יום שלישי, 18 במאי 2010

ניתוח של הלוח של רשת FOX לעונת החורף 2011-2010.


אתמול רשת FOX פירסמה את לוח השידורים שלה לעונה הבאה וכפי שחשבתי לא מדובר בשינויים גדולים מדי. רק 3 סדרות חדשות עולות בלוח החורף ועוד 2 נוספות בחצי השני של העונה.
כאשר מנתחים את הלוח מבינים שהרשת הלכה על מוטיבים בכל ערב. לכל ערב יהיה נושא אחר.
ביום שני הרשת הרכיבה את 2 הסדרות אשר אמורות להיות המתוחכמות ביותר שלה "האוס" הידועה ו Lone Star אשר כתבי תרבות הצביעו עליה כסבוניה שדומה ל"דאלאס" הוותיקה משנות השמונים אבל בעלת תסריט איכותי מאד ודי מתוחכם. בכך הרשת אומרת שהיא שמה את יהבה שהסדרה תצליח משום שהיא תולה בה תקוות רבות ולפי דעתי היא גם תצליח, לפחות אם השמועות על האיכות שלה נכונות. רק ימים יגידו.
יום שלישי הוא ערב הקומדיות של הרשת. Glee שהיא למעשה קומדיה בגוף של דרמה תוביל אל 2 הקומדיות החדשות של הערב Raising Hope ו Running Wilde. עד כדי כך הרשת בטוחה בהצלחת הסדרה שהיא מזיזה אותה משעה מאד נוחה של יום רביעי בשעה 8 לשעה שהיא די קשה מול NCIS אשר הייתה מפלצת רייטינג השנה. לדעתי, היא קצת מסתכנת בכך משום שזו עומדת להיות שעה מאד קשה כאשר גם סדרת ה"גיבורים" החדשה של רשת No Ordinary Family - ABC עומדת להתייצב מולה. לדעתי זו טעות והסדרה תתקשה, לפחות בתחילת העונה. בכך היא גם מסכנת את הקומדיות החדשות של הרשת. בכלל, לרשת אין הצלחה רבה עם קומדיות ורק אם הן יהיו ממש טובות אני רואה שהן יצליחו, כי כרגע ההתחלה לא ממש לטובתן.
יום רביעי הוא ניסיון אחרון של הרשת עם Lie To Me. הסדרה קיבלה חצי עונה נוספת כדי להצליח וגם את השעה הכי פחות קשה, לפחות על פי נתוני השנה שעברה. היא תתחרה מול Undercovers של NBC. ההערכה שלי ? השיא שלה כבר מאחוריה. אם היא לא הצליחה לפרוח כאשר "האוס" הובילה אליה, קשה לי לראות אותה מצליחה בצורה ניכרת בעונה הבאה. יכולה לעזור לה העובדה שהיא תשדר פרקים חדשים בקיץ אז לחלק מהצופים זו תהיה המשכיות. Hell's Kitchen בעונה חדשה תביא את הנתונים הרגילים שלה, אבל תחול ירידה בשל העובדה ש Lie To Me לא תהיה מפלצת רייטינג.
יום חמישי נשאר כמו שהוא כמו Bones ו Fringe. צפו לירידה בנתונים של Bones בעונה הבאה, משום שהיא כבר מעבר לשיא וכבר העונה החלה ירידה באיכות שלה וגם מעט ברייטינג.
יום שישי הוא ניסיון נוסף של הרשת להחיות את הערב. הרשת עשתה זאת לפני שנתיים כאשר הזיזה לשם את "שרה קונור" ובעונה שעברה ניסתה את מזלה עם "בית הבובות" אבל בשני המקרים היא נכשלה משום שמלכתחילה קהל הצופים של הסדרות לא היה רב. השנה עם Human Target היא מנסה זאת שוב אבל כבר הבעתי את דעתי שסדרות מהסוג הזה לא יכולות להצליח בשעות השידור הללו. בימי שישי בדרך כלל מצליחות סדרות שפונות לנשים ו\או סדרות דרמה בסגנון חוק וסדר. אבל לאוהבי הסדרות האקשן הערב עומד להיות מעניין. הערכה שלי ? הסדרה לא תראה עונה שלישית. לגבי The Good Guys צריך לראות כיצד היא תצליח החל מהקיץ אל תוך לוח החורף הבא.
ימי שבת וראשון נשארו כמו שהן ולא השתנו, במיוחד יום ראשון עם סדרות האנימציה אשר אני באופן אישי לא ממש התחברתי אליהם.
בחצי השני של העונה אמריקן איידול עומדת לחתוך בחצי שעה את השידור שלה מ 8 עד 10 ל 8 עד 9 וחצי ובכך למעשה ברשת מבינים שהתוכנית נמצאת בבעיית רייטינג רצינית כשהיא ממש דועכת. עדיין מדובר ברייטינג גבוה אולם נתוני השנה היו ממש מחרידים ביחס לעונות קודמות. בשנה הבאה סיימון קאוול עוזב אותם וצפויה ירידה נוספת. בקצב הזה, עוד 4 או מקסימום 5 שנים הסדרה תקרוס סופית.
דרך אגב, למי שציפה לסדרת המסע בזמן והדינוזאורים של סטיבן שפילברג ולא ראה אותה בלוח המשדרים של הרשת, אפשר להרגיע אותו ולהגיד שמדובר בעיכוב בהפקת הסדרה כאשר האפקטים המיוחדים בנוסף לעריכה נוספת גורמים לעיכוב בעלייתה עד כדי אפשרות שהיא תעלה רק בשנה הבאה.
זהו, אלו הן המחשבות שלי לגבי הלוח של רשת FOX. בעוד כמה שעות יגיע תורה של רשת ABC, ושם בדומה ל NBC, יש יותר סדרות חדשות.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

D1D1 תגיד רשת פוקס רכשה את הפורמט של רמזור
ותעלה אותה בגרסה האמריקאית או שהיא רכשה את הסדרה
ותתרגם אותה והצופים שם בעצם ייראו את הסדרה שלנו עם תרגום/דיבוב אמריקאי????????????

כי פשוט הרשת העלתה פרומו לסדרה וזאת הגרסה
הישראלית לסדרה.......... אז מה קורההההההה????

http://www.youtube.com/watch?v=zzgl48Qt2Ls&feature=player_embedded

D1D1 אמר/ה...

לא מדובר בגרסה הישראלית. האמריקאים לא מדובבים סדרות זרות. מדובר בגרסה אמריקאית לכל דבר עם שחקנים אמריקאים. לפחות לפי מה ששמעתי.