יום ראשון, 16 באוקטובר 2016

ניתוח: הנתונים הבולטים בנתוני הרייטינג בשבוע הרביעי בעונתת 2017-2016 של רשתות הברודקאסט האמריקאיות


אין בכלל ספק שהנתונים המעניינים ביותר בשבוע שעבר הגיעו מכיוונה של רשת NBC והתייחסו לסדרה This Is Us. הסדרה רשמה עלייה בנתוניה בפרק השלישי שלה מ 2.6 ל 2.8 נק' מדד ובמספר הצופים הכללי מ 8.75 ל 9.87 מיליון צופים. הנתונים מעניינים מכמה סיבות. ראשית, בנק' מדד מדובר נתונים טובים יותר אפילו משל התכנית The Voice, אשר קדמה לה והניבה 2.5 נק' מדד בלבד. כמו כן, לאחר שנדמה היה שהסדרה מאבדת גובה מהפרק הראשון לשני, כאשר הסדרה רשמה ירידה מ 2.8 ל 2.6 נק' מדד, הגיעה דווקא עלייה בפרק השלישי. ולבסוף, עושה רושם שזו הסדרה החדשה היחידה אשר יכולה להגיד שהיא מניבה נתונים טובים באמת ושהיא הסדרה היחידה שהיא באמת בגדר הצלחה העונה. מהבחינה הזאת, לפחות עד עתה, הסדרה מזכירה את מה שהסדרה The Blacklist רשמה בתחילת דרכה. יהיה מעניין מאד לעקוב אחר נתוניה הסדרה בשבועות הקרובים בכדי לראות באם המגמה תימשך או שמא, כמו כל הסדרות החדשות העונה, הסדרה תאבד גובה ותתבסס על נתוני רייטינג טובים רק מבחינה יחסית.

בשבוע שעבר רשת ה CW העלתה את הפרק הראשון של העונה השנייה של Supergirl. הנתונים נעצרו על 1.1 נק' מדד ו 3.06 מיליון צופים. מבחינת קהל הצופים, אין בכלל ספק שמדובר בירידה גדולה לעומת נתוני העונה הראשונה ברשת CBS, כאשר הפרק האחרון של העונה הניב 6.109 מיליון צופים, כלומר הסדרה איבדה כמעט כמחצית מקהל הצופים שלה. אולם, בנק' המדד הירידה היא לא כל כך משמעותית, כאשר הפרק האחרון של העונה הראשונה, אשר הניב את הנתונים הגרועים ביותר של הסדרה, הניב בסך הכל 1.28 נק' מדד. כמו כן, הסדרה הניבה את הנתונים הטובים ביותר עבור הרשת בשבוע שעבר, טובים אפילו מאלו של The Flash, אשר הייתה עד השבוע שעבר בעלת הנתונים ביותר של הרשת. ולבסוף, הסדרה הניבה את הנתונים הטובים ביותר של הרשת בשעת השידור שלה (8 בערב של יום שני) מזה 8 שנים, אז Gossip Girl הייתה בתקופה היפה שלה. פרט לנפילה גדולה בהמשך הדרך, ברשת יכולים להתייחס ליבוא שלה מרשת CBS כהצלחה.

