יום ראשון, 8 בינואר 2017

ניתוח: נתוני הרייטינג הבולטים בשבוע הראשון בשנת 2017 של רשתות הברודקאסט האמריקאיות

הנתון המעניין ביותר ברשת FOX הגיע בערב ביום שלישי. שתי הקומדיות של הערב הניבו נתונים סבירים. ראשית, New Girl הצליחה לקפוץ מנתונים של 0.9-0.8 נק' ל 1.1 נק' מדד. נתונים שהסדרה לא ראתה מאז הפרק הראשון של העונה. סיבה אפשרית לכך היא השיבוץ שלה עם The Mick, אשר הניבה בפרק השני שלה 1.3 נק' מדד. עדיין מוקדם לקבוע זאת בוודאות ונצטרך לראות זאת בנתוני הפרקים הבאים, אך אולי שעה שפונה לנשים היא שיבוץ טוב יותר מאשר שיבוץ עם Brooklyn Nine Nine, למרות שהאחרונה היא סדרה בשלש דרגות טובה ממנה. השיפור בנתונים הללו הוא גם מה שיכול להעניק ל New Girl עונה נוספת, מה שעד לפני חופשת החגים היה בגדר חלום בלבד. ושוב, נצטרך להמתין לנתוני הפרקים הבאים בכדי לקבל תמונה בהירה יותר.

רשת NBC שידרה בשבוע שעבר פרק קרוסאובר של המותג Chicago. הנתון המעניין יותר היה ש Chicago Fire, כביכול סדרת האם, הניבה 1.6 נק' מדד ואילו Chicago P.D, אשר שודרה מיד אחריה הניבה 1.7 נק' מדד וזאת למרות שהיא שודרה בשעה עשר. יכול מאד להיות שהסיבה לכך נעוצה בעובדה שהפרק של Chicago P.D היה פרק סיום המקרה שהוצג בסדרה האם בה הוא הוצג. יום למחרת, כאשר שודר פרק נוסף של Chicago P.D ללא הקרוסאובר, הסדרה הניבה 1.5 נק' מדד בלבד. הנתונים הללו מצביעים על תקרת הזכוכית של המותג, בוודאי ללא התמיכה של This Is Us. יהיה מאד מעניין לראות אם גם הסדרה הרביעית של המותג, Chicago Justice, תניב נתונים דומים בערב שידורים מאד לא שיגרתי, ערב יום ראשון.

רשת ABC ככל הנראה תיפרד מקומדיה אחת שלה. ערב יום שלישי שלה נראה יציב מאד עבור שלש מהקומדיות שלה: The Middle, American Housewife ואפילו Fresh Off The Boat, אשר ניצבת מעט מאחורי השתיים האחרונות (1.7 ו 1.6 לעומת 1.4 נק' מדד בלבד), אך עושה רושם ש The Real O'Neals עם נתונים של 1.0 נק' מדד בלבד, לא מצליחה להתרומם, למרות ש This Is Us לא שודרה בשבוע שעבר. החדשות הטובות ? עושה רושם שכל הקומדיות של יום רביעי יציבות, כאשר אפילו Modern Family הצליחה להגיע ל 2.4 נק' מדד, נתונים שהיא לא ראתה מאז הפרק הרביעי של העונה. אולי זו באמת הצורה שבה הרשתות צריכות להפיק סדרות: לשכפל את כל המוצרים שלהן. רשת ה CW עושה זאת עם סדרות הקומיקס, רשת CBS עושה זאת עם כל הדרמות שלה, רשת NBC עם המותג של Chicago ועם Law & Order:SVU ורשת ABC עם הקומדיות שלה.

הסדרות החדשות של רשת ה CW פשוט קורסות. No Tomorrow ו Frequency לא זכו להזמנה מעבר ל 13 הפרקים שהוזמנו להם בעת אישורן לסדרות בחודש מאי של השנה שעברה. בשבוע שעבר מנהלי הרשת יכלו לראות מה הסדרות הללו יכולות להציע ללא התמיכה של סדרות הקומיקס שלהן. No Tomorrow הניבה 0.2 נק' מדד ו 510 אלף צופים בלבד ואילו Frequency שגם היא הגיעה ל 0.2 נק' מדד הצליחה להגיע ל 670 אלף צופים בלבד. לאור הנתונים הללו אפשר להבין את החלטת הרשת לא להעניק להן פרקים נוספים. הבעיה הגדולה של הרשת תגיע בשנה הבאה לאור הביטולים של כל כך הרבה סדרות. יהיה מעניין מאד לראות מה יהיה לרשת להציע בעונת הפיילוטים הקרובה, משום שעושה רושם שלפחות 4 או חמש סדרות חדשות בדרך אל הרשת הזאת.

ולבסוף, ברשת CBS השיקו בשבוע שעבר סדרה חדשה בשם Ransom ובוודאי שהתאכזבו לראות את הנתונים אשר עצרו ל 0.8 נק' מדד ו 6.65 מיליון צופים בלבד. נכון, הסדרה שודרה בערב של שידור משחק פוטבול, אבל בכל זאת ברשת החליטו להשיק את הסדרה החדשה בערב זה ולכן האשמה היא שלהם. מהבחינה הזאת, שידור של Madam Secretary מניב לרשת נתונים טובים, אך לא בהרבה, של 1.1-0.9 נק' מדד. גם הניסיון להשיק את Pure Genius בערב זה לא צלח, כאשר הסדרה הניבה 0.7 נק' מדד. אין ספק ששתיהן לא יראו עונה נוספת ברשת CBS, אם כי ל Ransom עדיין יהיה סיכוי ברשת הקנדית Global ואם היא תצליח אולי גם באירופה מאחר וההפקה היא משותפת ל CBS, Global, RTL ו TF1 הצרפתית. 

אין תגובות: