יום שישי, 20 בינואר 2017

פרסום: שלב סיכום עונה: Supergirl, עונה ראשונה: מעט ילדותית



כאשר רשת CBS הודיעה כי היא עובדת על פיתוח סדרת טלוויזיה לדמות של Supergirl, המבוססת על חוברות הקומיקס של DC Comics, רבים הרימו גבה ומכמה סיבות. ראשית, זו הייתה הפתעה שהרשת בכלל חשבה להעלות סדרות קומיקס מכיוון שזו הייתה הרשת האחרונה בהחלט שיכולתם להעלות בדעתכם שתעלה סדרת קומיקס, בעיקר משום שזו גם הרשת השמרנית ביותר מקרב רשתות השידור האמריקאיות, כולל רשתות הכבלים. סיבה נוספת קשורה לדמות שבחרו ברשת להעניק לה סדרה משלה. בשנים האחרונות כמעט ולא ניתן למצוא סדרות קומיקס ובהן דמויות נשיות ראשיות בראשן. לא לחינם הניסיונות להפיק סרט על דמותה של Wonder Woman נתקלו בקשיים בחמש עשרה השנים האחרונות.

לאחר הצלחה של שלשת סרטי סופרמן בסוף שנות השבעים, דמותה של Supergirl זכתה לגרסה קולנועית משלה בשנת 1984 בכיכובה של הלן סלייטר, אשר זכתה גם להופיע בגרסה הטלוויזיונית העדכנית כאמה המאמצת של קארה דנברס, הלא היא סופרגירל. לאחר שצופים בסרט הקולנוע ובעונה הראשונה של הסדרה ששודרה ברשת CBS ולקראת העונה השנייה עברה לרשת ה CW, מגיעים למסקנה שהגרסה הטלוויזיונית ילדותית.

בסקלת הילדותית מבין סדרות הקומיקס ניתן למצוא בקצה אחד את Gotham ואת Arrow, אשר פונת לקהל מבוגר יותר ואילו בקצה השני ניתן למצוא את The Flash, אשר מכוונת לקהל צעיר. Supergirl נוטה לקהל צעיר יותר מזה של The Flash. מצד אחד, ניתן להבין את הרצון של הרשת לרענן מעט את השורות ולצבור קהל צעיר יותר. מצד שני, העובדה שהסדרה ילדותית יותר גרמה לכך שברשת פיספסו הזדמנות. במקום לנסות להיות אפלה בחרו ברשת לנסות להיות נאמנים למקור בחוברות הקומיקס ולקבל דמות חיננית, אהובה, קלילה, וכן, מעט ילדותית.

העדות הראשונה לכך הגיעה כאשר ליהקו את השחקנית הראשית לדמות. גם במקרה הזה יכלו ברשת ללכת לכיוון שונה לחלוטין. המועמדת הראשית לתפקיד הייתה קלייר הולט (The Vampire Diaries). במידה והיא הייתה נבחרת לתפקיד הסדרה הייתה פונה לכיוון אחר לחלוטין ואולי גם לקהל מבוגר יותר. אבל בהפקה הלכו לכיוון אחר לחלוטין. מליסה בנויסט היא בהחלט שחקנית חיננית, אהובה ומתוקה שכאשר צופים בה אי אפשר שלא לאהוב אותה. הבעיה ? היא גורמת לדמות להיות ילדותית יותר. בוודאי אם משווים אותה לדמות שלורה ואנדרוארט (שגם היא זכתה להופיע בגרסה של רשת CBS כאשר גילמה למספר פרקים את דמותה של "אינדיגו", אחת מהנבלים העיקריים של העונה) גילמה בסדרה Smallville.

כאשר עוברים על שאר הליהוקים של השחקנים הראשיים אפשר להגיע למספר מסקנות. נכון, כמעט כולם היו קליעה בול במטרה, במיוחד זו של שיילר לי כאלכס וקליסטה פלוקהארט כקאט גרנט. הבעיה הראשונה היא שכמעט כל הקאסט מורכב משחקנים מוכרים ומוכחים, אין כמעט שחקן אחד עם פנים חדשות וזה בעייתי בסדרה חדשה. לעיתים זה נראה כאילו רמת השחקנים אף גבוהה מזו של התסריט.

בעיה שנייה נעוצה בליהוק של מאשד ברוקס כג'ימי אולסן. אני מבין את הרצון לנסות לגוון את הסדרה ולהכניס דמויות אפרו אמריקאיות לסדרה, אבל הליהוק של מאשד נראה כל כך גרוע על המסך. הוא אמור להיות מושא האהבה של קארה, אבל הדמות שניבטת על המסך קרובה להיות נשית מאשר מושא האהבה הנדרש. וזה לא שהשחקן לא יכול לבצע עבודה סבירה בתחום, הוא הראה זאת כאשר שיחק בסדרה Neccessery Rothless. הדמות של ג'ימי אולסן בהחלט לא מתאימה לו.