מצד שני, רשת ABC יכולה להיות מאוכזבת מאד. התקווה הגדולה ביותר שלה העונה, הסדרה Designted Survivor לא מנפקת את הנתונים שהיא ציפתה. בשבוע הרביעי שלה הסדרה נשארה על נתונים של 1.6 נק' מדד ובמספר הצופים הכללי הסדרה הניבה בסך הכל 7 מיליון צופים. מתחילת דרכה, הסדרה איבדה כמעט 30% מנתוניה, כאשר הסדרה רשמה בערב הפתיחה שלה נתונים של 2.2 נק' מדד ו 10.04 מיליון צופים. העובדה שהסדרה שמרה על נתונים של 1.6 נק' מדד שבוע שני ברציפות מוכיחה שני דברים: מצד אחד, בהשוואה לשאר הסדרות של הרשת (במיוחד בקרב הדרמות) מדובר בנתונים סבירים ביותר, במיוחד בשעת השידור שלה, שהיא בעיה גדולה מאד עבור הרשת מבחינה רוחבית בשעה שרק How To Get Away With Murder מתקרבת אליה עם נתונים של 1.1 נק' מדד. אך מצד שני, הנתונים מוכיחים שלהיט גדול היא כבר לא תהיה. וזו כבר בעיה גדולה עבור הרשת, משום שלפחות עד העונה הבאה, לרשת אין בקנה סדרה שיכולה להיות פוטנציאל ללהיט, גם בקרב הסדרות שיעלו בחצי השני של העונה. הרשת תלתה את כל התקוות שלה בסדרה הזאת ולפחות עבורה מדובר באכזבה גדולה, במיוחד כאשר השם של קיפר סאת'רלנד מקושר אליה.

רשת FOX בוודאי הייתה מרוצה בשבוע שעבר כאשר הביטה על נתוני ערב יום רביעי בכלל ושל Leathal Weapon בפרט. בשבועות האחרונים הסדרה Empire, היחידה מבין סדרות הרשת אשר מניבה נתונים סבירים ומעלה, רשמה ירידה בנתוניה משבוע לשבוע. בשבוע שעבר, הסדרה רשמה לראשונה העונה עלייה בנתוני הרייטינג. אין ספק שעלייה זו גם תרמה בצורה משמעותית לעלייה בנתוני הסדרה Leathal Weapon, אשר רשמה עלייה מ 1.7 ל 1.9 נק' מדד ובמספר הצופים הכללי מ 6.62 ל 6.84 מיליון צופים. גם במקרה שלה, מדובר בפעם הראשונה העונה שהסדרה רושמת עלייה בנתוניה. בתור סדרה חדשה, אין ספק שמדובר בנתונים מעודדים, אך מצד שני עושה רושם שנתוניה עתה תלויים מאד באלו של Empire, בדיוק כמו אלו של Rosewood בעונה שעברה. בשל כך, להיט גדול היא לא תהיה, בוודאי במידה ובשנה הבאה ישבצו אותה לשעת שידור אחרת, וסביר להניח שיעשו זאת בכדי להשיק סדרה חדשה אחרת. צופי הסדרה יצטרכו לעקוב אחר נתוניה הסדרה בהמשך הדרך בכדי לראות באם היא תצליח לשבור את המגמות הללו ואולי כן לעמוד ברשות עצמה.

רשת CBS הביטה בשבוע שעבר על נתוני הסדרה Scorpion וללא ספק דאגה. הסדרה רשמה את הנתונים הגרועים ביותר שלה עד כה, כאשר הניבה 1.3 נק' מדד ו 7.05 מיליון צופים בלבד. הירידה היא משמעותית מאד, במיוחד במספר הצופים הכללי, כאשר הסדרה ירדה מ 8.30 ל 7.05 מיליון צופים מהפרק הראשון הכפול של העונה, ללא ספק בשל הסמיכות שנוצרה שבוע קודם לכן ל The Big Bang Theory שפתחה את הערב בשעה שמונה (הפרק הראשון הכפול של העונה שודר בשעה תשע). קשה לראות את הסדרה מזנקת בחזרה לנתונים של 1.5 נק' מדד ומעלה, במיוחד כאשר The Big Bang Theory תחזור ליום חמישי ולכן מעריצי הסדרה צריכים להתחיל לחשוש שהסדרה לא תמשיך לרשום ירידה בנתוניה. נכון, הסדרה נמצאת בעונתה השלישית ובדרך כלל סדרות מהסוג הנ"ל מקבלות עונה רביעית כמעט בוודאות, אבל ירידה לכיוון של 0.8 נק' מדד ומטה (והסיכוי לכך קטן אבל אפשרי) וגם היא תימצא בבעיה רצינית מאד לקראת חזרה לעונה נוספת. 

אין תגובות: