יום ראשון, 31 במרץ 2013

פינת המענה לקוראים, והשבוע: The Walking Dead, XIII, Being Human, Golden Boy, Haven, Veronica Mars, Hart Of Dixie ועוד...

נתחיל עם שאלה מבובי דינקלברג:

תהיה עונה 4 לכמעט אנושיים US?



תגובה:

עדיין לא יצאה הודעה בקשר לכך מטעם רשת Syfy. על פי נתוני הרייטינג קשה לראות מצב שהרשת לא תחדש את הסדרה לעונה נוספת.

השאלה הבאה מגיעה בצורה של בקשה:

אם תמצא זמן באחד הפוסטים לעדכן האם יש לגולדן בוי סיכוי להמשך, או שהוא כבר d.o.a?! תודה מראש..



תגובה:

אני דבק בהערכה שנתתי לסדרה בלוח ההערכות האחרון שפירסמתי לגביה, כאשר היא רק עלתה לאוויר. נכון לעכשיו, הסיכויים של הסדרה לחזור לעונה נוספת נמוכים מאד, למרות שברשת עדיין לא הודיעו על ביטולה. אולם לפי דעתי, ברשת עושים זאת בכדי לא להזיק לנתוני הערב הכלליים של יום שלישי, ובכדי שהצופים לא יעזבו לגמרי את הסדרה. קשה לי לראות את הסדרה חוזרת לעונה נוספת.

אלעד ביקש לברר את דעתי לגבי סדרה שהסתיימה ובקרוב תחזור בצורת סרט:

מה דעתך על ורוניקה מארס?



תגובה:

אהבתי את הסדרה, בשל כך גם הכנסתי אותה למצעד 100 הסדרות הטובות ביותר בארבע העשורים האחרונים למקום ה 42. במבט מעמיק יותר, שתי העונות הראשונות היו מעולות, העונה השלישית הייתה פחות טובה. יהיה מעניין לראות את הסרט שיופק לסדרה מאחר וקריסטין בל כבר בת 30 + ולא ילדה, כפי ששיחקה בסדרה, והיא גם אחרי לידה.

רועי ביקש את דעתי בנוגע לרעיון כללי:

ברצוני לדעת מה דעתך לגבי דעיכת ערוץ הילדים הישראלי והפיכתו מפנינה טלוויזיונית לערוץ טראשי אמריקאי טיפוסי.



תגובה:

לפי דעתי, מדובר בתהליך שהחל כבר בסוף שנות התשעים כאשר נוצר פולחן סביב המגישים של הערוץ, ובמיוחד סביב מיכל ינאי ולאחר מכן יעל בר זוהר, כאשר הייתה בשיאה. בתקופה שלנו ראו זאת בעיקר כאשר שמו את דון לני גבאי ועדי הימלבלוי כמגישות. לכאורה, מדובר בשתיים מהנשים היהודיות היפות ביותר בעולם (ואני לא מגזים), אבל מדובר בתיקון ולא בחשיבה לטווח ארוך. מה שהרעיונות הללו עשו זה באמת לייצר אמריקניזציה בה אנשים יפים ויפות שולטים בערוץ. זה נחמד לזמן מסוים, אולם זה פוגע בחווית הצפיה, כאשר נדרשת מיומנות אחרת, וכאשר מגיע מגיש כמו עודד פז הוא מנפץ מהר מאד בועה קיימת.

כמו שאני רואה את הדברים, בשנות התשעים היה מינון נכון של הערוץ, אבל ככל שאתה מסתמך על כוכבים, אתה אולי חווה הצלחה רגעית, אך בפועל ולטווח ארוך אתה פוגע בערוץ וזה מה שקרה.

ואכן, מה יש לראות היום בערוץ מלבד אולי סדרות הנוער, שגם הן בשנים האחרונות (העונות האחרונות של האי, החולמים, גאליס) פחות מבינוניות ? בכדי שהערוץ יחזור לקדמותו, יהיו חייבים להעלות את רמת התכנים ולא להסתפק בריגוש זול. אפשרות אחת היא לייצר טלנובלה בת יותר מ 100 פרקים (כמו "כמעט מלאכים"), אשר תהווה מרכז עבור הערוץ ולא להסתפק ב 60 פרקים לסדרה כדוגמת גאליס. אפשרויות נוספות הן לשדר תכנים המיועדים לילדים קצת יותר מבוגרים כפי שהיה בשנות התשעים, כאשר שודרו בה סדרות כגון "בברלי הילס 90210" ו"שולחן לחמישה". משום שנכון לעכשיו, מרבית הערוץ מכוון דווקא לילדים הצעירים יותר. זה נחמד עבורם, אבל לילדים הבוגרים יותר זה הופך את הערוץ למיותר. אבל הדבר הברור הראשון שצריך לעשות זה להעיף את טל מוסרי מהערוץ. יש משהו מגעיל בגבר שמתקרב לגיל 40 ומסתובב סביב ילדים קטנים. עבר זמנו והגיע הזמן להמשיך הלאה.

אלעד הוא קורא נוסף שביקש את דעתי על סדרה:

מה דעתך על המתים המהלכים?,ולכמה עונות אתה חושב שהיא תגיעה?



תגובה:

לפי דעתי מדובר בסדרה טובה, אבל בהחלט לא שווה את ההיסטריה שיש סביבה. נתונים קבועים של למעלה מ 5.0 נק' מדד ולמעלה מעשרה מליון צופים ? זה הרבה יותר מדי. אני גם לא אוהב את העובדה שחלק מהקאסט הראשי כבר עזב את הסדרה. לטווח הקצר זה מסייע לסדרה, אולם לטווח הארוך זה פוגע בה. צריך לציין לטובה את התסריט שלה, אם כי ניתן להבחין כבר עתה שקיימת עייפות החומר. אולי החלפת התסריטאי הראשי תעזור לה.

MichaelXD123 הוא קורא נוסף שביקש את דעתי לגבי סדרות:

מה דעתך על העונה השלישית של הייבן והעונה השנייה של גרים?



תגובה:

לגבי העונה השלישית של Haven, זה עתה סיימתי לצפות בה והשבוע אפרסם עליה שלב סיכום עונה, לגבי העונה השנייה של Grimm, לא צפיתי בה מספיק בכדי לחוות דעה, כאשר אצפה אפרסם את דעתי.

נמשיך עם הבקשות:

אשמח לקבל ממך המלצה לסדרה בסגנון Hart of dixie. בעדיפות לתכנית שרצה עכשיו.



תגובה:

נכון לעכשיו, אין הרבה אופרות סבון בסגנון הזה שרצות עכשיו. אופרות הסבון היחידות שיש הן: 90210 ו The Secret Life of the American Teenager שעומדות להסתיים ויומני קרי שלא תזכה לעונה נוספת, אך שתיהן פונות יותר לצעירים מאשר לקהל קצת יותר מבוגר. סדרה ישנה יותר שדומה לה במבנה היא Ed, אשר שודרה לפני כעשור במשך 4 עונות (2004-2000). גם Providance, אשר שודרה בשנים 2002-1999, היא סדרה דומה במבנה שלה. זה לפחות מה שעולה לי בראש כרגע.

גם השבוע הגיעה שאלות במייל:

שאלה ראשונה:

13-הסדרה: הסדרה בכלל אמורה לעלות לעונה נוספת? ואם כן מתי?



תגובה:

עונתה השנייה של הסדרה שודרה כבר בצרפת, יצאה ב"בלוריי" ואף דלפה לרשת. בעקרון, ניתן לצפות בה בגרסה הזאת משום שהאודיו באנגלית מלבד סצנות בודדות , כאשר יש על המסך משפטים בצרפתית שלא תורגמו. בארה"ב העונה השנייה עלתה לאוויר ביום שישי האחרון.

השאלה הבאה ביקשה את דעתי לגבי סדרה ישנה של רשת ה CW:

מה דעתך על הסדרה כולם שונאים את כריס ?



תגובה:

לא התחברתי לסדרה ולא הבנתי כל כך את ההומור שלה, הוא יותר מדי אמריקאי. לא בזבזתי עליה יותר מדי זמן. מצד שני, אולי יהיו אנשים שכן יחבבו את סוג ההומור האפרו-אמריקאי של כריס. כל אחד וטעמו.



חג שמח.

7 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

תודה

אנונימי אמר/ה...

לגבי המתים המהלכים, הסדרה הזו החליפה יותר תסריטאים ממה שנהוג, בטח כשלוקחים בחשבון כמה הסדרה מצליחה.
יוצר הסדרה, פרנק דרבונט, היה המפיק הראשי והתסריטאי הראשי. בתום העונה הראשונה הוא פיטר את כל צוות הכותבים ושכר חדשים. בתום העונה השניה הוא עזב/פוטר עקב חילוקי דעות כספיים עם הרשת.
לאחר עזיבתו מונע תסריטאי ראשי חדש שהחליף חצי מצוות הכותבים.
באמצע העונה השלישית פורסם כי התסריטאי הראשי פוטר עקב חילוקי דעות כספיים ולעונה הרביעית ימונע תסריטאי ראשי חדש וגם הפעם חצי מצוות הכותבים הקיים יוחלף.
בקיצור, אם קיימת בסדרה עייפות כלשהי היא לא בגלל התסריטאי הראשי.

אנונימי אמר/ה...

תודה.
1)האם יודע איזה תפקיד Tony Shalhoub ישחק בסרט Pain & Gain ? תפקיד מרכזי?
2)יש עדכונים לסרט שאומר לצאת לסדרה מונק? יודע אם כבר התחילו לצלם?
3)האם ידוע לך פרטים על התמונה הזאת:
http://www.imdb.com/media/rm1953471232/nm0001724

תודה וחג שמח:)

אנונימי אמר/ה...

מה דעתך על הסדרה Cult?

אנונימי אמר/ה...

להעיף את טל מוסרי?!

אנונימי אמר/ה...

מהתאריך 21.4 הוט תשדר את הסדרה "סדנה לעצבים"(Anger Management). האם אתה ממליץ לראות את הסדרה? היא מצחיקה?איכותית?

devilslayer אמר/ה...

מה אתה חושב על הסידרה community ?
הבנתי שזאת סידרה בעלת סגנון יחודי שונה מקומדיות הרגילות
כדי לראות אותה ?