יום ראשון, 30 בספטמבר 2018

ניתוח: נתוני רייטינג בולטים בשבוע השידור הראשון של עונת סתיו-חורף 2019-2018 ברשתות הברודקאסט האמריקאיות


ברשת NBC היה מעניין לראות את נתוני הקומדיה The Good Place בעונתה השלישית. בעונות קודמות, הרשת הייתה משדרת פרק אחד לפחות לפני עליית שאר הלוחות של רשתות הברודקאסט האחרות, אולם השנה הקומדיה עלתה בפרק כפול עם שאר הרשתות באותו יום. הסדרה הניבה 1.0 נק' מדד ו 3.13 מיליון צופים. מדובר בירידה לעומת פרק הפתיחה של העונה השנייה אשר הניב 1.34 ו 5.282 מיליון צופים וגם לעומת ממוצע הצופים הכללי בעונה השנייה, אשר עמד על 1.14 נק' מדד ו 3.879 מיליון צופים. אך כאשר משווים אותה לפרק האחרון של העונה השנייה, אשר הניב 1.13 נק' מדד ו 3.193 מיליון צופים, רואים שהיא נשארה עם כמעט אותו קהל שעזב בתום העונה השנייה. בכל מקרה, פרט לקריסה טוטאלית, ברשת בדרך כלל מעניקים עונה רביעית לסדרות שלהן, כך שנכון לעכשיו הסיכוי שלה לחזור לעונה רביעית גבוה.

ברשת FOX היה מעניין לעקוב אחר נתוני פרק פתיחת העונה השלישית של הסדרה Lethal Weapon וזאת לאור החלפת השחקנים הראשיים קליין קרופורד בשון ויליאם סקוט. גם במקרה הזה יש חדשות טובות וחדשות רעות. פרק הבכורה של העונה השלישית הניב 0.8 נק' מדד ו 3.43 מיליון צופים. במידה ומשווים זאת לפרק הסיום של העונה השנייה מגלים שאין כמעט שינוי בנתוני הרייטינג מאחר והסדרה הניבה בפרק זה 0.8 נק' מדד ו 3.152 מיליון צופים. כלומר, הגיע גם מספר צופים גדול יותר לצפות בפרק זה, אולי גם בשל החלפת השחקנים (נצטרך להמתין לנתוני הפרקים הבאים בכדי לדעת בוודאות). החדשות הרעות הן, שגם בהשוואה לנתונים הממוצעים של העונה השנייה, אשר עמדו על 0.99 נק' מדד ו 4.113 מיליון צופים וגם אל מול פרק פתיחת העונה השנייה, אשר עמד על 1.18 נק' מדד ו 4.369 מיליון צופים מדובר בירידה. גם אם שופטים את הנתונים ללא השוואות מדובר בנתונים גרועים והצפי הוא שבהמשך העונה הנתונים עוד ירדו. הסדרה קיבלה ברגע האחרון חבל הצלה, כמו שזה נראה כרגע, פרט לזינוק מחדש בנתוני הרייטינג (וקשה לראות את זה קורה), ימיה של הדרמה ספורים, במיוחד לאור החלפת הבעלים בשנה שעברה, אשר עושים ניקיון יסודי ופונים לאפיקים אחרים (פחות סדרות יותר תוכניות).

ברשת ABC מקווים מאד להיאחז במה שנשאר להם משונדה ריימס שעברה ל"נטפליקס". בשל כך הם אישרו עונה חמישית לדרמה How To Get Away With Murder וזאת למרות שפרק סיום העונה הרביעית 0.96 נק' מדד ו 3.828 מיליון צופים. נתונים בינוניים לכל דבר, בדיוק כמו הנתונים הממוצעים של העונה כולה אשר עמדו על 0.94 נק' מדד ו 3.695 מיליון צופים. אולם, נתוני פרק הבכורה של העונה החמישית לא בישר טובות. נתונים של 0.8 נק' מדד ו 2.93 מיליון צופים, בלבד, אשר גם אמורים לצנוח ככל שהעונה תתקדם, מציגים תמונה לא מספיק טובה עבור הסדרה. לאור העובדה שממשיכים לשמוע קולות לגבי סיום אפשרי של הדרמה "האנטומיה של גריי" בעוד עונה או שתיים וזאת למרות נתוני רייטינג טובים (אולי בגלל מיצוי), ועונה שלישית של For The People לא צפויה לקרום עור וגידים, הרשת נמצאת בבעיה במטרה הנ"ל. בכל מקרה, עושה רושם שזו עומדת להיות העונה האחרונה של How To Get Away With Murder. מעריצים, תתחילו להתרגל...

