יום ראשון, 23 באוקטובר 2016

ניתוח: הנתונים הבולטים בנתוני הרייטינג בשבוע החמישי בעונת 2017-2016 של רשתות הברודקאסט האמריקאיות



רשת ה CW צריכה להביט על נתון מעניין מאד (ומדאיג) לגבי שתי סדרות קומיקס שלה. Arrow הניבה בשבוע שעבר נתונים של 0.6 נק' מדד ו 1.79 מיליון צופים. הסדרה Legends Of Tomorrow הניבה יום למחרת נתונים של 0.7 נק' מדד ו 1.80 מיליון צופים. בעוד שהנתונים של Legends זהים, פחות או יותר לנתונים שלה בסוף העונה הקודמת, הרי שבנתוניה של Arrow חלה ירידה לעומת העונה שעברה. העובדה ששתי הסדרות מניבות את אותן נתונים ממחישה שמדובר, פחות או יותר, באותו קהל אשר צופה בשתי הסדרות. עדיין מדובר בנתונים בינוניים עד טובים עבור הרשת, אך ברשת צריכים להיזהר מאד שלא יאבדו את שתיהן בבת אחת, במיוחד לאור הירידה בנתוני The Flash ובנתונים הטובים, אך לא היסטריים, של Supergirl. יהיה מאד מעניין לעקוב אחר נתוני שתי הסדרות בשבועות הקרובים.

רשת NBC מביטה על נתוני שתי הקומדיות שלה בערב יום חמישי, Superstore ו The Good Place ובוודאי מרגישה מאוכזבת מאד. לאחר שנדמה היה שהרשת הצליחה לייצב רצועת קומדיות בעלת נתונים סבירים בערב יום חמישי, אשר היו מצליחים אולי לבנות מחדש את שעת השידור הזאת עבור הרשת, הגיע שבוע שעבר וטרף את הקלפים. Superstore הניבה בסך הכל 1.0 נק' מדד ו 4.18 מיליון צופים ואילו The Good Place הניבה 1.0 נק' מדד ו 3.79 מיליון צופים. מדובר בירידה גדולה משבוע שעבר אז הסדרות הניבו 1.2 נק' מדד כל אחת ו 4.39 ו 4.23 מיליון צופים בהתאמה. צריך גם לזכור שהירידה בנתונים מגיעה שבוע לפני חזרת The Big Bang Theory למשבצת השידור שלה בערב יום חמישי של רשת CBS ויכול מאד להיות שחזרתה תגרום לירידה נוספת בנתוני הרייטינג של שתי הקומדיות של רשת NBC. אם כן, שבוע הבא הוא המבחן הגדול של שתיהן. ירידה נוספת בנתונים ויכול מאד להיות שאפשר להתחיל לספור את מספר הפרקים שנותרו להן, למרות ששתיהן קיבלו עונה מלאה.

רשת ABC צריכה להביט גם השנה על נתוני שעת השידור של עשר בערב ולומר לעצמה: מה אנחנו עושים בשנה הבאה ? Quantico הניבה בשבוע שעבר 0.8 נק' מדד ו 3.04 מיליון צופים, Conviction במצב גרוע עוד יותר עם 0.7 נק' מדד ו 4.24 מיליון צופים, "ש.י.ל.ד." עם 0.7 נק' מדד ו 2.34 מיליון צופים. אין ספק שלפחות שתיים מתוך שלש הסדרות הללו לא יזכו לעונה נוספת ובמידה וברשת ירצו לערוך ניקיון כללי אולי אפילו כולן. אני בטוח שברשת שואלים את עצמם עכשיו את השאלה שמעריצי הסדרה Castle שואלים את עצמם: האם לא הקדימו לשלוח את Castle אל מותה בטרם עת ? הסדרה הניבה נתונים סולידיים ואף הסכימו להורדה בעלויות ההפקה במידה והסדרה הייתה זוכה לעונה תשיעית. ברשת יכלו לשמור אותה כממלאת מקום לחצי השני של העונה. יהיה מעניין מאד לראות אילו החלטות ברשת יקבלו לקראת העונה הבאה ועד כמה שזה יישמע מצחיק, משום שהעונה רק החלה, הרי שעונת הפיילוטים 2017 אמורה להתחיל בקרוב מאד. כן, עד כדי כך מצב הרשת הוא גרוע.

רשת CBS צריכה להודות שהאשמה בירידה בנתוני הסדרה NCIS (סדרת האם) נעוצה רק בה. הירידה המאסיבית הראשונה בנתוני הסדרה התרחשה לאחר עזיבת השחקנית קוט דה פאבלו (זיווה) בשנת 2013, כאשר הסדרה צנחה מאזור 2.8-2.6 ל 2.2-2.1 נק' מדד, לא מיד, אך לאחר מספר פרקים אלו היו הנתונים. השנה, לאחר עזיבת מייקל וות'רלי הנתונים ירדו מאזור של 2.2-2.1 נק' מדד בעונה שעברה לאזור של 1.9-1.8 נק' מדד העונה. אז נכון, מדובר בסדרה וותיקה (עונה 14) והירידה הייתה צפויה, ונכון שחלה ירידה כללית בנתוני הרייטינג של כל רשתות הברודקאסט, אך קשה שלא להביט על הנתונים ולהגיע למסקנה שחילופי המשמרות בקאסט השחקנים הוא גורם משמעותי בירידה בנתוני הרייטינג של NCIS, אשר איבדה מתחילתה שלש דמויות מרכזיות (גם דמותה של קייט מתה בתום העונה השנייה) והקהל לא מגיב באותה צורה לקאסט החדש (הוספת שתי דמויות חדשות וחצי בעונה הנוכחית).

