יום שבת, 16 ביולי 2011

חמש אנקדוטות שאולי לא ידעתם על...החיים זה לא הכל.


1. לסדרה הוותיקה יש מנהג מטריד במיוחד. לאחר שידור כ-5 מהפרקים בעונה, מישהו מההפקה מספר שזוהי העונה האחרונה. כך נעשה בעונה הראשונה, השלישית, הרביעית, השישית, השביעית, השמינית ובעונה התשיעית, רשת הודיעה שזה העונה האחרנוה אך עם הסדרה הזו, אין לדעת. במועדון לילה נאמר פעם "אחרי 2012 יהיו רק 2 זנים שישרדו, הג'וקים והחיים זה לא הכל".

2. מנהג נוסף שיש לסדרה הוא ל"מחזר" ניצבים. מה זאת אומרת? זאת אומרת שאותו ניצב מגלם כמה דמויות שונות במספר עונות שונות. רוצים דוגמה? אין בעיה. המפיק של הסדרה שיחק את הבן של אהרון שמול, שכן של גדי וקופאי. היוצר של הסדרה גילם רב, עובד ברבנות הראשית, עובד במשרד הדתות שלא צופה בטלוויזיה ומפיק טלוויזיה. אין מה לעשות, קשה למצוא ניצבים בטלוויזיה הישראלית.

3. בעונה הראשונה של הסדרה היו לגדי שני אחים. אך בעונות הבאות אין להם איזכור, גם כשמאיר ובתיה מתחתנים, כשרואים את הצוואה שלהם, כשגדי עומד להתחתן וכדומה.

4. אין ספק שטעויות בסיסיות ב"החיים זה לא הכל" לא חסר. בעונה החמישית של הסדרה כשמרבית הדמויות עוברים בית , לדוגמה, דפנה עוברת לקומה החמישית בבניין, קנובלר עובר לרביעית באותו בניין, ואחרי זה גדי עובר לשניה. אז כיצד זה הגיוני שאחרי זה אומרים שדפנה גרה שתי קומות מעל לגדי ושקנובלר גר בקומה השביעית?! דוגמה נוספת היא העובדה שבפרק פתיחת העונה התשיעית, קוראים לדפנה ד"ר נוימן. אך לפי הנאמר בפרק, דפנה התחתנה שוב ואמורה לשנות את שם משפחתה בשנית, כך שהדבר לא אפשרי.

5. בפרק מסוים בעונה השלישית, מגיע שוטר לחפש את מיקי שנעלם. השחקן שגילם את תפקיד השוטר הוא אבי גרייניק. אבי היה שותף של אלתרמן למופע בידור משותף של השניים שהצליח מאוד. היו לכך רמזים בסדרה כאשר דמותו של גרייניק אמרה שמיקי מוכר לו ואף אמר:"קבל" בצורה מיוחדת כמו שנהגו להגות במופע שלהם. דרך אגב, אלתרמן ששיחק את מיקי, הופיע ב-8 פרקים בלבד בעונה השישית בגלל שבאופן לא מתוכנן הגדילו את העונה ב-6 פרקים(מ-13, במקור הוא היה אמור להעדר ב-5 פרקים בלבד), ובגלל שהוא היה עסוק בצילומים של "שבוע סוף" נמנע ממנו להשתתף ב-11 הפרקים הנותרים ודמותו טסה להודו וחזרה בסיום העונה בלבד.

Share on Facebook


הערה: מדובר בפינה של שקד, קורא נאמן של הבלוג.

5 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

תודה רבה, מעניין מאוד. רק דבר אחד, אומרים לומר, לא לאמר. לאמר זו צורה תנכית של המילה שלא משתמשים בה יותר, אפילו מבטאים את זה שונה.

אנונימי אמר/ה...

אנקדוטה נוספת ושישית ששכחתם: החיים זה לא הכל פשוט לא מצחיקה... [וסליחה עם מעריצי קושניר];)

אנונימי אמר/ה...

פשש מאיפה אתהידוע את כל זה?

שקד אמר/ה...

אני אענה על השאלה הזו.

אני צופה הדוק של הסדרה הזו במשך שנים רבות, כך שמספר טעויות אני יודע כאשר אי רואה פרקים ובמקביל שם לב לטעויות בסיסיות.

דברים אחרים אני יודע מקריאה, ובדיקה מעמיקה של הנושאים.

כך גם עם סדרות אחרות. לדוגמה עם סמולוויל ודוקטור הו, שאלו היו הסדרות שעשיתי עליהן את הפינה הראשונה והשני במקביל, ידעתי בגלל שאני צופה הדוק של הסדרה אז במרוצת השנים, זוכרים דברים כאלו.

שקד אמר/ה...

D1D1, תוכל להביא לי לינק לסיקור שלך על העונה הרביעית של סוכן מחוק?