יום ראשון, 30 באוקטובר 2016

ניתוח: הנתונים הבולטים בנתוני הרייטינג בשבוע השישי בעונת 2017-2016 של רשתות הברודקאסט האמריקאיות


ברשת ABC הביטו בשבוע שעבר בדאגה גדולה בנתוני הסדרה Designated Survivor, אשר צנחו ל מ 1.6 ל 1.2 נק' מדד ובמספר הצופים הכללי מ 7.00 ל 5.96 מיליון צופים. אין ספק בכך שהסדרה נפגעה מכך ששודרה במקביל לשידור גמר הבייסבול בארה"ב ויכול מאד להיות שהיא תעלה מעט בשבועות הקרובים, אך צריך לשים לב שהסדרות ששודרו באותה שעה ברשתות NBC ו CBS (הכוונה היא ל Chicago P.D ו Code Black) נשארו על נתונים דומים מהשבוע הקודם. נכון, מדובר בסדרות וותיקות יותר ויכול מאד להיות שביססו לעצמן קהל בסיס נאמן, בניגוד לדרמה החדשה של רשת ABC. בכל מקרה, הנזק כבר נעשה והסדרה ירדה לשפל חסר תקדים מאז עלתה לאוויר. בכל זאת, מדובר רק בפרק החמישי של הסדרה ונותרו לה עוד 17 פרקים עד סוף העונה. אני מזכיר שוב, בכל פעם שאני מזכיר את הסדרה הנ"ל, מדובר בתקווה הגדולה ביותר של הרשת לעונת השידור 2017-2016 ועכשיו גם אפשר לומר: האכזבה הגדולה ביותר שלה לעונת השידורים הנוכחית.

ברשת ה CW צריכים להביט על הסדרות החדשות שלה ולהבין שנעשתה טעות. גדולה. כמעט כל מי שראה את הפיילוט של הסדרה No Tomorrow עוד בתקופת הקיץ הבין שלא מדובר בלהיט גדול. כאשר הפיילוט שודר, גם נתוני הרייטינג לא היו מחמיאים. וזאת בלשון המעטה. בשבוע שעבר הנתונים נעצרו על 0.3 נק' מדד ו 850 אלף צופים בלבד. לאור הכישלון של הסדרה ביחד עם הקריסה הצפויה של Crazy Ex Girlfriend בשעת השידור החדשה שלה בערב יום שישי, ואי הצלחת הסדרה Jane The Virgin, למרות המשענת הנוחה של Supergirl, עושה רושם שברשת צריכים לקבל החלטה באם לנסות להמשיך עם הדרמות הקומיות שהם מנסים להשיק בחוסר הצלחה. לגבי No Tomorrow ו Crazy Ex Girlfriend קשה לראות אותן חוזרות לעונה נוספת. לגבי Jane The Virgin, אולי יש לה בקנה עוד עונה אחת. השאלה היא מה ברשת יעשו לאחר מכן ? במיוחד לאור העובדה שעושה רושם ש No Tomorrow גורמת ל The Flash נזק גדול מאד. האם הם למדו את הלקח ? נחכה ונראה.

ברשת FOX כמעט ולא שידרו השבוע פרקים חדשים של הסדרות שלה בעקבות שידור גמר הבייסבול. אפשר כבר לומר שנתוני הסדרות Gotham ו Lucifer, אשר נעות בין 1.1 ל 1.0 נק' מדד מתייצבות עם נתוני סדרת הקומיקס המצליחה של רשת ה CW, הכוונה היא ל The Flash, אשר העונה נעה סביב 1.0 נק' מדד, ובשבועות האחרונים הנתונים גם התייצבו. בשל כך, אפשר כבר להציג את השאלה: האם סדרות הקומיקס כבר הגיעו למצב שהן מיצו את עצמן ? מצד שני, הסדרות של רשת FOX בימי שני גם לא יורדות מעבר לכך. עובדה זו גם יוצרות עבור הרשת בעיה גדולה: האם להמשיך ולדבוק בסדרה שכבר לא תצליח מעבר לכך, אך גם לא כושלת בכדי לבטל אותה ועדיין גם מדובר בדרמות בעלות הנתונים הטובים ביותר של הרשת. יהיה מעניין מאד לראות מה ברשת יחליטו לגבי העונה הבאה.

ברשת CBS אפשר לראות שהקומדיה החדשה של הרשת, הכוונה היא ל The Man With A Plan, היא הצלחה בינונית בלבד. ברשת תלו בה תקוות גדולות, אך הפתיחה שלה עם 1.6 נק' מדד ו 7.42 מיליון צופים. היא בוודאי אכזבה גדולה מאד עבור הרשת. אך עושה רושם שהם לא היו צריכים להתפלא על הנתונים. הסדרה שמרה כמעט על כל הצופים ש Kevin Can Wait השאירה לה (1.7 נק' מדד ו 7.91 מיליון צופים). עושה רושם שללא עזרתה של The Big Bang Theory זה המיטב שהקומדיות של הרשת יכולות להשיג. מצד שני, זה הרבה יותר טוב ממה ש The Odd Couple משיגה בשבועות האחרונים, ואשר עתידה לאבד את נשמתה בסוף העונה. במידה וזה לא יקרה, והסיכוי לכך קטן לאור ריבוי הקומדיות של הרשת ועונת הפיילוטים שמתחילה בקרוב, זה יעיד על מצב הרשת.

ברשת NBC, נתוני השבוע שעבר של הסדרות של של דיק וולף מצביעות על כך שהן יציבות לחלוטין וזאת לאור נתוני השבועות האחרונים. Chicago Fire נהנית מערב חזק של The Voice ו This Is Us ויציבה סביב 1.6 נק' מדד, Chicago P.D נעה סביב 1.5-1.4 נק' מדד, Chicago Med נעה סביב 1.5-1.3 נק' מדד ו Law & Order:SVU נעה סביב 1.6-1.4 נק' מדד. יהיה מעניין מאד לראות באם גם Chicago Justice, אשר תעלה בחצי השני של העונה תצליח לשמר את ההצלחה הבינונית של הסדרות הללו. מצד שני, ברשת ימצאו בדילמה בה רשת FOX נמצאת לגבי סדרות הקומיקס של יום שני. מה אתם הייתם עושים במקומם ? 

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

דיק וולף הוא תופעת טבע.
נראה שהוא הצליח לפצח את הגנום של הצופים. הסדרות שלו הן לא יצירות מופת אבל הן כן פצצות דרמה ששואבות את הצופה וגורמות להמשיך לצפות.
לדעתי הוא היוצר הכי מצליח בתולדות הטלויזיה האמריקאית מבחינת היקף הסדרות ותוחלת החיים שלהן.