יום חמישי, 11 בינואר 2018

שלב סיכום עונה: The Panisher, עונה ראשונה: הצלחה נוספת, אבל...


צריך להודות על האמת, "נטפליקס" יודעים מה שהם עושים, בוודאי בכל מה שקשור לעולם הקומיקס של מארוול. לאחר ההצלחה עם "דרדוויל", "ג'סיקה ג'ונס", "לוק קייג'", ובמידה פחותה עם "איירון פיסט", ברשת החליטו לנצל את ההצלחה הגדולה של הדמות של "המעניש", הלא הוא פרנק קאסל, אותו מגלם בשחקן ג'ון ברנטל, בעונה השנייה של "דרדוויל" והעניקו לו סדרה משלו בת 13 פרקים. היה בכך סיכון קטן היות ומדובר בדמות הקומיקס הראשונה ללא כוחות (כגון ג'סיקה ג'ונס,"איירון פיסט", "לוק קייג'") או חושים מחודדים ("דרדוויל"), אלא בדמות שהיא בשר ודם, אשר היתרון הגדול ביותר שלה היא הצמא הגדול ביותר לנקמה באנשים, אשר גרמו למות אשתו וילדיו. להיות דמות משנה בסדרה שכבר הצליחה ולמשוך תשומת לב זה דבר אחד, להחזיק על הגב סדרה שלמה זה דבר שונה לחלוטין. למזלה של הרשת, זה הצליח.

נתחיל דווקא בליהוק. עושה רושם, שבהפקות של הרשת עושים עבודה מעולה בגילום הדמויות של סדרות הקומיקס (טוב, אולי חוץ מזו של "איירון פיסט"). גם במקרה של The Punisher מדובר בהצלחה גדולה, בעיקר בדמויות הנשיות. אמר רוז ריווה, אשר מגלמת את דמותה של דינה מדאני, סוכנת המחלקה לביטחון המולדת של ארה"ב, מצליחה לגלם את הקרירות הנחוצה לסוכנת פדרלית ומצד שני, כאשר היא עוברת התמוטטות עצבים היא מעוררת אהדה. הבעיה היחידה מוצגת ביחסיה עם בילי רוסו (בן בארנס), משום שבשלב כלשהו היא אמורה להראות כלפיו רגשות אשר אמורות "לכסות את עיניה" לכך שהוא בוגד, אך זה לא מצליח לה. החלטה נכונה נוספת מגיעה כאשר ג'יימי ריי ניומן לוהקה לדמות שרה ליברמן, אשתו של דיוויד ליברמן (אמון מוס-בכרך), אשר הדליף וידאו של הוצאה להורג של שוטר אפגני שככל הנראה ידע על מזימה של הסי.אי.איי לממן פעילות באפגניסטן באמצעות הירואין.

גם השימוש בדמותה של קארן פייג' (דברה אן וול) כעיתונאית המסיימת לפרנק לגלות את האמת על מות משפחתו היה נכון, בדיוק כמו השימוש בדמותה של קלייר טמפל בשאר סדרות הקומיקס של הרשת ובעיקר בכדי לעשות את המעבר של דמות "המעניש" לסדרה משלו.

כמו כן, מבחינה עלילתית היה יפה מאד כיצד שילבו את משפחתו של ליברמן כמקבילה לזו של פרנק, משפחה אשר מסייעת לו גם להיפתח מחדש לאחר מה שקרה למשפחתו, בעיקר על ידי כך שעל ידי הסיוע למשפחה זו הוא זוכה לעשות את מה שלא הצליח לעשות עבור משפחתו, אך לא נכנעו לאפשות ללכת עם הסיפור עד הסוף וליצור מצב שפרנק מנהל רומן עם שרה ובוגד בדיוויד, חברו, אלא קטעו את הסיפור באיבו. ומצד שני המשיכו לשמור על העמימות ביחסי פרנק וקארן, כך שלא ברור אם השניים מפתחים רגשות מעבר לידידות הגדולה ביניהם או שמא קארן עדיין בקטע של "דרדוויל".

הבעיה (או העדרה, תלוי בהשקפה[מיד ארחיב בנידון]) מגיעה בתוכן של הסדרה. בשל העובדה שמדובר בסדרת נקמה לכל דבר, האקשן שמתחיל בסוף הפרק הראשון ונמשך כמעט ללא הפסקה עד הפרק האחרון שלה לא מותיר זמן רב לפיתוח העלילה או הדמויות וזאת למרות שהסדרה נמשכת על פני 13 פרקים. אנשים שאוהבים אקשן, יריות וחיסולים ללא אבחנה ייהנו ממנה מאד משום שהיא כמעט לא מפסיקה לרגע, לא באותה מידה כמו "ג'ון וויק" אך קרוב לכך.

בעיה נוספת שניתן להצביע עליה היא שלמרות הניסיון להפתיע (כפי שכבר ציינתי, בילי רוסו, החבר הכי טוב של פרנק מתגלה כבוגד) אין כמעט הפתעה אחת לאורך כל העונה. מהעובדה שלואיס (דניאל וובר) מאבד שליטה ומתחיל להוריד בניינים ואנשים, שמבצע לא חוקי של הסי.אי.איי אחראי למה שקרה למשפחתו של קאסל. ועוד...

ולבסוף, במהלך עונה אחת בלבד של שלשה עשר פרקים פרנק היה כל כך קרוב למות במשך יותר מדי פעמים, כאשר בפרק הלפני אחרון נדמה היה לרגע שהוא כבר מת, ואני אפילו לא מזכיר את מספר הפעמים שהוא נפגע בצורה פחות קשה, אז מה כבר יוכלו לחדש בעונה השנייה ?

אז, לראות או לא לראות ?

אוהבי סדרות הקומיקס ואוהבי סדרות וסרטי האקשן יאהבו את הסדרה. למרות שמדובר בסדרת נקמה היא פחות אפלה מסדרות הקומיקס האחרות של הרשת, התסריט שלה פשוט וקל להבנה ובשל כך לא ברמה גבוהה כמו שאר סדרות הקומיקס של הרשת. בדיוק כמו סרטי הנקמה אחרים, צריך פשוט לשבת לצפות ולראות, בלי להתעמק יתר על המידה, החל מסוף הפרק הראשון אנשים מחוסלים אחד אחרי השני עד המאבק האחרון שבין פרנק לבילי רוסו, אשר משאיר גם פתח לעונה נוספת לו יחפצו ברשת, והם רוצים, כפי שהודעת החידוש לעונה שנייה הוכיחה. בכל מקרה, אם מחליטים לנסות, כבר בתום הפרק השני אפשר להבין את הפואנטה ולהחליט אם מעוניינים להמשיך ולצפות בעונה עד תומה או שלא.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

מאוד התאכזבתי מהסדרה בעיקר מהכיוון שהם החליטו לקחת אותה,הם היו צריכים ללכת לכיוון הדרמת פשע כמו דרדוויל ולא לסגנון של הומלנד
ובקושי היה אקשן בסדרה

אנונימי אמר/ה...

ודווקא מה שאיכזב אותך, גרם לי לאהוב אותה... ;)
תודה D1D1