יום ראשון, 21 בינואר 2018

ניתוח: נתוני הרייטינג הבולטים בשבוע השלישי של שנת 2018 ברשתות הברודקאסט האמריקאיות


ברשת ה CW אין כמעט ספק שנתוני Black Lightning היו טובים מאד עבור הרשת, לפחות בשבוע הראשון שלה, אבל הנתון המעניין יותר היה שהסדרה שימרה כמעט לחלוטין את מה ש The Flash השאירה לה. הסדרה הניבה 0.8 נק' מדד, בדיוק כמו ש The Flash הניבה. במספר הצופים הכללי The Flash הניבה 2.51 מיליון צופים ואילו Black Lightning הגיעה ל 2.31 מיליון צופים. מצד שני, זה גם מצביעה על מצבה הקשה של The Flash" אשר הייתה רגילה עד העונה להגיע למחוזות של 1.0 נק' מדד ומעלה (בדרך כלל). יהיה מאד מעניין לראות את נתוני הפרק השני של Lightning ובמיוחד בהשוואה לנתון של פרק חדש של The Flash.

ברשת FOX בוודאי אהבו לראות את נתוני Lethal Weapon, אשר התייצבו בשבוע שעבר על 1.2 נק' מדד ו 5.03 מיליון צופים. לאחר תקופה ארוכה שבה הסדרה נעה בסביבות 1.0 נק' מדד, כאשר בפרקים שלש וארבע של העונה היא אף התקרבה ל 0.9 נק' מדד (0.92 ו 0.97 נק' מדד), הסדרה הצליחה להתרומם מחדש והניבה את הנתונים הטובים ביותר שלה העונה, אפילו מעל פרק פתיחת העונה. מאד מעניין יהיה לראות באם מדובר במגמה או שמא בהבלחה חד פעמית. בכל מקרה, קשה לראות את הסדרה לא זוכה לעונה נוספת.

ברשת ABC היה מעניין לראות שני נתונים מרכזיים. ראשית, The Good Doctor הצליחה להתרומם לאחר נתוני הפרקים האחרונים, אשר נעצרו על 1.6 נק' מדד. נכון, מדובר בעלייה קטנה ל 1.7 נק' מדד, אבל בכל זאת מדובר בעלייה. יכול מאד להיות שהעלייה הושפעה מהעלייה של "הרווק" מ 1.5 ל 1.8 נק' מדד. מצד שני, בתחילת דרכה The Good Doctor לא הושפעה מנתוני "רוקדים עם כוכבים". כמו כן, היה מעניין לראות ששידור פרק חוזר של Modern Family בערב יום שלישי הניב נתונים דומים לפרקים חדשים ש The Mayor שידרה באותה משבצת שידור קודם לכן (0.7 נק' מדד).

ברשת NBC התכנית Game Of Games של אלן ממשיכה להניב נתונים טובים יותר אפילו מתכנית התוצאות של The Voice באותה משבצת שידור, כאשר בשבוע שעבר היא הגיעה ל 2.2 נק' מדד. באותו ערב שידור (שלישי), This Is Us איבדה גובה מ 2.7 ל 2.5 נק' מדד, אולם גם זה לא שינה ל Chicago Med לעלות מ 1.4 ל 1.5 נק' מדד. מצד אחד, זה מצביע על כך שהסדרה ככל הנראה תקבל עונה נוספת, מצד שני, לאור איבוד הגובה של Chicago Fire בערב יום חמישי, כאשר הסדרה בכל מקרה נעה בין 0.9 ל 1.0 נק' מדד, עושה רושם שהבעיה היא משבצת השידור ולא הסדרה. יהיה מאד מעניין לראות את השיבוץ של הסדרות הנ"ל בשנה הבאה.

ברשת CBS סדרות ערב יום רביעי הצליחו גם הן להתרומם השבוע כאשר SEAL Team הצליחה להגיע עד ל 1.1 נק' מדד לאחר שבשני הפרקים האחרונים היא הסתפקה ב 0.9 נק' מדד. עובדה זו גם סייעה ל Criminal Minds לעלות ל 1.0 נק' מדד (גם היא מ 0.9 נק' מדד). לאחר שנדמה היה ששתי הסדרות בצרות, עושה רושם ששתי הסדרות בדרך הבטוחה לעונה חדשה, גם אם הן יתקלו בקשיים מדי פעם (כאשר לגבי Criminal הבעיה השנתית תהיה הסדר כספי עם ההפקה). 

אין תגובות: