדרה, כאשר אחת מהדמויות המרכזיות היא בת למשפחה לא חוקית (בדומה למשקל הרב שיש לכך בסדרה Dynasty). האם לא מאוחר לגנוז את הרעיון ?

ברשת CBS, הסדרה SEAL Team הניבה בפרק השלישי שלה 1.2 נק' מדד ו 8.02 מיליון צופים בלבד ובכל זאת קיבלה הזמנה לתשעה פרקים נוספים. כלומר, הסדרה זכתה לעונה מלאה. הצופים בוודאי שואלים את עצמם מדוע זה קרה. יש לכך תשובה ברורה: בעולם שבו NCIS מניבה בסך הכל 1.4 נק' מדד ו Bull נעה בין 1.2 ל 1.3 נק' מדד ברשת חיפשו לראות יציבות מהסדרה החדשה שלהם. לאחר נפילה צפויה מפרק הפיילוט אשר הניב 1.5 נק' מדד ל 1.2 נק' מדד בפרק השני ברשת חיכו לראות אם הירידה תימשך בכדי לקבל החלטה סופית. ברגע שנתוני הרייטינג של הפרק השלישי הראו שהסדרה התייצבה ולא ממשיכה ליפול הם הבינו שיש לה קהל בסיס (כפי שציינתי בביקרות שלי לגבי הסדרה, יכול מאד להיות שחובבי הז/'אנר יאהבו אותה, אבל רק הם) ולכן החליטו ש"עדיף שדון מוכר", לפחות עד תום העונה. במידה והנתונים יירדו מתחת ל 1.0 נק' מדד עד תום העונה היא תבוטל, במיוחד מאחר ובמספר הצופים הכללי היא לא מרשימה במיוחד, אך במידה והנתונים הללו יישמרו, אולי בכל זאת יש לה סיכוי לשרוד. יהיה מעניין לעקוב אחר נתוני הסדרה עד תום העונה בכדי לדעת זאת בוודאות.

ברשת NBC הביטו בערב יום רביעי האחרון על נתוני הסדרה Law&Order:SVU ובוודאי שלא היו מרוצים. הסדרה הניבה בסך הכל 1.2 נק' מדד ו 5.79 מיליון צופים. נתונים אלו אף היוו ירידה מנתוני הפרק הקודם, אשר הניב 1.3 נק' מדד ו 5.82 מיליון צופים. נכון, לא מדובר בירידה גדולה, אבל צריך לזכור דבר אחד: מדובר בסדרה וותיקה מאד, היא נמצאת בעונה התשע עשרה שלה, ובשל כך היא גם יקרה הרבה יותר מסדרות אחרות. בשל כך, גם הרשת נוהגת לקבל את ההחלטה לגביה בשלב מאוחר מאד של העונה ובסמוך מאד לפרסום הלוח החדש שלה לעונה הבאה, כאשר לעיתים ההחלטה גם מתקבלת בשקלול עם הסדרות האחרות של דיק וולף. לפני שנים לא רבות ברשת ביטלו את סדרת האם בדיוק בעונה העשרים שלה וזאת למרות שדיק וולף, יוצר הסדרה, היה מוכן אפילו לקצץ עלויות בכדי להגיע לעונה העשרים ואחד שלה. הסדרה עדיין נמצאת עם נתונים מספיק טובים בכדי להעניק לה עונה נוספת, אך איבוד גובה נוסף יכול לסבך אותה מאד, במיוחד כאשר היא גם פוגעת ב Chicago P.D, אשר איבדה גם היא מעט גובה השנה, אולי בשל איבוד שחקנית ראשית. בהפקה עומדים להביט בדאגה גדולה על נתוני הסדרה עד תום העונה בכדי לדעת באיזה מצב הם נמצאים.

ברשת ABC כבר יכולים לסמן כוכבית גדולה מאד לצד אחד מהתקוות הגדולות ביותר שלהם לעונה הנוכחית: הקומדיה The Mayor. לאור ההצלחה הגדולה ביותר בשנים האחרונות של הרשת עם קומדיות ולאור השם של ליה מישל, ובעיקר בשל ההתלהבות הגדולה של מנהלי הרשת מהקומדיה בעונת הפיילוטים, כאשר היא הייתה פייבורטית לקבל הודעת אישור לסדרה כמעט מהרגע הראשון, אבל נתונים של 1.0 נק' מדד ו 3.44 מיליון צופים כבר בפרק השני שלה הם אכזבה גדולה מאד עבור הרשת. נכון, יש לה סיבות מקלות, כגון התחרות מול This Is Us והנתונים הפחות טובים של כלל הקומדיות בערב זה (The Middle בעונתה האחרונה הניבה בשבוע שעבר 1.4 נק' מדד ואילו Fresh Off The Boat רק עם 1.1 נק' מדד), אבל עדיין מדובר באכזבה עצומה. עדיין לא מדובר בכישלון גמור, זה יקרה רק אם הסדרה מתחת ל 1.0 נק' מדד (וזה יכול לקרות כבר בשבוע הנוכחי), אבל צריך לקרות משהו יוצא דופן בכדי שהסדרה תצליח להתרומם מחדש.עוד סדרה שתעקוב בחשש מדי שבוע בכדי לחזות בנתוני הרייטינג שלה, משום ש"החרב ממש על הצוואר שלה".

ברשת FOX מביטים על נתוני הסדרה Empire ולא יודעים אם לצחוק או לבכות. אתם זוכרים שעד לפני זמן לא רב הסדרה הניבה נתונים של 6.6 נק' מדד ו 16.184 מיליון צופים ? (זה קרה בפרק הראשון של העונה השנייה, אשר שודר לפני כשנתיים) מה נשאר מכל ההתלהבות מ"הדבר החם הבא" ? כמעט שום דבר. בשבוע שעבר הסדרה אמנם עלתה מ 1.9 ל 2.0 נק' מדד ו מ 5.89 ל 5.92 מיליון צופים, אבל כפי שבוודאי שמתם לב, הסדרה איבדה במשך שנתיים שני שליש מנתוני הרייטינג שלה ! כן, זו לא טעות, במשך שנתיים הסדרה איבדה את עצמה לדעת. כפי שחזיתי בתחזית שלי לעונה הנוכחית, הסדרה גם צפויה להמשיך לאבד גובה עד תום עונה, כאשר לראות נתונים של 2.0 נק' מדד היא לא צפויה לראות יותר מדי (אם בכלל). אם אני הייתי מנהל רשת ב FOX הייתי מקים ועדת חקירה בכדי לגלות מי האחראי לכך שהסדרה איבדה כל כך מהר את הלהיט היחיד שהיא ייצרה בעשור האחרון. את האדם הזה הייתי מעיף לכל הרוחות, משום שללא הסדרה, ברשת היו נשארים עם נתונים של רשת ה CW כמעט לכל אורך השבוע. בקצב הזה, היום שזה יקרה לא רחוק מאד, בוודאי אם הם לא ימצאו להיט גדול אחד לפחות. 

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

תודה על כל העדכונים והניתוחים
רק תיקון קטן וחשוב
לפני שנים לא רבות ברשת ביטלו את סדרת האם בדיוק בעונה **העשרים)) שלה וזאת למרות שדיק וולף, יוצר הסדרה, היה מוכן אפילו לקצץ עלויות בכדי להגיע לעונה ***העשרים ואחת*** שלה [ורק אז הייתה מגיעה לשיא של הסדרת דרמה שרצה הכי הרבה זמן.. ולכן כרגע היא וGunsmoke מחזיקות בשיא של 20 עונות (רק שהראשונה הגיעה אליו כבר ב1975 ! והשנייה רק לפני שבע שנים...)].

אסף אמר/ה...

נקודה מעניינת - ציון ה-metacritic של הסדרה הוא הגבוה ביותר לסדרות חדשות בעונה הזאת (סביב ה-9.0, כשהבאה אחריה אפילו לא מגיעה ל-8.0).
האם הנתונים שלך כוללים נתוני צפייה מאוחרת (PVR-ים למיניהם?). רשת CW לא בהכרח תתרגש מהנתונים אחרי שבוע אחד - זאת בד"כ רשת שמחפשת קהל יותר ספציפי.

D1D1 אמר/ה...

לגבי חוק וסדר, תוגנה ההערה.
לגבי Dynasty, מדובר בנתוני שידורי כל הערב. אמנם לא מדובר אפילו ב Live+3 או Live+7, אבל עדיין מדובר בנתונים של כל הערב וזה די משמעותי. נחכה לראות מה יקרה בנמשך העונה ובאם בפרקים הבאים הנתונים אף יירדו (כפ שצפוי)

JamesCrow אמר/ה...

מבחינה קריאטיבית ואיכות אמפייר רק משתפרת מעונה לעונה, נתונים תמיד יורדים והם עדיין טובים לעומת שאר הסדרות.
פשוט צצה מגמה שאם הזמן אנשים מעדיפים לחכות לעונה מלאה ולראות ברצף מאשר לעקוב פרק פרק.