יום שישי, 21 במאי 2010

ניתוח הלוח של רשת ה CW לעונת החורף 2011-2010.


אז כפי שכבר ציינתי אין הרבה חדש מבחינת הרשת החמישית בחשיבותה בארה"ב. 2 סדרות חדשות בלבד נכנסו אל הלוח. כל השאר הן סדרות שחוזרות לעונה נוספת.
הסיבה ש 90210 עברה ליום שני היא אחת: להציל את הסדרה. הרייטינג של הסדרה, במיוחד בקרב הקהל שהרשת פונה אליו, נשים בגילאי 34-18, נמצא בירידה ולכן הציוות עם ספינת הדגל של הרשת, Gossip Girl, אמורה לנסות לייצב אותה. אגב Gossip Girl, למרות הירידה במספר הצופים הכללי, נמצאת דווקא בעליה מבחינת נתוני קהל הצופים שאליה הרשת פונה ולכן גם ההתייחסות אליה כאל ספינת הדגל (או אחת מהן) של הרשת.
הציוות של One Tree Hill עם Life Unexpected ביום שלישי נעשה משום שהרייטינג של Life Unexpected היה גבוה יותר כאשר השתיים שודרו באותו יום, ובמפתיע מאד דווקא כשאר שודרה עם Gossip Girl באותו יום נתוניה היו נמוכים יותר. יש לזכור שמדובר בהזדמנות אחרונה עבור 2 הסדרות להצליח וכי שתיהן חודשו משום ששאר הפרוייקטים של הרשת לא היו מספיק טובים. במידה והיו לרשת פיילוט או שניים טובים - אחת מהן או אפילו שתיהן היו מבוטלות.
Hellcast צוותה ביום רביעי והחידוש של ניקיטה ביום חמישי משום ששתיהן ישודרו אחרי הסדרות עם הרייטינג הגבוה ביותר של הרשת בכדי לקדם אותן ולתת להן את האפשרות הטובה ביותר להצליח, כאשר 2 הסדרות הוותיקות אמורות להוות לסדרות החדשות מקפצת רייטינג גבוהה ונקודת זינוק טובה יותר. Hellcast אחרי "הטופ מודל הבאה" אשר עדיין מצליחה להניב רייטינג גבוה גם לאחר כל כך הרבה עונות, והחידוש של ניקיטה אחרי "יומני הערפד", ההצלחה הגדולה ביותר של העונה שעברה מבחינת הרשת.
בשל הרצון לקדם את החידוש של ניקיטה והצבתה ביום חמישי לאחר "יומני הערפד" נותר רק מקום אחד עבור 2 מהסדרות הוותיקות של הרשת: Smallville ו Supernatural אשר יכול להיות שעבורן מדובר בעונה האחרונה (עבור סמולוויל בוודאי הסיכוי גבוה יותר לאחר ההודעות על כך בימים האחרונים) – יום שישי בלילה. החדשות הרעות ? יום שישי בלילה עומד להיות צפוף מאד השנה כאשר כל הרשתות מנסות בכל זאת לרענן את הערב. החדשות הטובות ? סמולוויל ו Supernatural שוב משודרות באותו ערב. ומי יודע, אולי הציוות המחודש ישדרג אותן מבחינת הרייטינג ואז שתיהן יקבלו עונה נוספת, או לפחות אחת מהן.

אין תגובות: