יום שבת, 1 במאי 2010

לוח הערכות לגבי חידוש של הסדרות האמריקאיות ללוח החורף 2011-2010.

טוב. אז לאחר שכל הלוח הזה היה ניסוי והצליח לי מעל למשוער, בין אם בתגובות ובין בניחושים די מדויקים לגבי סדרות שעומדות להיות מבוטלות, אני מפרסם כרגע את הלוח האחרון שלי לגבי חידוש סדרות אמריקאיות של עונת החורף 2010-2009. כפי שראיתם שיניתי אותו מעט והחלטתי לנתח כל רשת בנפרד. חילקתי את ההערכה לקטגוריות. לגבי הקטגוריה "סדרות שחודשו" הכוונה היא לסדרות שיצאה הודעה רשמית מטעם הרשת שהיא חודשה לעונה הבאה. הקטגוריות "סדרות שיחודשו" ו"סדרות שנמצאות בסכנת אי חידוש" הן הערכות שלי, כמו גם הקטגוריה "סדרות שלא יחודשו", בקטגוריה בה אני לא רואה כמעט סיכוי שהסדרה תחזור לעונה נוספת. לגבי הקטגוריה "סדרות שבוטלו רשמית" הכוונה היא שיצאה הודעה רשמית מטעם הרשת שהסדרה בוטלה או שיצאה הדלפה מטעמה, למרות שלא ניתן להבחין בכך (רק למי לאלו שיודעים לקרוא בין השורות). יש לציין שבניגוד ללוחות הקודמים התמונה די התבהרה ולכל רשת יש רק שתיים או שלוש סדרות שעתידן לא ברור.



NBC

סדרות שחודשו
The office
30 רוק
Community
Parks and Recreation
Parenthood

סדרות שיחודשו
Law & Order – מנהלי הרשת אוהבים את הסדרה ורוצים שתעשה היסטוריה כאשר תהיה הסדרה הראשונה שקיבלה 21 עונות בטלוויזיה האמריקאית. כרגע, רק בעיות של הורדת עלויות יעמדו בפני חידוש ולא נראה שזה עומד לקרות. הסדרה תחזור לעונה אחרונה ביום שישי בערב.
Law& Order: SVU – רייטינג סביר וברשת זקוקים לסדרות מוכחות כדי להריץ את הלוח החדש שלהם בשנה הבאה עם כל הסדרות החדשות שהם מתכננים (בין 7 ל 10 סדרות חדשות). לפי דעתי היא תחודש אבל נשמע על כך רק בהצגת הלוח החדש או סמוך מאד למועד זה.
Chuck – התחילה טוב, ואף עמדה בפני חידוש מוקדם, התייצבה אבל המעבר לשעון קיץ פשוט הרג אותה, ובשל כך התעכבה ההודעה על החידוש לעונה רביעית, הבעיה הגיעה שבוע לאחר הנפילה כאשר היא התמודדה עם הפרמיירה של "רוקדים עם כוכבים" ושמרה על נתונים נמוכים, אבל שבוע לאחר מכן הצליחה להתרומם בחזרה. לפי מה שאני שומע בתוך NBC מרוצים ממנה למרות הירידה בנתוני הרייטינג אבל ההחלטה תתבצע קרוב מאד להודעה על הלוח החדש של הרשת לקראת העונה הבאה בסוף מאי. היא צריכה לשמר את הנתונים שלה עד תום העונה ולקוות שלא תיפול שוב. לי נראה שבסופו של דבר היא תקבל שוב 13 פרקים לעונה הבאה ואם יצטרכו לסתום חורים היא תקבל הזמנה לפרקים נוספים. השאלה היא האם היא תעלה עם הפרקים בתחילת העונה, ואז יהיה סיכוי לעונה נוספת, או שוב בסביבות ינואר-מרץ ואז הסיכוי שלה לקבל עונה נוספת יהיה קטן יותר, כי קשה לי לראות נס כמו שהיא עברה השנה קורה שוב. כפי שציינתי, לפי דעתי גם אם הסדרה תחודש לא תצא הודעה רשמית עד להודעה הרשמית על הלוח של העונה הבאה וזאת בכדי שלא יקרה מצב שלאחר החידוש הצופים יחשבו שהסדרה ניצלה ואז הרייטינג יירד. הערכה שלי ? במידה והיא לא תצוות עם הסדרה החדשה של ג' ג' אברהמס - Undercovers – או במידה והרשת לא תיתקל במצב קטסטרופאלי כמו השנה מבחינת הרייטינג הסדרה תחזור באזור פברואר-מרץ בשנה הבאה.


סדרות שבוטלו רשמית
Trauma

סדרות שנמצאות בסכנת אי חידוש
Heroes – שום דבר לא השתנה. הסדרה מעשית מתה אבל נשארה רק השאלה אם תחזור לפרקי סיום שיסגרו את הסיפור או שיעשו את זה ל DVD. כרגע מה שידוע הוא שמדברים על עונה אחרונה של 13 פרקים. רק בגלל זה היא לא בקטגוריה של סדרות שלא יחודשו. בכל מקרה, גם אם תחודש אלו בוודאות יהיו פרקי הסיום שלה. הסיכוי לחידוש: 40%.

סדרות שלא יחודשו
Mercy
– רייטינג פחות מבינוני בשעת שידור יחסית נוחה. צ'אק הייתה נהדרת בשעת השידור הזו אם היו נותנים לה אותה אבל ברשת חשבו אחרת ולמרות שמרוצים ברשת בשיפור באיכות שלה עדיין הנתונים מאד מאכזבים והסדרה אף מפסידה לשידורים חוזרים של תוכניות בינוניות. במידה והסדרה אכן תחודש זה יהיה רק בגלל שהרשת תרצה לשמר סדרת בית חולים אחת לאחר שכבר ביטלה את "טראומה", אבל קשה לי לראות את זה קורה. הסיכוי לחידוש: 30%.


CW


סדרות שחודשו
Smallville
Supernatural
Gossip Girl
הטופ מודל הבאה
The Vampire Dairies
90210


סדרות שבוטלו רשמית
The Beautiful Life


סדרות שיחודשו
One Tree Hill – עד כמה שידוע כרגע הכל עניין של כסף. אם בהפקה יסכימו לקצץ הסדרה תמשיך לעונה נוספת, במידה ולא היא תבוטל. היא כרגע בעדיפות ראשונה מבין שתי הסדרות שעדיין לא הוחלט לגביהן. ההערכה שלי ? הסדרה חוזרת לעונה נוספת.

סדרות שנמצאות בסכנת אי חידוש
Life Unexpected
– אם One Tree Hill תבוטל סביר להניח שהיא תחודש משום שעלותה יחסית זולה והרייטינג שלה הוא כמעט כמו של הסדרה נגדה היא מתחרה לחידוש. אבל כרגע היא בעדיפות שנייה. חידושה גם תלוי במספר הסדרות החדשות שהרשת תאשר, כרגע הדיווחים מראים שהרשת מזמינה רק 3 סדרות חדשות אז יהיה מקום גם לה בלוח החדש אפילו אם One Tree Hill תחודש, אבל הכל עוד יכול להשתנות עד ההודעה הרשמית. יכול ללכת לכאן או לכאן. גם אם תחודש תזכה ל 13 פרקים בלבד. הסיכוי לחידוש: 50%.

סדרות שלא יחודשו
מלרוז פלייס – למרות שמבחינת האיכות החלק השני של העונה הרבה יותר טוב הרי שהסדרה המשיכה כל הזמן לצנוח ברייטינג. אין סיכוי שהיא תחזור. הסיכוי לחידוש: 0%.


FOX


סדרות שחודשו
Fringe
Bones
Glee
Family Guy
The Simpson's
The Cleveland Show
American Dad

סדרות שיחודשו
House
– אין מה להוסיף. על פי כל קריטריון היא תחודש.

סדרות שבוטלו רשמית
Dollhouse
Past Life
Brothers
Til Death
24
Sons Of Tucson

סדרות שנמצאות בסכנת אי חידוש
Lie To Me – לאחר שבמאבק עם Fringe היא הפסידה נראה שהסדרה במאבק הישרדות אחרון. עד לפני הפגרה הארוכה שלה הרייטינג שלה היה בינוני. לא ישודרו פרקים חדשים עד ה 7 ביוני ואז נראה מה יגידו הנתונים החדשים. אם כי מדובר בחודשי הקיץ, בהם בדרך כלל חלה ירידה בצפייה בטלוויזיה. לכן ההחלטה יכולה להיות לכאן או לכאן. בכל מקרה, גם אם תחודש היא לא תקבל (לפחות לא בהתחלה) עונה מלאה אלא בין עשרה ל 13 פרקים (תלוי מתי תעלה לשידור במידה ותחודש). הסיכוי לחידוש: 50%.

סדרות שלא יחודשו
Human Target
– מדובר בנתונים בינוניים. הנתונים שעובדים לטובתם הם שבמשך מספר פרקים הם הוזזו לשעות שידור שונות והצליחו לשרוד, פחות או יותר. מלבד ספיישלים של הסדרה "הישרדות" היא ניצחה בכל פעם את השעה שלה. ממה שאני שומע גם ברשת FOX ערים לכך. מנגד, היא סיימה חלש את העונה מבחינת רייטינג. התחושה שלי היא שבמידה ויהיה לרשת פיילוט טוב יותר (סיכויים טובים לכך) היא תבוטל. הימור שלי ? הסדרה לא תשרוד וגם אם מסיבה כלשהי כן תשרוד עונה נוספת היא לא תקבל יותר מ 13 פרקים. מי יודע אולי יקרה לה הנס שקרה ל"בית הבובות" בשנה שעברה והיא בכל זאת תשוב, לפחות לחצי עונה נוספת. כרגע זה ממש לא נראה טוב. הסיכוי לחידוש: 30%.



ABC


סדרות שחודשו
The Middle
Cougar Town
Modern Family
Brothers & Sisters
Castle


סדרות שיחודשו
Desperate Housewives – למרות ירידה גדולה השנה הרייטינג שלה עדיין גבוה מספיק להצדיק חידוש ללא בעיה. הבעיה תצוץ, לפי דעתי, בשנה הבאה כשהרייטינג שלה ימשיך ליפול (והוא ימשיך).
Private Practice – לאחר התחלה בינונית הסדרה הצליחה להתרומם ואז שוב ליפול לבינוניות ואז שוב לעלות. ובסוף העונה ליפול שוב. עדיין, הסדרה יוצרת ביחד עם הסדרה "האנטומיה של גריי" בלוק חוסם ביום חמישי וברשת לא ירצו לפרק אותו. עדיין.
Grey's Anatomy – גם היא חוותה השנה נפילה גדולה ברייטינג אבל גם היא עדיין מספיק טובה לקבל חידוש ללא בעיות. גם אצלה יהיו מספר סימני שלה בעונה הבאה.

סדרות שבוטלו רשמית
Lost – עונה אחרונה
Ugly Betty
Eastwick
Hank
The Deep End
Scrubs
The Forgotten


סדרות שנמצאות בסכנת אי חידוש
אין

סדרות שלא יחודשו
V – לאחר החזרה מהפגרה הסדירה מאבדת גובה מדי פרק. בניגוד ל FlashForward הקריסה שלה היא איטית ונראה שברגע שברשת יצטרכו להחליט מצבה יהיה רע. הסיכוי לחידוש: 30%.
FlashForward – הסדרה צונחת כל הזמן, ונתוני הרייטינג שלה פשוט מפחידים, אני לא רואה אותה מצליחה לשרוד, במיוחד כשחלק מכוכביה כבר רשומים בפיילוטים אחרים. הסיכוי לחידוש: 10%.
Better Of Ted – אף אחד אפילו לא מדבר עליה. היא גמורה. הסיכוי לחידוש : 0%.


CBS


סדרות שחודשו
Big Bang Theory
Two And A Half Men
NCIS:LA
How I Met Your Mother
The Good Wife

סדרות שיחודשו
NCIS
– ההצלחה הגדולה של השנה מבחינת סדרות עם תסריט.
Rules Of Engagement – מספיק טובה לחזור לחצי עונה נוספת בשנה הבאה אבל לא יותר מזה.
CSI:MAIMI – עדיין עם נתונים טובים מאד.
Criminal Minds - מפתחת סדרת בת שככל הנראה תשודר אחריה בשנה הבאה. הנתונים שלה גבוהים, מעריצי הסדרה לא צריכים בכלל לחשוש.
CSI – למרות שהרייטינג החל לרדת, עדיין הוא קצת מעל לבינוני. לדעתי, אין ממה לחשוש, היא תחזור לעונה נוספת. מה יקרה בשנה הבאה ? זה כבר סיפור אחר לחלוטין.
The Mentalist – יושבת על רייטינג מעולה למרות שינוי יום השידור ביחס לעונה שעברה. אין ספק שתחזור.
Ghost Whisperer – הסדרה בעלת הנתונים הטובים ביותר ביום שישי בלילה. ולמען האמת, השנה מתגלה גם כאיכותית יותר.