בגזרת התסריט חייבים להודות שהעונה הייתה מעט מבולגנת. נדמה היה שרצו להשיג מעט יותר מדי בעונה מקוצרת (20 פרקים במקום 22 שבדרך כלל ניתנים לעונה מלאה), בעיקר בגזרת הנבלים העיקריים של העונה. בתחילה היה נדמה שהמבנה ברור: אסטרה, דודתה של קארה, היא היוזמת והנבל העיקרי של העונה ולצידה נון, בעלה. לאחר מכן, אסטרה משנה את דעתה ומתקרבת לקארה עד אשר אלכס מחסלת אותה במהלך קרב בין ג'ון ג'ונס (האיש מהמאדים) ואלכס לאסטרה. במשך זמן מסוים, נון הופך להיות הנבל העיקרי עד אשר אינדיגו נכנסת לעסק ואז שוב יש שני נבלים בהן סופרגל וג'ון ג'ונס נלחמים. וזאת, צריך להזכיר שוב, ב 20 פרקים בלבד. בשל כך, אפשר גם לחלק את העונה לשניים: 13 הפרקים הראשונים (ההזמנה הראשונית לעונה) נבנו בצורה נכונה יותר ואילו שבעת הפרקים האחרונים נראו יותר כבלגן.

ואם כבר עסקנו בסוף העונה. עושה רושם שהפתרון שמצאו לבעיה של שליטת המוחות שנון ואינדיגו ביצעו ("מיריאד") הוא בכך שסופרגירל תפנה אל הצד הטוב בליבם של האנשים, נראה כמו משחק ילדים לעומת מה שראינו בסדרות כגון Gotham, The Flash ובעיקר Arrow. רק סצינת הלחימה בסוף הפרק האחרון של העונה עוד סייעה במעט להרים את הרמה של סוף העונה.

ולסיום, פרק הקרוסאובר של "הפלאש" (פרק 18), שהיה פרק חביב ולא יותר מכך, בוודאי בהשוואה לפרקי הקרוסאובר שהיה ל The Flash עם Arrow, הוכיח שכדאי לרשת ה CW להשקיע במספר רב של קרוסאוברים בין הסדרות שלה, משום שעושה רושם שזה הדבר היחיד שיכול להזניק את סדרות הקומיקס שלה בנתוני הרייטינג, שבעונה האחרונה (2016-2015) נמצאות בדעיכה.

אז, לראות או לא לראות ?

חובבי הז'אנר יכולים לראות, אבל כדאי לרסן את ההתלהבות: מדובר בסדרת קומיקס ילדותית, בוודאי בהשוואה לשאר סדרות הקומיקס, עם שחקנית ראשית חביבה אבל לא מי נראית שנראית שיכולה להיות גיבורת על, אם זה היה תלוי בי, קלייר הולט הייתה צריכה לקבל את התפקיד ואם לא היא אזי שיילר לי, אין ספק ששתיהן היו מציגות את סופרגירל באור טוב הרבה יותר. עבור המעריצים, כולי תקווה שהעונה השנייה תהיה טובה יותר. בהכירי את הנפשות הפעולות, קשה לי להאמין שזה יתבצע. 

תגובה 1:

JamesCrow אמר/ה...

וואו קודם כל הערות על שחקניות רזות מדי ועכשיו המשפט "הדמות שניבטת על המסך קרובה להיות הומוסקסואלית"
בוא קודם כל נתחיל בכך שהסדרה לא הייתה ילדותית אלא ניסתה לפנות גם לקהל נשי ובזה זה הצליח להם.

בנוגע לאולסון, אני אישית אהבתי את הדמות שלו והיא גם יתפתחה יותר בעונה השניה, בכללית המעבר לCW עשה לסדרה רק טוב ואפשר אף לומר שהעונה לא נופלת מהעונות האחרונות של פלאש והחץ.

העונה הראשונה הייתה לי טיפה קשה לצפייה כי באמת היה שם יותר מדי יתעסקות בקשרי אחיות וקארה כאדם ולא גיבורת-על.
אבל החלטתי לתת לסדרה עוד הזדמנות וזה ישתלם.

שוב צריך להבין מראש שסדרות הקומיקס של CW הן יותר בגדר כיפיות וזורמות מאשר הסדרות ה"כבדות" יותר של נטפליקס וזה נחמד שיש גיוון בכל הסדרות של DC (נטפליקס זה MARVEL).

החסרון הגדול היה בכך שקליסטה פלוקהארט לא המשיכה בשל המעבר במיקום הצילום, בחורה קטנה עם אווירה גדולה.
בנוגע לשחקנית הראשית, מודה שלא התלהבתי אבל לומדים להתחבר עם הזמן.

בנוגע לקלייר הולט...מעדיף לראות אותה בתפקידים מורכבים יותר מאשר סופרגירל, עשתה עבודה מעולה באוריגינלס וגם באקווריוס.

עוד דבר שראוי לציין זה שמלבד לורה ואנדרוארט גם זכינו לראות את דין קיין (לואיס וקלארק) בהופעת אורח.

בכל הקשור לדמות של סופרגירל, בחרו את השחקנית בגלל שהיא מתאימה לדמות החמודה ופה הם לא טעו.
ואני בספק ששחקנית אחרת הייתה עושה עבודה שונה אחרי הכל מי שמחליט על אופי הדמות זה הבמאים והתסריטאים.