ברשת CBS בוודאי מאוכזבים מאד מנתוני פרק הבכורה של "מרפי בראון". ברשת קיוו מאד לאור חזרת הקומדיות "רוזאן" ו"וויל וגרייס", אשר לפחות בתחילת דרכן לאחר החזרה הציגו נתוני רייטינג גבוהים מאד, הקומדיה של קנדיס ברגן תציג נתוני רייטינג שקרובים לנתונים ששתי הסדרות הוותיקות הללו הציגו. הם התבדו. הפרק הניב בסך הכל 1.1 נק' מדד ו 7.50 מיליון צופים. מדובר אמנם על נתוני רייטינג גבוהים מאלו שהפרק האחרון של העונה השלישית של Life In Pieces הניב, נתונים של 0.9 נק' מדד ו 4.949 מיליון צופים, אך בהשוואה לפרק פתיחת העונה השלישית של אותה סדרה בשנה שעברה,  פרק אשר הניב 1.22 נק' מדד ו 6.668 מיליון צופים, מדובר דווקא בירידה בכל מה שקשור לנק' המדד (וזה מה שחשוב). גם בפני עצמם מדובר בנתונים בינוניים ומטה, אולם ככל הנראה מדובר על בעיה גדולה הרבה יותר עליה ארחיב בשבועות הבאים. יהיה מעניין מאד לראות את נתוניה בשבועות הבאים, משום שירידה מתחת ל 0.8 נק' מדד (מצב אפשרי בהחלט) וקשה לראות כיצד היא חוזרת לעונה נוספת.

ברשת ה CW לא העלו עדיין את הלוח החדש שלהם לעונה זו, אולם צריך לשים לב שלפחות בכל מה שקשור למספר הצופים הכללי בערב יום שישי הרשת ניפקה נתונים סולידיים. Master Of Illusion הניבה 1.15 מיליון צופים ואילו Pen & Teller הניבה 1.14 מיליון צופים. צריך לשים לב ששני הפרקים האחרונים של Dynasty, אשר שודרו בערב זה לפני מספר חודשים הניבו 552 ו 557 אלף צופים בלבד לצד 0.13 ו 0.10 נק' מדד לעומת 0.2 נק' מדד של שתי התוכניות הנ"ל. גם Jane The Virgin הניבה בסך הכל בשי פרקי סיום העונה שלה 573 ו 580 אלף צופים בלבד לצד 0.22 ו 0.2 נק' מדד ואפילו Crazy Ex Girlfriend הניבה בשני פרקי סיום העונה שלה בסך הכל 599 ו 602 אלף צופים בלבד לצד 0.22 ו 0.18 נק' מדד בלבד. לא פלא ששתי הדרמות האחרונות נמצאות בעונתן האחרונה ופרט לנס, גם Dynasty תצעד באותו כיוון, וגם ההסדר עם "נטפליקס" לא יספיק, אלא אם האחרונה תציל אותה ותשדר אותה אצלה. 

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

TY

אורן אמר/ה...

מעניין מה עשה קרופורד בהפקת נשק קטלני שהם נאלצו להעיף דמות ראשית מבוססת מהסדרה.. משהו נוראי כנראה. ולמרות שוויליאם שון סקוט מתברר כשחקן לא רע (זכרתי אותו מאמריקן פאי שם הוא שיחק דפקט), אי אפשר לקחת זכיון מוכר ואהוב כמו נשק קטלני ופשוט להצניח מישהו חדש במקום דמות ראשית (שלא לדבר על להרוג את הדמות הראשית עליה מדובר). אז נראה לי שאם הסדרה תשרוד את העונה הנוכחית, היא לא תקבל עונה נוספת, ובצדק.

אנונימי אמר/ה...

צריך לציין שלרשת NBC היו השקות מאוד מוצלחות השבוע לדרמות שלהם.

גם "This Is Us", גם "Manifest" וגם "New Amsterdam".

ובנתונים של ה-L+3 הרייטינג עלה אפילו עוד...

אנונימי אמר/ה...

אורן,
תעשה חיפוש פשוט ברשת ותראה את הסיבה.
בכללי זה בגלל ההתנהגות שלו כלפי כל הצוות שכללה צעקות והשתוללויות בלתי פוסקות על הסט. באחד המקרים אחד הבמאים אמר שהוא לא מוכן לעבוד איתו יותר והתפטר, ובמקרה אחר הוא גרם לפציעה של הקו-סטאר בתוכנית, דיימון ווינס. לאחר התקרית הזו שני השחקנים לא דיברו יותר אחד עם השני וכנראה שווינס הציב אולטימטום לפוקס- אני או הוא.
אגב קרופורד לא מכחיש את הדברים והוא גם היה בעבר בסדנה לטיפול בעצבים אבל זה לא ממש עזר.