סדרות שבוטלו רשמית
Three Rivers

סדרות שנמצאות בסכנת אי חידוש
Medium
– מבין הסדרות של הרשת שנמצאות בסכנת ביטול היא בעלת הסיכויים הטובים ביותר לחזור. ברשת אוהבים אותה, הנתונים שלה סבירים יחסית ליום שישי בלילה וסדרה נוספת של הרשת, Numb3rs, שמשודרת באותו יום, ככל הנראה תבוטל. כך שקשה לי לראות את הרשת השמרנית הזאת מבטלת שתי סדרות באותו יום במיוחד כשהרייטינג שלה סביר. הסיכוי לחידוש: 55%.
The New Adventure Of Old Christine – נתונים מעט מעל לבינוניים ובכל זאת מדובר בסדרה וותיקה. במידה ויהיו לרשת סדרות טובות יותר היא תבוטל. הסיכוי לחידוש: 50%.
Gary Unmarried – גם במקרה שלה, אם יהיה לרשת משהו יותר טוב היא תבוטל. כרגע הנתונים שלה מעט פחות מבינוניים. אבל במקרה שלה המצב פחות טוב בגלל נתונים פחות טובים מהסדרה Old Christine. הסיכוי לחידוש: 35%.

סדרות שלא יחודשו
Miami Medical – פתחה עם נתונים בינוניים והמשיכה ליפול. סדרה שלא ראויה לזמן מסך ועצם העובדה שעלתה לשידור כל כך מאוחר מראה מה בדיוק הרשת חושבת עליה. הסיכוי לחידוש: 30%.
Accidentally On Purpose – התחילה סביר אבל לא הצליחה להתרומם. לפי דעתי הפגרה הארוכה עשתה לה רק רע, הרייטינג שלה נפל, ובסופו של דבר תגרום לכך שלא תחזור. הסיכוי לחידוש: 25%.
Cold Case – הנתונים שלה מראים ביטול אבל כבר מספר פעמים היא ניצלה ברגע האחרון, אז ניתן לה בכל זאת סיכוי קטן לחזור. הסיכוי לחידוש: 10%.
Numb3rs – הכל נראה שם גמור. רק נס ימנע את ביטולה. נס שגם השחקנים ובהפקה (אחד המפיקים אף עבר לסדרה אחרת) לא ממש מאמינים שיקרה ואף ציינו זאת בקול רם. הסיכוי לחידוש: 0%.


סדרות של רשתות אחרות שיחזרו כבר באביב או קיץ 2010:

Royal Pains – חוזרת ב 3 ביוני.
Burn Notice – חוזרת ב 3 ביוני.
סודות ההתבגרות של נערת טיפש עשרה – חוזרת ב 7 ביוני.
True Blood - חוזרת ב 13 ביוני.
Leverage – חוזרת ב 20 ביוני.
Hawthorne – חוזרת ב 21 ביוני.
הפמליה - חוזרת ב 27 ביוני.
Make It Or Break It – חוזרת ב 28 ביוני.
warehouse 13 – חוזרת ב 6 ביולי.
Eureka – חוזרת ב 9 ביולי.
Mad Men – חוזרת ב 25 ביולי.
Psych – חוזרת ביולי.
White Collar – חוזרת ביולי
עשבים - חוזרת ב 16 באוגוסט.
Dark Blue – חוזרת באוגוסט.

סדרות של רשתות אחרות שיחזרו בלוח החורף לשנת 2011-2010:
Californication
Friday Night Lights
Bored to Death
Sanctuary
Stargate Universe (עונה שנייה)
Dexter
Merlin
Big Love
Sons Of Anarchy
Greek
Blue Mountain State
Nurse Jackie
United State Of Tara
Doctor Who (עונה שישית)
Being Erica


סדרות של רשתות אחרות שבוטלו:
Saving Grace
The Tudors

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

New Christine?

D1D1 אמר/ה...

תוקן.