רשת FOX נמצאת בבעיה גדולה בכל מה שקשור לרצועת הקומדיות של ערב יום שלישי (הדרמה Scream Queens היא כבר גוויה מהלכת בערב זה). שתי הקומדיות הוותיקות של הרשת Brooklyn Nine Nine ו
New Girl הניבו בשבוע שעבר 0.9 נק' מדד כל אחת ובמספר הצופים הכללי הן הניבו 2.05 ו 1.81 מיליון צופים בהתאמה. במקרה של New Girl לא מדובר בירידה גדולה מדי מהממוצע של 1.12 נק' מדד מהשנה שעברה, אך במספר הצופים הכללי הירידה היא דרמטית מ 2.57 ממיליון בממוצע לפרק ל 1.81 של השבוע שעבר (אם כי לקראת תום העונה הנתונים עמדו יותר לכיוון של 2.2 מיליון צופים, אבל זה צפוי לקראת סוף עונה). כלומר, כשליש מקהל הצופים שלה זנח אותה ובקצב הזה כמעט ואף אחד לא יצפה בה עד תום העונה. גם מצבה של Brooklyn לא מזהיר, אולם לקראת סוף העונה הקודמת הנתונים שלה נעו בין 0.7 ל 0.9 נק' מדד בכל מקרה וכ 2 מיליון צופים בממוצע. תצרפו את העובדה שמדובר בשתי סדרות וותיקות (New Girl בעונתה השישית ואילו  Brooklyn בעונתה הרביעית) ועל כן גם יקרות יותר (במיוחד מאחר ולא מדובר בסיטקומים שהם זולים יותר) ותקבלו מצב שסביר להניח שלפחות אחת מהן או אולי אפילו שתיהן לא יזכו לעונה נוספת. מצד שני, לאור המצב הכללי של הרשת אולי היא תהיה מוכרחה להתפשר. את מי הייתם מעדיפים ? 

4 תגובות:

שד משחת אמר/ה...

בסדרה Arrow
יש ירידה בנתונים בגלל שהם שינו המון דברים
1 הם הרגו את לורה לאנס
2 החבורה של אוליבר התפרקה והדמויות השתנו

אבל בסדרות האחרות שלהם הדמויות הראשיות נשארו אותם דמויות

אנונימי אמר/ה...

אתה שכחת לגבי החץ שבאותו יום היה את העימות השלישי.. ככה שאי אפשר לשפוט באמת את הרייטינג של אותו יום.

Adim אמר/ה...

הבעיה בחץ היא אותה הבעיה שהיה בגיבורים,יומני הערפד וכדומה.
לוקחים מוצר איכותי שהיה איכותי בעונה הראשונה ומנסים להגדיל אותו ובהרבה ללכת על דעות ורגשות המעריצים, דבר שיוצר אופרת סבון.

החץ התחילה כסדרת אקשן נטולת כוחות,שילובם של הכוחות היה יכול להתבצע יפה עם היו עושים זאת בחוכמה.
ועוד ההתעסקות הכבדה באוליבר ופליסיטי,שימוש בסיפור עלילתי שלא ממש מותח את הצופה,שלא מזכיר אפילו את עונות 1 ו-2.
ולבסוף רצח דמויות דומננטיות:
--תומי מרלין שהיה אמור להיות החץ האפל,במקום אביו, ולהיות דמות נבל מרושע שמאתגר את החץ הירוק.
נרצח כדי ליצור הפתעה.עעקרון תכנית טובה לעונה הראשונה בטווח הארוך הדמות שלו הייתה יכולה להיות יותר מעניינת.
--לוראל לאנס-כדי לקדם את הקשר הזוגי בין פליסיטי לאוליבר וכדי להשקיט את המעריצים ששונאים אותה.
לא פלא שרוצים להחזיר אותה עד פרק 10 העונה.

הסדרה איבדה לגמרי את מה שהייתה ולכן הסדרות החדשות מצליחות יותר,
כנראה בעתיד היא גם תבוטל..בייחוד שהם תיכננו עד ל-5 עונות.
יכול להיות שבמידה והתכנית שלהם להכניס את באטמן לסדרה תצא לפועל היא אולי תצליח להחזיר את תהילת עברה.אבל נכון לעכשיו זה לא הפתעה גדולה.

אנונימי אמר/ה...

D1D1 יש לי שאלה אליך.
בשנים האחרונות יש המון סדרות שנעות סביב רייטינג מגוחך של 1.5-0.6 נקודות מדד ועדיין זוכות לחידוש ועונות נוספות.
מבט על ערבי השידור של רשתות הברודקאסט חושף תמונה עגומה לפיה מעט מאוד סדרות מצליחות להגיע לרייטינג 2 ומעלה.
האם המצב הזה הוא משהו חדש או גם לפני עשור או שניים רוב הסדרות היו בעלות רייטינג נמוך?