יום חמישי, 14 במרץ 2013

עונת הפיילוטים 2013: העונה של עיבודים לספרים, סרטי קולנוע והתבססות על פורמאטים זרים.



להלן אנקדוטה שמפיק שיתף עם אחת העיתונאיות האמריקאיות במהלך עונת הפיילוטים. הוא לקח תסריטאי לישיבה עם אחת הרשתות. התסריטאי שפך את נשמתו על סדרה המבוססת על חייו, אבל מנהלי הרשתות נראו שהם לא מעוניינים, ואפילו כמעט ולא הקשיבו. בשעה שהם היו בדרך החוצה, המפיק גם הוסיף שיש לו את הזכויות לספר. רק בהשמעת הכותרת, מנהלי הרשתות התעוררו לחיים "אני רוצה לקנות את התכנית הזאת" המנהל העיר עוד לפני ששמע על מה הספר. זה המקרה האופייני לכל העונה, כאשר הרשתות "הולכות" בחוזקה אחר עיבוד טלוויזיוני לספרים וחידוש לסדרות טלוויזיה וסרטים. הם מעוניינים במוצר מוכר.

לאור הצלחת 2 סדרות טלוויזיה בעקבות 2 ספרים: Game Of Thrones של רשת HBO ו The Walking Dead של רשת AMC, מגמה זו צברה תאוצה. הרשימה כוללת את הפיילוט Backstrom של רשת CBS, המבוסס על ספרי Backstrom של Leif G.W. Persson ו Anatomy Of Violence שמופקים בהשראת ספר לא בדיוני של אדריאן ריין (גם היא עבור רשת CBS). עבור רשת FOX ניתן לציין את Delirium המבוססת על הטרילוגיה של לורן אוליבר, כמו גם הקומדיה  I Suck At Girls המבוססת ספר של ג'סטין הלפרן. ברשת NBC מציינים זאת על ידי הקומדיות Girlfriend in a Coma המבוססת על ספר של דאגלאס קופלנד, Undateable המבוססת על ספר של אלן ראקןטן ואן קויל. בצד של הדרמות של הרשת The Secret Lives Of Husbands and Wives שנכתבה בהשראת ספר של ג'וסי בראון. נעבור לרשת ה CW, שם נמצא את The Hundred המבוססת על ספרים של קאס מורגן ו The Selection שתתבסס על ספר שקיירה קאס כתבה. הקומדיה To My Future Assistant של רשת FOX מבוססת על בלוג שבקרוב יהפוך לספר של לידיה וויטלוק. גם רשת ABC נמצאת ברשימה: הדרמה The Returned מבוססת על ספר שייצא בקרוב של ג'ייסון מוט. הדרמה Intelligence של רשת CBS תקרום עור וגידים בעקבות ספר שעדיין לא יצא לאור של ג'ון דיקסון, וגם Under The Dome שתעלה כבר בקיץ היא עיבוד לספרו של סטיבן קינג. הדרמה  Sleepy Hollow של רשת FOX, הדרמה Wonderland של רשת NBC ו Venice של רשת ABC הן עיבודים לקלאסיקות של וושינגטון אירבינג (The Legend Of Sleepy Hollow), לואיס קרול (Alice’s Adventures In Wonderland) וויליאם שקספיר (Romeo & Juliet). הקומדיה Assistance של רשת NBC מבוססת על מחזה של לסלי הדלנד, הפיילוט The Sixth Gun של אותה רשת מבוסס על קומיקס, בשעה ש .S.H.I.E.L.D מבוססת על עולם הקומיקס של "מארוול" וגם הסרטים שיצאו בשנים האחרונות, כולל הסרט The Avengers.

זו הייתה שנה חזקה גם לעיבוד של סרטי הקולנוע. רשת CBS מפתחת את Beverly Hills Cop והקומדיה Bad Teacher, בשעה שרשת NBC מפתחת את הקומדיה About A Boy. בצד של רשתות הכבלים, The Joneses של Bravo מבוססת על סרט משנת 2009, בשעה ש Zombieland מקבלת עור וגידים מ Amazon וגם היא מבוססת על סרט משנת 2009. כמו כן, Ironside אשר מקבלת עיבוד מחדש מרשת NBC.

כאשר The Office של רשת NBC ו Ugly Betty תפסו תאצה לפני 6 או 7 שנים, ההצלחה שלהן יצרה אינפלציה של פיתוחי סדרות על פי פורמאטים זרים. כעת, יש גל חדש של עיבודים שכאלה, בעיקר בשל הצלחת Homeland של רשת Showtime, המבוססת על העיבוד של הסדרה הישראלית "חטופים", וכן בשל הבאז שנוצר סביב House Of Cards של Netflix, המבוססת על מיני סדרה בריטית. העיבודים היו מוצלחים יותר ברשתות הכבלים עם Homeland וכן Being Human של Syfy, המבוססת על סדרה בריטית וכמובן The Killing של רשת AMC המבוססת על סדרה דנית. אבל עובדה זו לא מרתיעה השנה את מנהלי רשתות הברודקאסט להעלות פרויקטים המבוססים על פורמאטים קיימים. הפורמאטים הבריטים הם שוב הפופולאריים ביותר בקטגוריה הזאת ולאחר מכן גם הפורמאטים הישראלים.

כמוצפה מבריטי, רשת ABC של פול לי הזמינה את מספר הפיילוטים הרב המבוססים על פורמאט בריטי: הדרמה Lucky 7 (המבוססת על על הסדרה הבריטית The Syndicate) והקומדיות Pulling ו Spy. עיבודים נוספים לפורמאטים בריטיים הם: הפיילוט Second Sight של רשת CBS, הקומדיה Friends And Family של רשת FOX (המבוססת על Gavin & Stacey), הקומדיה The Gates של רשת NBC והדרמה The Tomorrow People של רשת ה CW.

הפורמאטיים הישראליים מיוצגים על ידי הקומדיה Divorce: a Love Story של רשת ABC, הדרמה Hostages של רשת CBS, והקומדיה של ג'ולי רוטנברג ואלייזה זוריסקיי עבור רשת CBS. כמו כן, Betrayal של רשת ABC מבוססת על סדרה דנית ו Killer Women מבוססת על פורמאט ארגנטינאי בשעה שהדרמה Rake של רשת FOX בכיכובו של גרג קיניר מבוססת על סדרה אוסטראלית. בצד של הכבלים, לרשת HBO יש פיילוט בשם Getting On המהווה עיבוד לפורמאט בריטי, ול Bravo יש את Rita המבוססת על סדרה דנית.

ישנן סדרות חדשות נוספות המבוססות על פורמאטים זרים, אשר יעלו בחודשים הקרובים: Red Widow של רשת ABC (שכבר עלתה לאוויר) מבוססת על סדרה דנית, הקומדיה Family Tools מבוססת על פורמאט בריטי ואופרת הסבון Mistresses אף היא עיבוד לפורמאט בריטי. Devious Maids של רשת Lifetime מבוססת על סדרה מקסיקנית, Low Winter Sun של רשת AMC מבוססת על מיניסדרה בריטית וכן הסדרה The Bridge, שזה עתה אושרה על ידי רשת FX, מבוססת על סדרה דנית\שבדית.


הערה: הניתוח מבוסס על כתבה של נלי אנדרווה, כתבת התרבות האמריקאית.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

יומני קארי תבוטל ? הרי אין לה רייטינג ! היא כבר כמה פעמים רצוף משיגה 0.4 נק' מדד ובקושי מליון צופים .. הפרק האחרון שהיה הניב 0.4 נק' מדד ו 1.03 מליון צופים .. היא עוד לא קיבלה הזמנה לעונה מלאה .. אם יבטלו אותה מה יהיה עם 90210 היא תהיה לבד באותו לילה ? היא תהיה בשעה 8 ? אתה חושב שהCW עשו טעות בכך שהם העבירו את 90210 ונתנו ליומני קארי להוביל את הערב למרות שהיא לא משיגה רייטינג בכלל ? אני חושב שכן כי ש 90210 הייתה ב 8 היא השיגה 0.5/0.6 אבל גם 0.4 .. מה אתה חושב ?

Unknown אמר/ה...

מה דעתך על ההחץ?
מה דעתך על העונה השנייה של הומלנד?
מה דעתך על העונה השנייה של teen wolf?
מה דעתך על המעקב?

רועי אמר/ה...

לדי1די1 שלום
היום צפיתי בסרט להרוג את ביל ותהיתי
מה דעתך על הסרט?
מה אתה חושב על קווין טרנטינו כבמאי אוברייטד? אנדרייטד ?
מיהו הבמאי/היוצר המועדף עליך?
אשמח אם תענה לי
רועי
קורא נלהב של הבלוג