יום רביעי, 27 בספטמבר 2017

ביקורת: The Mayor, פיילוט: עוד אחת


רשת ABC רושמת הצלחה אחת בשנים האחרונות: הקומדיות שלה. בעוד שהדרמות שלה כושלות אחת אחרי השנייה הרי שדווקא בקומדיות אפשר לרשום הצלחה אחרי הצלחה. בעונת הפיילוטים 2017 The Mayor נחשבה לקומדיה המוצלחת ביותר של הרשת. לאחר צפייה בפיילוט, קשה להבין מדוע זה קרה.

נתחיל דווקא באלמנט החיובי היחיד שהסדרה רושמת: ליהוקם של לי מישל כואלנטינה בארלה, האישה מאחורי ראש העיר ואיבט ניקול בראון, אשר מגלמת את דמותה של דינה רוז, אמו של ראש העיר. מדובר בשני שמות גדולים מאד אשר מפצים על שמו של ברנדון מייקל הול, שם שהוא יחסית חדש בנוף הטלוויזיוני, אבל יכול להיות שבשביל זה ליהקו אותו, בשביל לראות פנים רעננות על המסך, בדיוק כפי שהוא אמור לגלם דמות של ראש העיר צעיר וחדש בעל רעיונות חדשים, אשר רצה בסך הכל לקדם את האלבום שלו ובשל כך רץ לראשות העיר, אך בסופו של דבר נבחר.

אך יש גם בעיה. בעוד שליהוקה של איבט היה נכון ואולי גם מושלם, עושה רושם שליהוקה של לי מישל מוצא את מישל בתפקיד שהוא קטן למידותיה בכמה מידות. הבעיה היא, שלו היו לוקחים שחקנית פחות מוכרת אולי לא היו מצליחים אפילו לצלוח את עונת הפיילוטים, משום שאת הפואנטה של הסדרה אפשר להבין לאחר פרק אחד או לכל היותר שניים, אז להעביר איתה עונה שלמה או למעלה מכך ? זה כבר יותר מדי.

בכל מה שקשור להיותה קומדיה. לצערי, הסדרה לא מצחיקה. בכל הפיילוט לא ניתן היה למצוא שורות מצחיקות ולולא לי מישל, אשר מצליחה כמעט לבדה להחזיק את הפיילוט, גם כמעט ולא שווה לצפות בסדרה. אבל קשה להאמין שהיא תוכל להחזיק אותה למשך עונה שלמה.

אז, לראות או לא לראות ?

אפשר לסכם זאת כך: מדובר בעוד קומדיה בשרשרת הקומדיות של הרשת בימי שלישי ורביעי. היא בהחלט לא ברמה של The Middle ובוודאי לא של Modern Family. אולם, אם American Housewife ו Speechless זכו לעונה שנייה אז כבר אי אפשר לדעת. אם אתם אוהבים את לי מישל אולי כדאי לכם לצפות בקומדיה, כל השאר יכולים לדלג עליה, הם לא יפספסו יותר מדי, משום שהרשת מייצרת קומדיות כאלו על ימין ועל שמאל. מדובר בעוד קומדיה אחת בפס הייצור, כאשר הפעם לא מדובר במשפחה סינית (Fresh Off The Boat), או במשפחה שיש בה ילד הומוסקסואל (The Real O'Neals), הפעם האטרקציה היא ראש עיר אפרו אמריקאי צעיר. הבעיה ? היא לא מצחיקה. האם זו לא אמורה להיות הפואנטה בסופו של דבר ? 

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

כ"כ צודק. ראיתי חצי והרצתי עד סוף הפרק בתקווה להומור, או לטיפת קסם מוסיקלי...ולא מצאתי דבר חוץ מליה [ולא לי כשכתבת, ד"א] מישל שמצליחה גם כאן להיות מוצלחת, אך לא עוזרת לסדרה במיוחד בשל החוסר בתוכן ובהומור... :(
מצד שני- גם שלדון הצעיר הייתה ממש לא מצחיקה [3 קטעים שגרמו לי לגיחוכים, ברצינות?], והזכירה את קוראים לי ארל רק לא הצחיקה כמוה... מצד שני, היה בה בכ"ז משהו שמשך לצפות בה עוד סופה [השחקן הראשי המצוין]- כך שאי אפשר לדעת עם האמריקאים הללו
תודה