יום ראשון, 23 בספטמבר 2018

ביקורת: God Frended Me, עונה ראשונה, פיילוט: הבית הנכון ?



בעונת השידורים 2018-2017 רשת ABC ניסתה להעלות את הדרמה Kevin Probably Saves The World, אודות קווין אשר לאחר שמלאכית מתגלה אליו מנסה לשפר את חייהם של האנשים בעיירה שלו ביחד עם חיזוק הקשר שלו עם אחותו ואחייניתו. שנה לאחר מכן, רשת CBS מעלה את הדרמה God Friended Me אודות אתיאסט בשם מיילס (ברנדון מייקל האל), אשר יום אחד "אלוקים" שולח לו בקשה לחברות בפייסבוק. לאחר מספר דחיות הוא נענה ומגלה שיכול להיות שיש יד מכוונת בעולם והיא שולחת אותו לסייע לאנשים. הוא נעזר בקארה בלום (ויולט בין), עיתונאית שיש לה קשר אליו מעברו למרות שבתחילה הוא לא מודע לכך, ראקש (סוראג' שארמה), חברו הטוב ביותר, ואביו, ארתור (ג'ו מורטון אותו ראינו בסדרה "סקנדל") הכומר.

בניגוד לדרמה של רשת ABC אשר הייתה בעלת מוטיב קומי חזק הרי שהדרמה החדשה של רשת CBS לוקחת את הסיפור ברצינות רבה ועדות לכך היא, שכמעט ואין פסקול לאורך הפיילוט כולו. הרגעים הקומיים הבודדים נעוצים דווקא במערכת היחסים שבין מיילס וראקש וגם זה קורה בעיקר בתחילת הפרק. ככל שהפרק נע קדימה הוא הופך לכבד הרבה יותר. ועבור פיילוט של רשת ברודקאסט מדובר בהימור.

למען האמת, מצפייה בפיילוט עושה רושם שהסדרה מתאימה יותר לרשת כבלים מאשר לרשת ברודקאסט, ובמיוחד לא רשת CBS, שהדרמה הזאת נראית שונה מאד מהדרמות שהיא משדרת. הבעיה היא, שהדרמה של רשת ABC החזיקה מעמד פחות מעונה אחת וזאת למרות שהיו מקושרים אליה שני שמות מוכרים מאד כגון ג'ייסון ריטר וג'ואנה גרסיה ואילו בסדרה החדשה מלבד ג'ו מורטון, שלמרות שהוא חלק מהקאסט הרי שהתפקיד שלו קטן יותר משאר הצוות הצעיר, מלבדו אין שחקן מוכר (ברנדון נכשל בהשגת קהל בקומדיה Mr. Mayor). בהפקה היו חייבים לנסות ולגייס פרצופים מוכרים לסדרה, או לפחות אחד מהם.

דרך אגב, עושה רושם שבהפקה החליטו ליישם את הניסיון לשחקנים בעלי גיוון אתני גבוה וזאת לאחר שיש שחקן ראשי אפרו אמריקאי, שחקנית ראשית לבנה ושחקן משנה הודי. בעוד שכל אחד מהשחקנים עושה עבודה סבירה קשה להצביע על כוכב גדול שיצליח להשאיר את הצופים דבוקים למסך.

אז, לראות או לא לראות ?

הרעיון לא מקורי (אולי רק השימוש במדיה החברתית), התסריט כבד והליהוק שנוי במחלוקת. אפשר לדלג עליה. קשה להאמין שלאחר שצופים בפרק שלה יתגעגעו לפרק הבא שלה. לא מדובר בדרמה גרועה, אך גם לא במשהו יוצא דופן, אולי רק מערכת היחסים המעניינת שבין הכומר לבנו האתיאסט, אבל מנקודת מבט רחבה יותר ולא רק של הסדרה, אלא מנקודת מבט דתית-חברתית. 

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

תודה על הסקירה, דווקא עם כל החיבה שלי לג'ייסון ריטר וג'ואנה גרסייה, לא הצלחתי לשרוד יותר מפרק של קווין... דווקא כאן, ולמרות שהסדרה הקודמת של השחקן הראשי מבחינתי לא היייתה ראויה לצפייה כלל [לא שרדתי אפילו תפיילוט], הסדרה מצליחה לעניין יותר מאשר קווין, ודווקא החולשה היחידה שמצאתי בה הייתה מערכת היחסים [הלא ממש] המעניינת [לדעתי] שבין הכומר לבנו האתיאסט [מכיוון שלדעתי, זה החלק הכי שחוק ולא מושך בסדרה]. חג שמח :)