יום רביעי, 24 בינואר 2018

ניתוח: אז, מה המסקנות שניתן להסיק מהשיבוצים האחרונים ברשתות CBS, ABC ורשת ה CW ?



ברשת ABC שני השיבוצים המעניינים הם: Deception אכן, כפי שציינתי בכתבה קודמת, אכן קיבלה את משבצת השידור אחרי American Idol, משום שהם רואים בה את אחת משתי הדרמות בעלות הסיכויים הטובים ביותר להצליח. הדרמה השנייה שזכתה לשיבוץ נוח הינה הספין אוף של "האנטומיה של גריי", אשר תשודר אחרי סדרת האם. בשל כך אף Scandal הוזזה לשעה עשר לאחר ש How To Get AwayWith Murder תגיע לסיום העונה. יהיה מאד מעניין לראות באם הספין אוף יצליח ואז יהיה לרשת "בלוק חוסם" לערב יום חמישי בשנה הבאה לאחר ש Scandal תגיע לסיומה בתום העונה הנוכחית. במידה וזה לא יקרה, לרשת יהיה חור למלא בעונה הבאה.

ברשת ה CW, אפשר לראות בשיבוץ של The 100 הבעת אמון מסוימת. נכון, הסדרה משובצת לקראת עונת הקיץ והיא תימשך לאורך מרבית עונה זו, אך העובדה שהיא קיבלה את השיבוץ אחרי The Flash יכולה להעניק דחיפה קלה ואולי גם סיכוי קל להניב נתוני רייטינג שיעניקו לה אפשרות לעונה נוספת.

ברשת ה CW גם בחרו ליצור ערב על טבעי כאשר צרפו את העונה החדשה של iZombie ל Supergirl\ Legends Of Tomorrow מאשר לייצר ערב נשי עם הסדרה החדשה של לוסי הייל, Life Sentence. צריך להדגיש שכאשר Supergirl תחזור אז יווצר ערב נשי, אבל גם זה יקרה חודש לפני תום העונה. במקום זאת הם החליטו לשדך את Life Sentence ל Riverdale, משום שחשבו שהתמה שלה הכי קרובה (בקיצור, לא מדובר בסדרת על טבעי או גיבורים של הרשת) ואולי שהקהל הצעיר שהגיע לצפות ב Pretty Little Lair הוא קהל דומה שצופה ב Riverdale ולכן מבחינתם השיבוץ נראה הגיוני.

כמו כן, הזזתה של Dynasty ליום שישי נראית כסיכוי האחרון של הסדרה, מאחר והרשת מעניקה לסדרות שלה בערב זה מעט אורך רוח, במיוחד אלו שיש להן עסקת סינדיקציה ול Dynasty יש אחת כזאת עם "נטפליקס", וזה הדבר היחיד שמלכתחילה גרם לרשת להעניק לה עונה מלאה.

ולבסוף, רשת CBS החלטה להעלות את Elementary בסוף חודש אפריל ואת Code Black ובכך קבעה מספר קביעות:
ראשית, למרות נתוני רייטינג גרועים הרי ש Madam Secretary תסיים את עונתה בשעת השידור שלה ובכך היא מוכיחה שעסקת הסינדיקציה שגם היא סגרה מסייעת לה לשמור על מקומה וזו גם העסקה שיכולה להעניק לה עונה נוספת, בדיוק כמו ש Elementary זכתה לה בתום העונה שעברה.

ואם כבר עסקנו בכך, יכול להיות שהרשת מצאה את הפשרה שתשאיר את הסדרה שמכניסה לה כספים מכל כך הרבה מקומות, Elementary, למרות שהיא מניבה נתוני רייטינג לא גבוהים (בלשון המעטה). לו הסדרה תניב את נתוניה בעונה שעברה גם בעונה הנוכחית קיימת אפשרות עבורה לקבל עונה נוספת, מה שלא היה קורה בכל מקרה לו הייתה עולה במשבצת השידור הקודמת שלה.

כמו כן, למרות כישלונות בשנים האחרונות, לרשת CBS יהיו בעונת הקיץ שלש סדרות (ביחד עם העונה השנייה של Salvation), אבל בניגוד לשנים קודמות בהן כמעט בכל עונה עלתה סדרה חדשה, הרי שהשנה לא תעלה אפילו דרמה חדשה אחת.

בסופו של דבר, שימו לב לכך שהתאריך החשוב עומד להיות יום ראשון ה 11 במרץ 2018. סדרה חדשה עומדת לעלות בערב זה (Deception) ושלש סדרות וותיקות חוזרות בעונה חדשה (Timeless וכמו כן The Royals ו The Arrengment כאשר השתיים האחרונות אמנם לא עולות ברשתות ברודקאסט אבל עדיין יתפסו שעות שידור בערב זה). שבוע לאחר מכן עומדת לעלות דרמה חדשה בערב זה (Instinct של רשת CBS). ערב יום ראשון לא היה בדרך כלל ערב עמוס, אבל עושה רושם שעתה המצב עומד להשתנות. עתה, ההחלטה של רשת ABC להעלות את Deception ו"אמריקן איידול" בערב זה נראית כהחלטה מסוכנת, אשר יכולה להפיל את התקוות הגדולות ביותר של הרשת לחצי השני של העונה. 

אין תגובות: