יום ראשון, 10 במרץ 2013

פינת המענה לקוראים, והשבוע: Once Upon A Time, Community, Touch, The Vampire Diaries ועוד...

אי אפשר להתחיל בלי מספר הודעות, גם השבוע יש שתי הודעות.

1. לגבי אפשרות התגובה בבלוג. אני לא יודע אם שמתם לב, אבל במהלך השבוע ניסיתי למספר שעות להחזיר את האפשרות להגיב בצורה אנונימית, אבל לאחר שעה אחת בלבד גיליתי שחזרו להשתמש בתגובות בשביל לפרסם אתרים אחרים וכמו כן, משתמשים באפשרות התגובה בכדי להשאיר הודעות ספאם מיותרות. בשל כך, ולאחר שמחקתי את התגובות הנ"ל, החזרתי את אפשרות התגובה רק למשתמשים רשומים. זו גם תהיה המדיניות נכון לעכשיו. צר לי אם אני מונע מקוראים אחרים להגיב, אך מלבד האפשרות להירשם ולהגיב, ניתן גם לשלוח לי את התגובות (או השאלות) במייל ואגיב עליהן בפינה הזאת.

2. החלטתי (החל מהיום) לפזר את הפינות לאורך השבוע ולא לרכז אותם ביומיים, כך שכמעט בכל יום במהלך השבוע תקבלו פינה אחת. מה דעתכם ?


מספר קוראים הגיבו ללוח ההערכות המעודכן עבור חמש רשתות הברודקאסט האמריקאיות שפירסמתי השבוע:

1. Gal Brener טען לגבי הסדרה Once Upon A Time: לפי דעתי החידוש של Once Upon A Time כבר לא ברור כמיקודם. הרי כפי שככל הנראה שמת לב, הייתה התרסקות בנתוני הרייטינג ל 2.1 נקודות מדד.

2. Gmrbet שאל לגבי Community: תודה, מקווה לטוב עם המנטליסט. ולדעתך, D1D1, באמת הסוף של קומיוניטי הגיע?

3. גם gil שאל לגבי Community: למה קומיוניטי ישר לביטול? זה הערכה שלך או נתונים אמיתיים? כי אני יודע שהסדרה מאוד מוערכת שם... וגם חבל.... :|



תגובה:

1. לגבי Once Upon A Time, התגובה שלך מספקת את ההוכחה לכך שאתרים, אשר מסתפקים בפרסום נתוני הרייטינג מדי שבוע ומנסים על ידם לנסות ולהעריך את הסיכויים לחידוש עושים טעות. אי אפשר לנתח נתונים של שבוע אחד, אלא לנסות ולהעריך לאורח זמן את הסיכויים. נכון, אם הנתונים ימשיכו לרדת הסדרה תהיה בבעיה, אבל הנתונים שלה עד עתה מציבים את הסדרה כבטוחה לחידוש. צריך גם לקחת בחשבון את מה ש The Walking Dead עושה לרשתות הברודקאסט ביום ראשון. זו גם הסיבה ש Revenge מבחינתי גם כמעט וסגורה לעונה הבאה. וכמו כן, ככל שאנו נעים אל שעון הקיץ, הסדרות המשודרות בשעה שמונה מאבדות מכוחן בשל העובדה שאנשים חוזרים בשעה מאוחרת יותר (ולאחר ששעון הקיץ יחל בארה"ב צפויה גם ירידה נוספת).

2+3. המצב של הסדרה Community גרוע מאד, אבל למרות שהיא במשבצת של הבטוחה לביטול (למרות שראיתי אתרים אחרים בארה"ב שעדיין מחשיבים אותה רק במצב של "סכנה" לביטול) ברשת עוד עלולים להוציא אותה משם, צריך להמתין רק להדלפות על כוונה לעונה רביעית. במידה והם יעשו זאת זה יוכיח כי הרשת איבדה תקווה, משום שהנתונים שלה מחרידים ונעים סביב 1.2-1.1 נק' מדד (ולא, אני לא מחשיב את נתוני השבוע האחרון, שנכון לעכשיו לא מלמדים מאומה) וביום חמישי היא אף מאבדת לפרקים את המקום השלישי של הערב לרשת ה CW !!!, אשר משדרת את The Vampire Diaries באותה שעה. נכון, הסדרה מוערכת, אבל אפשר כבר לומר ששיאה של הסדרה מאחוריה, בוודאי מבחינה קריאטיבית. כל שאר הסדרות "האיכותיות" של הרשת נעלמות לאיטן (המשרד, 30 רוק) והגיע גם זמנה. העונה הרביעית של הסדרה הרבה פחות טובה מעונותיה הקודמות ועושה רושם שהיא ממחזרת חומרים. אפשר לסכם זאת כך: נכון לעכשיו, נתוניה הגרועים ואי הגעת ידיעות מהרשת על כוונה לעונה רביעית מציבים אותה כבטוחה לביטול, אבל מעריצי הסדרה יכולים לחכות לידיעות נוספות של הרשת בחודשיים הקרובים, שאולי יצילו אותה וידחו את הבלתי נמנע. אם רשת NBC העניקה ל 30 רוק עונת סיום, אולי זה יינתן ל Community, אבל אני לא הייתי מהמר על כך.

נעבור, לשאלה מ Urix3:

מה אתה חושב על Touch?
האם בגלל שהצופים התרגלו לראות את קיפר סאתרלנד בתור ג׳ק בוואר (24) עם כל האקשן שמשתמע מכך, לכן הסדרה לא הצליחה? כי לדעתי לפחות הסדרה טובה וכיפית, ואפילו מותחת..




תגובה:

התייחסתי לכך בשלב סיכום העונה הראשונה של הסדרה, וכן, זו אחת הסיבות. הבעיה הגדולה היא, שבניגוד לסדרות אחרות, אשר עוברות מהפך בין עונות, לפי דעתי, המהפך שהסדרה עברה בין העונה הראשונה לשנייה ובעיקר עם הוספת מריה בלו בתפקיד הנשי הראשי, שיפרו אותה לפחות בדרגה אחת מעל העונה הראשונה. אך, כפי שראיתם בלוח ההערכות האחרון שפירסמתי בשבוע שעבר, זה לא יספיק לה והיא נמצאת בסוף הדרך. חבל, היה לה פוטנציאל, אבל עונה ראשונה בינונית הרסה את המומנטום שקיפר סאת'רלנד הביא איתו מהסדרה 24.

גם שקד הגיב השבוע והפעם למלאכית של שנות השמונים, אשר נמצאת במקום העשירי, כריסטינה אפלגייט:

לא ברור לי כיצד, כאשר חשבתי על הנשים הסקסיות משנות השמונים, לא חשבתי על כריסטינה אפלגייט הנהדרת. אולי בגלל שבשנים הראשונות של נשואים פלוס (סוף שנות השמונים ומתי שהיא פרצה לראשונה), היא נראתה הרבה אבל הרבה פחות טוב מאשר היא נראתה בשנות התשעים... ככה שהיא יותר שייכת ל"מלאכיות משנות התשעים"... כך או כך, היא מדהימה..



תגובה:

כבר בשנות השמונים כריסטינה נחשבה ליפיפיה אמיתית, ובשנות התשעים היא שדרגה את עצמה עוד יותר, אבל צריך לחיות בשנות השמונים או לפחות להכיר אותם טוב מאד בכדי להבין את צורת הלבוש והתסרוקות של אותה תקופה. מה שהיום נראה ביזארי נחשב בשנות השמונים ליפה ואופנתי. אני עדיין דבק בהחלטה שלי. וכן, היא מדהימה.

בובי דינקלברג ביקש מידע על הסדרה The Vampire Diaries:

מתי יוצא הספין אוף של יומני הערפד?



תגובה:

אמור להיות משודר פרק לקראת סוף העונה הרביעית של The Vampire Diaries שיהווה מעין פיילוט לסדרה ובמידה וברשת יחליטו להפוך את הפיילוט לסדרה, היא צפויה לעלות בחודשים ספטמבר או אוקטובר 2013.

4 תגובות:

שקד אמר/ה...

אני חושש שלא הבנת אותי. אין בי שום ביקורת על ההחלטה לשבץ את אפלגייט. היא נונה לחלוטין. גם המיקום. פשוט אמתרי שבשנים אלו היא נראתה הרבה פחות טוב מבשנות ה-90.

Unknown אמר/ה...

באיזה תאריך יוצא הפרק הזה? (יומני הערפד)

Unknown אמר/ה...

ולדעתך כדי לשפר את מצב הסדרה יעבירו אותה ליום אחר בשבוע?

Unknown אמר/ה...

הוספה לתגובה הקודמת:

ולדעתך כדי לשפר את מצב הסדרה כדאי להעביר אותה ליום אחר בשבוע?