יום שני, 17 במאי 2010

ניתוח לוח שידורי החורף של NBC לעונת 2010-2011 או במילים אחרות, האם צ'אק בדרך לביטול לאחר 13 הפרקים שהוזמנו עד עתה לעונה הרביעית ?


הבטחתי אז אני מקיים, להלן הניתוח שלי ללוח החדש של רשת NBC.
היום אשר כולם הסתכלו אליו בלוח הזה היה יום שני. מה הרשת מתכוונת לעשות עם צ'אק ? האם היא תצוות אותה ל Undercovers ? ואיזה תוכניות יצטרפו אליה במידה והיא תישאר ביום שני ? התשובות לא היו כל כך מדהימות.
היה ברור שלצ'אק נותרו 2 ברירות משום שהלוח נראה היה די סגור בשאר שעות השידור : מעבר ליום שישי ובכך אפשר היה לסגור לגמרי את עתידה של הסדרה, או הישארות ביום שני ואז להישאר בשעה 8 בערב או לעבור לשעה 10 – שעה 9 כבר הייתה תפוסה ומיד אגיע אליה.
כאשר שמעתי בסוף השבוע שהרשת החליטה לאשר את 2 הסדרות המשפטיות : Outlaw של ג'ימי סמיתס ו Harry's Law של דיוויד אי קלי היה ברור גם היכן הן ישובצו משום שהיה ברור שכל אחת מהן תקבל חצי עונה בדמות 12 או 13 פרקים, המקום היחיד שהיה פנוי להן היה יום שישי בלילה בתור מחליפה ל Law & Order אשר הלכה לעולמה.
אז נשארנו עם יום שני עבור צ'אק. השאלה שנותרה היא אם יזיזו את הסדרה לשעה 10 או ישאירו אותה בשעת השידור שלה - 8. ברגע שנודע כי הרשת מתכוונת לשדר 2 סדרות חדשות ביום שני בלילה היה ברור שצ'אק לא תלך לשום מקום ותישאר בשמונה בערב. הרשת הייתה זקוקה לעוגן אשר יתחיל את הערב. לדעתי, זו גם הסיבה שהסדרה חודשה מלכתחילה – הרשת הייתה זקוקה לסדרות מוכרות שיעזרו להרים את לוח המשדרים שלה.
השאלה היא: האם השעה הזאת היא גזר דין מוות עבור צ'אק ?
בנושא הזה, מתברר שיש חדשות טובות וחדשות רעות.
נתחיל עם החדשות הרעות. על פי מידע שמתקבל מהרשת הם כבר לא מתייחסים לצ'אק כסדרה שיכולה להיות סדרה מובילה של הרשת, היא לא תהיה אי.אר החדשה ואפילו לא Heroes בימי גדולתה בעונה הראשונה. בשל כך גם היחס אליה השתנה והיא כבר לא עומדת להיות ספינת הדגל שלה.
ועכשיו לחדשות הטובות. בשל העובדה שהרשת לא מתייחסת אל צ'אק כאחת הסדרות החשובות שלה גם הציפיות ממנה השתנו. כבר לא מצפים שהסדרה תגיע לרייטינג של 2.7 נק' מדד ומעלה בממוצע (השנה אגב, למרות הפרקים האחרונים ממוצע הרייטינג הגיע ל 2.4 שהוא לא רע) ואפילו נתונים סולידיים יהיו בסדר גמור. על פי מידע שמתקבל מהרשת, גם רייטינג ממוצע של 2.3 נק' מדד ובמקרים מסוימים גם 2.2 נק' מדד יהיו סבירים עבור הסדרה.
מידע נוסף שמתקבל מהרשת מבהיר כי למרות שהוזמנו רק 13 פרקים לעונה הרביעית לא מדובר בהזמנה סופית. במידה והרייטינג של הסדרה בפתיחת העונה יענה על הציפיות של ראשי הרשת, כלומר, 2.3 נק' מדד ומעלה הסדרה תקבל את ההזמנה ל 9 הפרקים הנוספים. כמו כן, במידה וחלק מהסדרות החדשות, וסביר להניח שלא כולן יצליחו, ייפלו ברייטינג הרשת הבטיחה למפיקי הסדרה להזמין פרקים נוספים.
בראיון שהעניקו מנהלי התוכן של הרשת לאחר פרסום הלוח הם טענו, בדיוק כפי שחשבתי, שהם לא רצו לזעזע את הלוח שלהם יותר מדי ובפעם אחת ולכן החזירו את הסדרה לעונה נוספת במיוחד בשל ההתאמה שלה לסדרה The Event (ככל הנראה הכוונה היא לביטול המאסיבי של סדרות כשבראשן Heroes ן Law & Order), כלומר, מדובר ביציבות וצ'אק מספקת להם אותה, וכמו כן הוסיפו ואמרו שהתפקיד שלהם עתה זה להרחיב את קהל הצופים של הסדרה והם מחויבים לכך. כלומר, הם עדיין רואים בסדרה נכס מסוים, גם אם לא להיט בפוטנציה.

לפי דעתי, בשל העובדה שהיא הוסיפה השנה מספר סדרות חדשות, הרשת חייבת להתחיל את הלוח החדש שלה שבועיים לפני שאר הרשתות, בסוף אוגוסט או מקסימום בתחילת ספטמבר, במיוחד במקרה של יום שני בלילה כאשר היא מציגה 2 סדרות חדשות, שאחת מהן, The Event, אמורה להיות ספינת הדגל שלה. במקרה כזה, היא תצבור תאוצה ואולי תוכל להתמודד טוב יותר עם שאר הרשתות.
דרך אגב, לגבי הסדרה The Event. הסדרה נשמעת מאד מסקרנת, במיוחד בשל העובדה שהצוות הקריאטיבי שלה הוא אותו צוות של הסדרה 24 אותה היא מאד מקווה לחקות ולהגיע לנתונים שלה. בשל כך, לא ממש הפתיעה אותי העובדה שנתנו לה את השעה ש 24 שודרה בה ברשת FOX – יום שני בשעה 9 בערב.
האם היו צריכים לחכות לתחילת השנה הבאה או כבר לעלות איתה בלוח החורף ? לפי דעתי, הרשת עשתה נכון שהיא לא מחכה ועולה איתה כבר עכשיו, משום שהיא לא מספיק חזקה לעלות עם סדרה כה חשובה עבורה בחצי השני של העונה לאחר שהצופים כבר התרגלו, פחות או יותר, ללוח המשדרים ויצרו להם העדפות.
The Chase אמור להשלים ערב אקשן של יום שני, וסביר להניח שבגלל השעה המאוחרת שלה רמת האלימות שלה תהיה גבוהה יותר משאר הסדרות. אין כאן הפתעה גדולה מדי.
אגב, ברשת התחייבו ש The Event ו The Chase יזכו לקידום מאסיבי מאד בשידורי הפוטבול של יום ראשון, ומדובר בהרבה מאד צופים עבור הרשת. אולי זה גם יגרום לנהירה לצפייה בצ'אק שתשודר לפניהן.

יום שלישי נשאר כמו שהוא משום שהרשת מרוצה מהנתונים של Parenthood אשר משודרת אחרי The Biggest Loser ומניבה רייטינג של 2.6-2.7 נק' מדד בממוצע. הנתונים הללו הם טובים מאד עבורה והרשת לא ראתה לנכון לשנות אותם.

יום רביעי.
רבים חשבו שהסדרה Undercovers של ג' ג' אברהמס תצוות עם צ'אק בשל העובדה ששתיהן די דומות מבחינת הנושא שלהן – סדרות ריגול ואקשן עם גוון קומי, אבל ברגע שהוחלט שהסדרה The Event מקבלת את שעת השידור של 24, כלומר יום שני בשעה 9 בערב, היה ברור שהן לא יכולות להיות משודרות זו אחר זו. לכן, הסדרה קיבלה את השעה הכי נוחה שהיא יכולה לקבל – יום רביעי בשעה 8.
מדוע מדובר בשעה הכי נוחה ?
משום שכפי שכבר ציינתי בפניכם, על פי ניתוח של אתר אינטרנט ידוע, בשנה האחרונה זו הייתה השעה עם הרייטינג הכי נמוך מבחינת כל רשתות השידור, כאשר גם "אמריקן איידול" החלה לרדת מגדולתה למספרים הרבה יותר נורמאליים, ומי יודע מה יקרה בעונה הבאה כשסיימון קאוול יעזוב אותה – יכול להיות שהיא תמשיך להידרדר. לכן, ההחלטה הזאת היא החלטה נבונה מאד עבור הרשת, הם רוצים שהסדרה הזאת תצליח ולכן נותנים לה את האפשרות הטובה ביותר לעשות זאת.
אחריה תשודר Law & Order: SVU בעונה חדשה באותה שעת שידור שהיא משודרת כיום ולא מפתיע, שבדומה למה שעושה היום רשת CBS עם NCIS וסדרת הבת שלה NCIS:LA, גם NBC תשדר אחריה את סדרת הבת החדשה של Law & Order אשר קיבלה, כמה מפתיע את השם, Law & Order: LA. גם כאן אין הפתעות מיוחדות.

יום חמישי.
היה ברור שהרשת תשמור על ערב הקומדיות שלה והקומדיה החדשה הטובה ביותר שלה היא Outsourced קיבלה את שעת השידור של The Office אשר זזה חצי שעה לאחור ותשמש לה כסדרה מובילה אליה. עד כדי כך ברשת רוצים שהסדרה תצליח שהם הזיזו את הסדרה עם הנתונים הטובים ביותר שלה.
השעה הראשונה של הערב נשארה כמו שהייתה עם Community אשר חוזרת לעונה שנייה ו 30 רוק שתחזור לעונה נוספת.
לגבי שיבוץ Love Bites לשעה 10 בערב. זה היה צפוי משום שבדרך כלל בשעה 10 בערב הרשתות לא משדרות קומדיות אלא מעדיפות לשדר סדרות דרמה באורך של שעה. Love Bites היא הדבר הכי קרוב לקומדיה, במיוחד מבין כל הסדרות שיש ברשותה כרגע. מדובר בדרמה עם הרבה מאד ניחוחות קומיים ולכן היא תהווה מעין המשך לערב הקומדיות של הרשת.

יום שישי.
הדבר היחיד שהפתיע אותי הייתה העובדה שהרשת תשדר קודם את דייטלין, תוכנית החדשות שלה, בשעה 9 ואת Outlaw בשעה 10. חשבתי ששעות השידור יהיו הפוכות, אבל יכול להיות שברשת מעוניינים להשתמש בדייטלין כמקפצת רייטינג (ואכן, נתוניה לא רעים בכלל) עבור Outlaw. או שאולי הם מעוניינים לדפוק שוב את קונאן אובריאן שמפיק את הסדרה. סתם, אני צוחק...

לגבי הסדרות שמחכות בפתח:
The Cape אמורה להיות המחליפה של צ'אק בחצי השני של העונה (במידה והיא לא תקבל את 9 הפרקים הנוספים לעונה), או במקרה ו The Event לא תצליח ברייטינג. היא לא עולה כעת לשידור כי בהפקה עדיין צריכים לסדר את כל נושא האפקטים המיוחדים של הסדרה.
Harry's Law, הדרמה המשפטית של דיוויד אי קלי, אמורה אף היא להיות מחליפה בחצי השני של העונה, של Outlaw ביום שישי בלילה.
את העונה השנייה של Park & Recreation יישמרו ממש לקו הסיום במידה והקומדיות של יום חמישי פלוס הקומדיות החדשות שאמורות להצטרף בחלק השני של העונה. הכוונה היא ל: Perfect Couples, Friends With Benefits ו Next של פול רייזר, לא יצליחו ברייטינג.
זהו. עד כאן הניתוח שלי, מקווה שהחכמתם. היום רשת FOX מפרסמת את הלוח שלה, אני לא צופה שינויים גדולים מדי, אבל מחר בבוקר אנתח את הלוח שלה.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

ניתוח מחכים ומאלף! אתה צריך להחליף את שירה מרגלית ברשת! אולי תציל את הרשת הכושלת הזו ואולי גם לנו תהיה טלוויזיה מושכלת מגוונת וכיפית

D1D1 אמר/ה...

תודה רבה על המחמאה.