יום שלישי, 31 בדצמבר 2013

ביקורת: הקומדיות החדשות של רשת ABC לעונת 2014-2013.


בכתבה האחרונה שלי בסדרת הביקורות על הקומדיות החדשות של ארבע רשתות הברודקאסט, אעסוק בקומדיות החדשות של רשת ABC.

הרשת העלתה עד עתה ארבע קומדיות חדשות. לצערה, אף אחת מהן לא הפכה להצלחה. למען האמת, כל הארבע נחלו כישלון גדול. עבורי, האכזבה הגדולה ביותר מגיעה מהקומדיה The Goldbergs, אשר קיבלה מקפצה נאה אחרי הדרמה "ש.י.ל.ד.", שלפחות בתחילתה הייתה הצלחה (גם אם מתונה) ובכל זאת, הקומדיה נעה בעיקר מתחת ל 2.0 נק' מדד. אם תשאלו אותי, הסיבה לכך ברורה: השיבוץ שלה כל כך גרוע שלא ייאמן שבהפקה לא חשבו על כך. מה הקשר בין הקומדיה הזאת לדרמה שמובילה אליה ? אבל גם מבחינה קריאטיבית עושה רושם שהציבור האמריקאי לא מתלהב מהקונספט של חזרה לשנות השמונים, הסדרה עוסקת במשפחת גולדברג (סבא, אב, אם ושלשת ילדיהם) בשנות השמונים, כפי שהכישלון של The Carrie Diaries מוכיח. יתרה מכך, גם במקרה שלה לא מדובר למעשה בקומדיה, אלא יותר בדרמה עם גוון קומי ובמקרה שלה היא לא משכנעת ולאחר שניים או מקסימום שלושה פרקים הצופה מגיע למיצוי. אם זה היה תלוי בי, ניתן היה לדלג עליה או אפילו לא לאשר אותה לשידור. הנושאים די מוכרים והצופים המבוגרים יותר מכירים אותם מקומדיות קודמות משנות השמונים.

קומדיה נוספת שלא הייתה צריכה להיות מאושרת הינה Super Fun Night, מדובר בניסיון לייצר קומדיה בסגנון "האנטומיה של גריי", אבל רבל וילסון היא לא אלן פומפאו והצופים שמצליחים לשרוד את הפיילוט יצליחו לכל היותר לשרוד פרק אחד נוסף לפני שיחליטו לוותר. די נמאס לראות את הקומדיות שעוסקות בחבורת צעירים\צעירות בגילאי העשרים\שלשים שמחפשים אהבה או לבלות ובכך, פחות או יותר, עוסקת הקומדיה. כמו כן, קומדיה אחת שבמרכזה נמצאת שחקנית בעלת מבנה גוף מלא ומעלה כבר קיימת ("מייק ומולי") ועד כמה שזה לא יישמע טוב מבחינה פוליטית, אני מעריך שזו אחת הסיבות שלא רבים צופים בה. כמו כן, גם במקרה שלה, לא ברור מי חשב שהשילוב שלה אחרי Modern Family נכון. אין טעם להתרגל אליה, משום שעונה שנייה היא, ככל הנראה, לא תראה ולטעמי בצדק גמור.

לפני סיום, הגיע הזמן להתייחס לשתי הקומדיות היותר טובות העונה ולצערי, שתיהן לא יזכו לראות עונה שנייה. הקומדיה הראשונה שצריך להתייחס אליה היא Trophy Wife אודות גבר (בראדלי וויטפורד), אשר נישא לאישה צעירה (מלין אקרמן), ובכך גם אשתו החדשה "נישאת" לשתי נשותיו הקודמות ולידיהם. התסריט שלה איכותי מאד, מצחיק ולעיתים על גבול האבסורד. הבעיה היחידה שלה היא, שהיא משובצת אחרי The Goldbergs ובשל כך לא מקבלת מקפצה רצינית. הוכחה לכך ניתן לראות בכך שהיא משמרת קרוב לשמונים אחוז מהקהל ש The Goldbergs מובילה אליה. הכימיה בין השחקנים טובה מאד ולפי דעתי, חבל מאד שהיא לא תשרוד.

אחרונה חביבה היא Back In The Game. לטעמי, מדובר בפיספוס הגדול ביותר של רשת ABC. הסדרה לא תקבל פרקים נוספים מעבר ל 13 הפרקים שהוזמנו לה. הסיבה לכך ? היא לא מופקת על ידי האולפנים של הרשת ובשל כך גם הרווחים ממנה קטנים. משום שמבחינת נתוני הרייטינג שלה היא לא נופלת משאר הקומדיות החדשות של הרשת ולעיתים גם מצליחה להתעלות עליהן. מגי לוסון נהדרת בתפקיד הראשי כאם חד הורית, אשר נאלצת לחזור עם בנה בכדי להתגורר עם אביה ולאמן נבחרת של ילדים לא יוצלחים שאף אחד לא רוצים. הרעיון מעניין, התסריט, למרות שלעיתים צפוי,  כיף לצפייה ו"זורם" בצורה נינוחה. מדובר בקומדיה משפחתית טובה מאד, שלו הייתה משודרת אחרי The Middle כשזו הייתה בשיאה מבחינת נתוני הרייטינג סביר להניח שגם הייתה מצליחה יותר. לטעמי, היא הייתה מצליחה הרבה יותר לו הייתה משודרת אחרי Modern Family. עצוב לראות סדרות כגון The Millers מצליחות ברשת CBS בצורה מתונה ואת הקומדיה הזאת לא מקבלת יותר מ 13 פרקים. חבל.

לראות או לא לראות ?

The Goldbergs - לא לראות.

Super Fun Night - לא לראות.

Trophy Wife - אם יש לכם זמן תראו, אבל אם הרשימה שלכם לצפייה מלאה - דלגו עליה.

Back In The Game - כדאי לראות, גם אם מדובר ב 13 פרקים בלבד, אבל אפשר להבין במידה והחלטתם בשל כך לוותר עליה, .

תגובה 1:

Gilad אמר/ה...

לא מסכים לגבי THE GOLDBERGS סדרה נפלאה ומקסימה. ומאוד מאוד מצחיקה.

לגבי BACK IN THE GAME גם אני מאוד אוהב אותה.מגי לוסון באמת נהדרת ובעקבות הסדרה הזאת יש לי קראש רציני עליה ( וגם העובדה שהיא דומה לאלישייה סילברסטון היפהפייה - איפה היא באמת?)

תודה על הפוסט גיליתי את הבלוג הזה לפני כמה ימים והוא מעניין ומעולה!