יום חמישי, 26 בדצמבר 2013

פינת D1D1 רואה סרטים.

World War Z - מלחמת העולם Z - בראד פיט מגלם את דמותו של ג'רי, עובד או"ם לשעבר, אשר נקרא לדגל לאחר שפורצת מגפה חדשה, אשר הופכת כל אדם שננשך לאחר שניות מעטות לזומבי. ג'רי עושה זאת בכדי להציל את אשתו ושתי בנותיו. בדרך הוא קופץ למספר מקומות, כולל ישראל, עד שהוא מגיע לפתרון כיצד ניתן לעמוד מול חיות האדם, אשר מנסות בכל רגע לנשוך אותו.

די נמאס מכל נושא הזומבים. הסדרה "המתים המהלכים" תיכנס בקרוב לחצי השני של עונתה הרביעית והיא די ממצה את הנושא. כמו כן, סרטי אסונות אפוקליטיים ניתן למצוא כמעט מדי שנה, כך שגם בתחום הזה הרעיון לא הכי מקורי. למען האמת, אם נוציא מהמשוואה שני נעלמים: בראד פיט ודניאלה קרטס הישראלית, מדובר בסרט בינוני למדי, כאשר רק האפקטים שלו בנחלי הזומביים שווים צפייה. קשה להגיד שהרעיון היה עובד טוב יותר בתור סדרה, כי יש כבר סדרה דומה, אבל אין ספק שסדרה הייתה עדיפה על פני סרט בין שעתיים, אולי אפילו מיני סדרה.

בנוגע להשתתפותה של דניאלה קרטס. אני יודע שזה ישמע לא פוליטיקלי קורקט, אבל מדוע היו חייבים להראות אותה בשיער כה קצוץ ? השחקנית די איבדה בסרט זה את הנשיות שלה, במיוחד כשחלק נכבד ממנו היא לבושה במדי צבא, והפועל היוצא מכך הוא, שהיא נראית במרבית הסרט כטרנסג'נדרית. וכולם יודעים עד כמה יפה (וגם מוכשרת) השחקנית. חבל.

אז, לראות או לא לראות ?

רק אם אתם ממש, אבל ממש, אוהבים את סוג הסרטים והסדרות הללו ולא נמאס לכם ממנו לאחר כל העונות של "המתים המהלכים". עבורי, זה היה בזבוז זמן של שעתיים.


Empire State - אמפייר סטייט - כריס (ליאם המסוורת'), שהמשטרה מסרבת לאפשר לו להתקבל אליה בשל העובדה שעישן ג'וינט כשהיה צעיר, ואדי זוממים בשל המצב הכלכלי בהם הם נמצאים לשדוד את המקום בו כריס עובד. אולם, לאחר שבעת הניסיון הראשון שלהם המשטרה מסכלת אותו, כריס מחליט לנטוש את המזימה, אך אדי גורר אותו פנימה ובסופו של דבר גורם לו לנזק בלתי הפיך.

הסרט מסתמך על אירועים שקרו בעת שוד בשנות השמונים המאוחרות, אבל למרות זאת הוא משעמם ולא ברור מדוע בכלל הופק. בסרט מככבים כוכבים נוספים כגון דווין ג'ונסון, אמה רוברטס ושנה גריימס (90210), אולם גם הם לא מצליחים לזרוע עניין גדול מדי בסרט. טוב עשו בהפקה שהפיקו את הסרט ישירות ל DVD ולא העלו אותו בקולנוע, כי הוא פשוט לא מעניין ולא ברור מי היה מגיע לצפות בו. למען האמת, גם ב DVD לא כדאי לצפות בו.

אז, לראות או לא לראות ?

לא לראות, בזבוז זמן של שעה וחצי.


The Hangover 3 - בדרך לחתונה עוצרים בווגאס 3 - הסרט השלישי בסדרת הסרטים, אשר הזניק את הקריירה המדשדשת של בראדלי קופר. הפעם החבורה מתכנסת בשל ההלוויה של אביו של אלן (זאק גאליפיאנאקיס) , אשר מת מהתקף לב לאחר שהוא מתאכזב מכך שבנו בן ה 42 לא מתבגר.

לאחר התערבות של המשפחה מחליטים לשלוח אותו למוסד לאשפוז זמני בכדי שאלן יתאפס על עצמו, אך בדרך לשם החבורה נחטפת על ידי מרשל (ג'ון גודמן), אשר רוצה שהם ימצאו עבורו את מר צ'או (קן ג'אונג), אשר גנב ממנו מטילי זהב בשווי 21 מיליון דולר. מרשל לוקח את דאג כבן ערובה ומקציב להם שלשה ימים למשימה.

זהו הסרט הגרוע ביותר בסדרה ולמען האמת ברובו הוא גם לא מצחיק. שני הסרטים הראשונים (במיוחד הראשון) לקחו את הרעיונות של התסריטאים עד לגבול ומתחו אותם ולכן עושה רושם שמה שמגיע בסרט השלישי כבר לא מצליח לרגש או להצחיק. גם התוספת של מליסה מקארתי כמושא אהבה עבור אלן לא עבד בצורה טובה והסצינות בכיכובה נראו יותר כמביכות מאשר מצחיקות.

אז, מה בכל זאת היה טוב בסרט ?

הסצינות בהשתתפות הדמות של מר צ'או בלבד, אשר גנב את ההצגה בסרט הזה. שאר הסרט לא שווה צפייה. ליתר דיוק, פרט לסצינת הסיום, כאשר החבורה מתעוררת לאחר החתונה של אלן ושוב לא מבינים כיצד הם לא זוכרים את אירועי הלילה הקודם. מתברר, שצ'או סימם אותם והם שוב בילו לילה בלתי נשכח שהם לא זוכרים, וסטו (אד הלמס) אף מתעורר לאחר שעבר השתלת סילקון בשדיו. דרך אגב, זה היה יכול להיות רעיון טוב יותר לסרט מהבדיחה שנראתה על המסך במשך שעה וחצי.

אז, לראות או לא לראות ?

אפשר לדלג על הסרט. למען עשרים וחמש דקות בהשתתפותו של צ'או הסרט משעמם ולא מצחיק.

 

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אתה יכול אולי לפרסם יותר ביקורות על סדרות מאז סרטים? זה בכל זאת בלוג *טלוויזיה*...

Unknown אמר/ה...

אני הלכתי לקולנוע (שזה דבר די נדיר היות והמחירים ממש לא במקום!). נהנתי מהסרט מלחמת העולם זי. סרט לא יומרני, תסריט המתאים לאורך הסרט, משחק יפה מצד כולם. משהו טוב עובר על בראד פיט, המשחק שלו לא מלוקק, לא מתאמץ.