יום ראשון, 10 ביולי 2011

שלב סיכום עונה: Fairly Legal, עונה ראשונה: סתם עוד סדרה.


בחודש ינואר העלתה רשת USA את הסדרה הנ"ל לעונתה הראשונה. הסדרה הציגה את שרה שאהי כקייט ריד, בתו של טדי ריד, אשר החליטה להפסיק לעסוק בעריכת דין ולהפוך להיות מגשרת.

קייט היא טיפוס אמצוניונאלי ואימפולסיבי, עובדה שגרמה גם להרס נישואיה עם ג'סטין (מייקל טראקו), עוזר לתובע המחוזי, עמו היא נמצאת עדיין ביחסים, למרות שהשניים הגישו בקשה לגירושין.

כצופה נלהב של הסדרה האחרונה בה כיכבה שאהי (הסדרה הנהדרת Life) ציפיתי מאד לפרויקט הבא שלה ובמיוחד בשל העובדה שהפרויקט הוא עבור רשת USA, אשר בשנים האחרונות רשמה לעצמה להיט אחר להיט כגון Burn Notice או Psych והרשימה ארוכה מאד.

צר לי לומר אבל ההתרשמות שלי מהסדרה הייתה בינונית במקרה הטוב.

נתחיל עם הבשורה החיובית. שרה שאהי היא שחקנית נהדרת, אשר גם בסדרה הזאת עושה עבודה טובה כאישה הנוירוטית וחסרת המעצורים. מדובר בשחקנית עם נוכחות ומראה חיצוני מצודד ומשחק ללא דופי. אין ספק שאת הליהוק לתפקיד הראשי ברשת עשו בחכמה רבה.

אבל בנקודה הזאת מסתיימים האלמנטים החיוביים.

בצד של האלמנטים השליליים ניתן לרשום מספר בעיות גדולות מאד. הראשונה היא, מדובר בסדרה עם רעיון נחמד, לגשר בין שני צדדים שרבים, אבל בכמה פרקים ניתן לצפות באותה מנטרה: קייט נקראת לתווך בין הצדדים, יש בעיות בדרך ובסוף העניין נפתר. פרק אחד או שניים ואפילו שלשה יהוו עניין, אבל לקראת סוף העונה (העונה הראשונה הכילה 10 פרקים) הנושא כבר מוצה. הסדרה כבר חודשה לעונה שנייה, אבל בכמה פרקים נוספים יהיה ניתן לצפות באותו תהליך ?

בעיה שקשורה לכך היא, שאין סיפור מרכזי מאחורי הסדרה. כביכול יש את הסיפור שקייט מנסה לברר על גבר מיסתורי בשם דיוויד סמית (ריצ'ארד דין אנדרסון), שאביה הוריש לו רבע מהחברה, אבל בעשרת הפרקים עסקו בסדרה בנושא הזה אולי 30 דקות, ועבור סדרה שהפרקים די חוזרים על עצמם מדובר בבעיה רצינית. כיום הצופים מעוניינים בסיפור קצת יותר מורכב ולצערי הם לא מקבלים זאת בסדרה הנ"ל.

אלמנט בעייתי שלישי של הסדרה הוא היעדר הומור. ניכר שברשת מנסים מדי פעם להכניס "פאנצ'ים" במהלך הפרקים, אולם לצערי מדובר בהומור ירוד שלא גורם לצופה אפילו לחיך, ועבור רשת שהעלתה סדרות מתוחכמות ומצחיקות כגון "מונק" ו Psych מדובר בחלק משמעותי שחסר בסדרה. סביר להניח שהם מודעים לכך, במידה ולא, הם בצרה רצינית.

לסיכום, אם נוציא את שרה שאהי מהמשוואה, מדובר בסדרה בינונית מאד במקרה הטוב. תסריט הסדרה ברוב הפרקים צפוי, אין בה סיפור מסגרת שירתק את הצופה, הסדרה חסרת הומור ואפילו המתח המיני שכביכול אמור להיות בין שאהי לטראקו נראה מזויף.

אז, לראות או לא לראות ?
אם רוצים אפשר לצפות בה, היא לא גרועה, אבל אם מחפשים סדרה קצת איכותית אפשר לדלג עליה, אין בה משהו חדש או מרתק.

Share on Facebook

אין תגובות: