יום שני, 4 במרץ 2013

עונת הפיילוטים 2013: מאחורי הקלעים.



רשתות הברודקאסט בארה"ב נואשות בכדי לקבל את תשות הלב של הצופים. הן יודעות שהצופים מסיטים את תשומת הלב שלהם אל רשתות הכבלים, אל האינטרנט (הורדה או צפייה חוקית ובלתי חוקית). בנוסף לכך, הרשתות הנ"ל לא יצרו להיט ענק אחד בכל העונה הנוכחית, ונתוני הרייטינג שלהן סובלים בשל כך.

זו הסיבה שהשנה הרשתות הגיעו כמעט ל 100 פיילוטים (50 דרמות ו 48 קומדיות) והן הולכות בגדול: כוכבים גדולים, מפיקים גדולים, קונספציות גדולות.

מנהלים מחפשים סדרות שיבלטו מעל השאר. כך לפחות טוען טרנס קארטר, סגן המנהל הבכיר של רשת FOX לפיתוח דרמות. "ישנן מספר רב של סדרות שייצאו בו זמנית, לאור מספר הפיילוטים הרב שמופקים בעת הנוכחית. זה משתק מבחינה מוחית." גורס זאק ואן אמברוג,  אחד מהנשיאים של  Sony Pictures TV. "אני יודע שתקציב השיווק דל, ושהרשתות יכולות לשווק מספר מועט של פרויקטים, כאשר הן משיקות אותם. או שלסדרות יהיה את היכולת לשווק את עצמן, או שאם אתה עומד לבזבז 10 מיליון דולר על קמפיין שיהיה חייב להצליח."

תסריט טוב הוא כבר לא מספיק עבור הרשת בכדי להזמין עבורו פיילוט. פרויקטים עם טאלנטים המקושרים אליו, או חידוש של חומר קיים הופך לעמוד בראש סדר העדיפויות. אחוז גבוה מהפיילוטים בעונה הנוכחית מבוסס על רכוש ידוע, בין אם מדובר בספרים, סרטים, סדרות זרות (ישראליות, בריטיות, ארגנטיניות ואוסטראליות), סדרות ישנות, קומיקס, ובמקרה של Big Thunder של רשת ABC, מוטיב של דיסני.

"אכן חזינו בקפיצה בפרויקטים שדי מבוססים ומעט מאד לא יודע לגביהן. פרויקטים המבוססים על פורמאט, אשר סובבים סביב שחקן\ית, נוצרים על ידי תסריטאי ראשי טוב מאד והבמאי כבר מקושר לפרויקט מוצאים את הרשתות פתוחות יותר אליהן" ממשיך אמבורג וטוען "האסטרטגיה הנ"ל מוכיחה את עצמה."

זו האסטרטגיה אשר הצליחה ל Sony להשיג התחייבות מרשת NBC ל 22 פרקים לקומדיה החדשה של מייקל ג'יי פוקס, קומדיה שיצרה מלחמת הצעות בין הרשתות עד שנחתה ברשת NBC. אסטרטגיה דומה ננקטה על ידי Sony בכל מה שקשור לריבוט של Beverly Hills Cop, כאשר אדי מרפי, כוכב הסרטים, אשר אמור לככב גם בפיילוט, נקשר אליו כמפיק. התוספת של שון ראיין ("המגן") עזרה ליצור באז נוסף סביבה. רשת CBS זכתה בזכויות לפרויקט הנ"ל לאחר מלחמת הצעות. "היינו ברי מזל שרשתות רבות רצו את הפרויקט" אמר ואן אמבורג " זה באמת ההמשך של הסיפור (במידה והיה נמשך דרך הסרטים). אם היית מעריץ של הסרטים אתה תתלהב לראות את אקסל פולי על המסך."

מפיקים גם למדו לקח ממספר אלמנטים שהצליחו בעונה האחרונה. ההצלחה של Elementary, החידוש של רשת CBS לסיפורי שרלוק הולמס, ו Arrow של רשת ה CW (המובססת על דמות מהעולם של DC Comics), יצרו מספר פיילוטים המבוססים על דמויות וזיכיונות מוכרים. המותחן The Following של רשת FOX בכיכובו של קווין בייקון העניק השראה לכוכבים גדולים לחזור אל הטלוויזיה. הסדרה Revolution גרמה לכך שינסו ליצור סדרות מדע בידיוניות נוספות. אך שתי הסדרות, אשר ממשיכות להיות המשפיעות הגדולות על מנהלי הרשתות הן The Walking Dead של רשת AMC ו Modern Family של רשת ABC.

הדרישה המפורסמת של קווין בייקון ל 15 פרקים בלבד עבור The Following בכדי שיהיה פנוי לפרויקטים נוספים, לפי קארטר, גרמו לגרג קיניר לעסקה דומה בפרויקט Rake של רשת FOX, שבמידה ויאושר יסתפק ב 17 פרקים בלבד במקום 22 שבדרך כלל מרכיבים עונה מלאה.

כוכבים נוספים המקושרים לפרויקטים הם רובין וויליאמס (בהופעה הראשית הראשונה שלו בטלוויזיה מאז ימי "מורק ומינדי") כמנהל פרסום בסיטקום של רשת CBS הידוע בשם Crazy Ones (שגם שרה מישל גלר הנהדרת מקושרת אליו). וכן, שון הייז בקומדיה עבור רשת NBC. "אתה זקוק לתסריט נהדר ולרעיון נהדר" מציינת סוזאנה מאקוס, אחת מסגני הנשיא הוותיקות של רשת FOX לפיתוח קומדיות "אך הליהוק של שמות גדולים לא מזיק. אתה יודע שאתה זקוק לדחיפה האחרונה ברגע האחרון."

Modern Family העניקו השראה לקומדיות משפחתיות לא שגרתיות כגון הקומדיה של צ'אק לאורי עבור רשת CBS בעלת השם Mom, בכיכובה של אנה פאריס כאם חד הורית חדשה בפרברים בנאפה. הסדרה Girlfriend in a Coma של רשת NBC בכיכובה של כריסטינה ריצ'י כבת 34 המתעוררת מתרדמת בכדי לגלות שיש לה בת בגיל 17. הסדרה The Donor Party של רשת NBC המתרכזת בגבר שתרם תרומת זרע ועתה אחת מהאימהות שהשתמשה בזרעו מכירה לו את ילדו. פארקר פוסי היא אם לבת עשרה (וג' ק' סימונס מהסדרה The Closer יגלם את בעלה לשעבר העיוור) בסיטקום של רשת NBC המבוסס עם חיי היוצר די ג'יי נאש.

הקומדיה ללא שם של ג'ון לגוויזמו עבור רשת ABC היא אודות ההתרחשויות שעבר כשהיה צעיר כשהוא מנסה לשמר את שורשיו מהברונקס בשעה שהוא חי עם אשתו וילידו ב"אפר ווסט סייד" של מנהטן. הקומדיה של הקומיקאי ג'ים גאפיגאן עבור רשת CBS מבוססת על חייו כאב לחמישה ילדים. "לכולנו יש תפיסה שונה של משפחה" טוען מארקוס ויילי, אחד מסגני הנשיא לפיתוח קומדיות של רשת FOX. "אנו מחפשים אחר האירועים רבי האשכולות, אותם ניתן למצוא בקלות רבה יותר בקומדיות משפחתיות."

בנתיים, באגף הדרמות, The Walking Dead פתחה את הדלת לפרויקטים נוספים עם מיתולוגיה, קומיקס או מדע בידיוני במוצאם. .S.H.I.E.L.D של ג'וס ווידון עבור רשת ABC, וכן Wonderland עבור רשת NBC, שהיא גרסה מודרנית לסיפור של לואיס קרול "עליסה בארץ הפלאות", אופרת הסבון Gothica תספר את סיפוריהם של דרקולה, פרנקלשטיין, ג'קיל והייד ויצורים נוספים, ויש גם את The Legend of Sleepy Hollow של רשת FOX וכן הדרמה של ג' ג' אברהמס אודות שוטרים אנדרואידים. רשת ABC מציינת גם את The Returned, אודות מתים שחוזרים לחיים.

"The Walking Dead היא הסדרה הגדולה ביותר בתחום הנ"ל שנמצאת כרגע בטלוויזיה" טוען קארטר "סדרות כאלה מאפשרות לנו, רשתות הברודקאסט, לקחת מספר סיכונים."

הערה: הניתוח מבוסס על כתבה של מייקל שניידר, כתב התרבות האמריקאי.
 

תגובה 1:

שקד אמר/ה...

כתבה מעניינת, תודה.