יום שלישי, 19 במרץ 2013

בוודאי שמתם לב ש...



סדרה שנעדרת מלוח הקיץ של רשת ABC Family. רשת ABC Family הודיעה על מועדי סדרות הקיץ שלה לשנת 2013 ולצד עליית 2 דרמות חדשות (The Fosters, Twisted) וקומדיה חדשה (Dancing Fools) וחזרת מספר סדרות וותיקות (Pretty Little Liars, Switched at Birth, Baby Daddy, Melissa and Joey) סדרה אחת בולטת בהיעדרה, ולא, אני לא מתכוון לכך ש The Secret Life of the American Teenager לא חוזרת לעונה שישית, אלא לכך ש The Lying Game לא מקבלת כבר עתה הודעה על חידוש לעונה נוספת, או הוספת פרקים נוספים לעונה השנייה שלה. עתיד כל שאר הסדרות של הרשת ידוע, אולם עתידה של The Lying Game עדיין לא ברור. גם בשנה שעברה, ולמרות שמועות שרצו ברשת החל מהרגע שהסדרה סיימה את העונה הראשונה שלה, עבר זמן רב עד אשר הגיע האישור הרשמי לעונה שנייה של הסדרה ושמונה חודשים מהרגע שהעונה הראשונה הסתיימה ועד שהעונה השנייה עלתה לאוויר. הנתון המעניין הוא, שהסדרה שמרה במשך כל העונה על אותם נתונים מסוף העונה הראשונה שלה. כלומר, הצופים שמרו לה אמונים למרות הזמן הרב שעבר בין העונות. השאלה היא, ובעקבות העובדה שהסדרה סיימה לפני מספר ימים את 10 הפרקים של העונה השנייה שהוזמנו לה עד כה, האם היא תחזור בפרקים נוספים ? נתוני הרייטינג ממש גבוליים וזה יהיה תלוי בעיקר ברצון של הרשת. בכל מקרה, גם אם תחודש לא נזכה לראות אותה בחודשי הקיץ. מעריצי הסדרה כוססים ציפורניים ובצדק...

למועד סיום סדרה של רשת CBS. רשת CBS פירסמה את מועדי סיום עונת 2013-2012 והנתון הבולט הוא, שהסדרה הראשונה של הרשת, אשר מסיימת את העונה היא דווקא The Good Wife האיכותית ב 28 באפריל. האם הנתון הזה אמור להדאיג את המעריצים, אשר חוששים שהסדרה לא תקבל חידוש לעונה נוספת ורואים בכך סימן אזהרה ? לאו דווקא. בעונה שעברה הסדרה הסתיימה בתאריך דומה (29 באפריל 2012) והסדרה בכל זאת חודשה. כמו כן, ברשת חידשו חוזה לשחקן היחיד שלא היה תחת חוזה (ג'וש צ'ארלס). עדיין מוקדם לשמוח ולחשוב שהסדרה בוודאות חוזרת לעונה נוספת, בעיקר משום שנתוני הרייטינג שלה לא טובים (בלשון המעטה) והשאלה היא רק: האם ברשת מוכנים לסבול עונה נוספת של הסדרה למרות הנתונים הבינוניים ? העובדה שהסדרה נמכרה לסינדיקציה בשלב הזה של העונה אמורה דווקא לסייע לה, משום שברשת ירצו למקסם את ההכנסה ולהעניק מספר פרקים רב ככל שיהיה אפשר, משום שככל שמספר הפרקים גבוה יותר כך גם ההכנסה. נכון לעכשיו, הסדרה בדרך הבטוחה לחידוש.

מה שרשת ABC עושה לסדרה Nashville מזכיר מאד את מה שרשת NBC עשתה לסדרה Chuck במשך השנים. מבין התוכניות המוזיקליות המשודרות העונה בשלש רשתות שונות (Glee ברשת FOX, לרשת NBC יש את Smash ואילו רשת ABC מציגה את Nashville) הרי שלפי דעתי Nashville היא האיכותית מכולן (אני כבר רואה את מעריצי הסדרה Glee קופצים מכיסאם במחאה, להם אני אומר: תחזרו בבקשה לשבת זו אפילו לא תחרות צמודה). למרות זאת, ברשת ABC החליטו לשחק עם אופרת הסבון המוזיקלית שלה בשנתה הראשונה וזאת למרות שמתחילת העונה הסדרה נאבקת בנתוני הרייטינג שלה. ראשית, הסדרה עלתה באיחור רב, כאשר הפרק הראשון של הסדרה שודר רק ב 10 באוקטובר, ולאחר שהסדרה שידרה 8 פרקים בלבד היא יצאה לחופשת החגים כבר ב 5 בדצמבר 2012 וחזרה רק ב 9 בינואר 2013 בפרקים חדשים. הסדרה אמנם שידרה 5 פרקים בשבועות הבאים (9 בינואר עד ה 13 בפברואר), אך לאחר מכן שוב היא יצאה לשבוע חופש (ב 20 בפברואר לא שודר פרק חדש). ברשת לא הסתפקו בכך ולמרות ששידרו פרק חדש ב 27 בפברואר, הסדרה יצאה לחופשה עד ה 27 במרץ. איך הסדרה הייתה אמורה לצבור מומנטום ? לא פלא שמצבה ברייטינג לא טוב. במידה והיא תבוטל בסופו של דבר זו תהיה אבדה גדולה לחובבי הסדרות המוזיקליות. נכון, מדובר באופרת סבון, אבל לפחות מדובר באופרת סבון איכותית. לפחות עד כה.

לביצוע נחמד מאד בסדרה Glee בשבוע שעבר. כאשר מגיע להעניק מילה טובה לסדרה צריך לעשות זאת ובשבוע שעבר, לאחר אין ספור שירים בינוניים הגיע דווקא ביצוע מעניין ומעורב לשני שירים של "להקות בנים": Bye Bye Bye של להקת NSync ו I want It That Way של ה"בקסטריט בויז". למען האמת, אני מתפלא שבסדרה לא הקדישו יותר לנושא של "להקות בנים". המיקס היה מעניין ובעיקר שונה. חבל שלא עושים זאת יותר.
  
אחת מהסדרות הטובות ביותר בארבע העשורים האחרונים חוזרת בעונה חדשה ולא, אני לא מתכוון ל Veronica Mars. הסדרה Jonathan Creek שודרה במשך ארבע עונות בין השנים 1997 ל 2004 ואז ירדה מלוח המשדרים, אולם בשנים 2009 ו 2010 שודר פרק ספיישל באורך של שעה וחצי. נראה היה שהסדרה ירדה באופן סופי מלוח המשדרים, אולם בסוף חודש דצמבר 2012 פורסם שהסדרה חוזרת בחודש אפריל לפרק ספיישל נוסף של שעה וחצי בשם The Clue Of The Savant’s Thumb. החדשות הטובות לגבי הסדרה המשיכו להגיע, כאשר לפני מספר ימים פורסם שהסדרה תחזור גם לעונה נוספת בת שלשה פרקים בני שעה אחת כל אחד. העונה אמורה להיות מצולמת בחורף 2013 ולעלות במהלך שנת 2014. מדובר בחדשות נהדרות. לא ברור לי מדוע הסדרה ירדה בכלל מלוח המשדרים, משום שללא ספק מדובר באחת מהסדרות הטובות ביותר בארבע העשורים האחרונים (ולא לחינם מיקמתי אותה במקום ה 13 במצעד הסדרות הטובות ביותר בארבעת העשורים האחרונים) . כולי תקווה שלא יסתפקו בעונה החמישית של הסדרה שהוזמנה ויחזירו אותה לעונות נוספות מעבר לכך.

קיימת נטישה גדולה של צופים אמריקאיים את רשתות השידור בארה"ב. בשנים האחרונות אנו עדים להתנתקות המונית של צופים אמריקאיים מרשתות שידור. בשנת 2007 המספרים עמדו על כ 2 מיליון צופים ובשנת 2012 המספרים גדלו ל 2.5 מיליון צופים. נכון, לכאורה זה נראה כמספר זניח, אך בפועל מדובר על מגמה, אשר הטריגר שלה, בין היתר, קשור למצב הכלכלי הקשה בארה"ב (36% הצביעו על הסיבה הזאת כעיקרית לביטול מול 31% שהצביעו על "חוסר עניין" כסיבה העיקרית). הנתונים מראים, כי גם בקרב הצופים שביטלו את המנוי רבים משאירים את הטלוויזיה בסלון לצורך משחקים, צפייה ב DVD או גלישה באינטרנט (75% מהנשאלים מחזיקים לפחות מכשיר אחד). נתון נוסף הוא שרבים לא ויתרו על תוכניות הטלוויזיה: 37% צופים בתכנים במחשב, 16% באינטרנט, 8% בסמארטפון ו 6% בטאבלטים. הנתון המעניין הוא, שרבים מהמתנתקים הם צעירים, יותר מ 50% מתחת לגיל 35, ורובם בנים ללא ילדים.


השבוע יסתיימו (או סיימו) 5 תוכניות, 2 תוכניות שחוזרות לעונה נוספת וסדרה אחת תעלה לראשונה.
התוכניות שיסיימו (או שסיימו) עונה השבוע:
יום ראשון: Girls.
יום שני: The Biggest Loser, Deception.
יום שלישי: Pretty Little Liars.
יום רביעי: Workaholics.

התוכניות שחוזרות לעונה נוספת:
יום שני: Dancing With the Stars.
יום שישי: Transformers: Prime.

הסדרה שתעלה לראשונה:
יום שני: Bates Motel.

אין תגובות: