יום רביעי, 11 בינואר 2017

שלב סיכום עונה: Gotham: עונה שנייה: קרב התשה



אני לא יודע כיצד מרבית הצופים אשר צופים בסדרות קומיקס אוהבים את הסדרות שלהם, אבל עבורי, סדרת קומיקס היא בראש ובראשונה שעה של הנאה. כאשר מסיימים לצפות בעונה השנייה של Gotham לא מקבלים את הסיפוק שכה מצפים לו. ולא, זה לא נובע מכך שהיא אפלה יותר מסדרות הקומיקס של רשת ה CW, הרי הסדרות "דרדוויל" ו"ג'סיקה ג'ונס" הוכיחו שאפשר "להרים" סדרה איכותית גם בלי לגרום לצופה תחושת מועקה בתום העונה.

ראשית, אפשר לומר זאת כבר בפה מלא: 22 פרקים לעונה זה הרבה יותר מדי עבור הסדרה הזאת. גם בעונה הראשונה וגם בעונה השנייה, החלק הראשון של העונה נבנה בצורה טובה יותר. העונה, לאחר מות גאלבאן בפרק ה 13 חלה ירידה משמעותית באיכות התסריט של הסדרה, כולל הפרק האחרון של העונה.

בגזרה הקריאטיבית, אפשר להצביע על מהלכים שעבדו ועל כאלו שלא. אחת הדמויות האיכותיות של הסדרה היא ללא ספק ברברה קין. ארין ריצ'ארדס עושה עבודה נהדרת בגילום הדמות וכאשר היא על המסך היא תופסת את תשומת ליבו של הצופה. חבל רק שהיא מופיעה מעט מאד בעונה זו. היא הופיעה בתחילת העונה, אך לזמן רב היא נמצאת בתרדמת וכאשר היא כבר יוצאת מהתרדמת היא מופיעה לפרק אחד או שניים ואז נעלמת עד לפרק סוף העונה וגם אז הצופה מבין שזה בכדי לזהות שמתחזים לג'ים גורדון. חבל.

דמות נוספת, אשר נעלמת לאחר החלק הראשון של העונה היא זו של נטלי אלין לינד, אשר גילמה את דמותה של סילבר סט קלאוד, האחיינית של טאבית'ה ותיאו גאלאבן. גם במקרה שלה, חבל שזה קרה, משום שמשולש האהבה שהחל בתחילת העונה יכול היה להירקם בינה לבין סלינה קייל וברוס לפחות לעונה נוספת, במיוחד לאחר שברוס אפילו סולח לה על כך שרימתה אותו וכמעט גרמה למותו. יעשו בחוכמה בהפקה אם יחזירו אותה בהמשך הדרך.

מצד שני, ג'סיקה לוקאס מוכיחה בכל סדרה שהיא נמצאת בה, שהיא לא יכולה להוביל סדרה. היא יכולה לחזק סדרה למספר פרקים, אך גם בסדרת קומיקס זו בה היא גילמה את דמותה של טאבית'ה גאלאבן, היא לא הצליחה להוכיח לצופים היא אכן סוציופתית ורוצחת ללא רגשות (אולי חוץ מלאחיה), כאשר גם הרגשות שלה כלפי ברברה נבעו יותר מרצון לשליטה ופחות מרצון לשמר את מערכת היחסים. לא ברור כיצד השחקנית מלוהקת לכל כך הרבה סדרות. מישהו מוכן להסביר לי מה המלהקים מוצאים בה ? כי אני לא מבחין בכך.

דמות שממש קשה לראות על המסך בעונה זו היא של ג'ים גורדון. בן מקנזי ממשיך לגלם את הדמות בצורה כל כך גרועה וכל כך לא אמינה. השיא הגיע בפרק האחרון של העונה, כאשר הוא היה צריך לגלם אדם-"זיקית", אשר מחקה את ג'ים גורדון. ברגע זה הפסטיבל היה כל כך גרוע שהצופים כבר לא יכלו לצפות בכך. הבעיה הגדולה יותר היא, שמדובר באחת הדמויות המרכזיות בסדרה ואי אפשר לוותר עליה. גם בעונה זו לראות אותו לצד מורנה בכריין, אשר גילמה את אהובתו לסלי תומפקינס, היה בעייתי מאד.

מצד שני, חייבים גם להגיד מילים טובות על השחקן דוד מזוז, אשר מגלם את דמותו של ברוס וויין, שגדל לנו מול העניים. ללא ספק מדובר בהברקה של המלהקים, אם כי ברור לחלוטין שבמידה ומעוניינים שבעתיד הקרוב הוא ילבש עליו את החליפה של באטמן הרי שהוא חייב לפתח שרירים, משום שגם בעונה זו הרזון שלו כמעט חולני. אם בעונה הראשונה ולאחר מות הוריו זה היה הגיוני עבור הדמות, הרי שככל שהוא גדל הוא חייב לגדל את מאסת השרירים.

גם הליהוק של קאמרן ביקונדובה כסליינה קייל עושה רושם חיובי מפרק לפרק וזאת בעיקר בשל הכימיה שנוצרה בינה לבין דוד מזוז. ושוב, במידה והיו משאירים את נטלי אלין לינד זה רק היה מעצים עוד יותר את מערכת היחסים.

בעונה זו עסקו הרבה יותר גם בפתרון התעלומה של רצח הוריו של ברוס ווין. מהבחינה הזאת, בעונה הראשונה היה נדמה שתעשיות ויין עמדו מאחוריי הרצח, בעונה השנייה, נדמה היה שהצופים גילו את הדמות שעמדה מאחורי הרצח, הלא הוא ד"ר הוגו סטריינג' (בי די וונג), ואז, בפרקים האחרונים של העונה מתברר שיש גם מועצה מאחורי ד"ר סטריינג' לה הוא נותן דין וחשבון. בשני מילים: זה מעצבן. בקצב הזה אפשר להמשיך בלי סוף ולא למצוא את האדם או האנשים שבאמת נתנו את ההוראה. במידה וזה יימשך גם בעונה השלישית זה כבר יהיה עלבון עבור הצופים.

מצד שני, דווקא השחקנים שגנבו את ההצגה בעונה הראשונה, הלא הם רובין לורד טיילור כאוזוולד קאבלפוט וקורי מייל סמית כאדורד ניגמה לא מצליחים לשחזר את העוצמה שהם הפגינו בעונה הראשונה. במיוחד הדברים אמורים לגבי קורי. מי שמכיר את הדמות שהוא מגלם בחוברות הקומיקס ובסרטים שהופקו לא מצליח לזהות את הטירוף הנחוץ, במיוחד עתה כאשר הוא כבר אמור להיות סוציופת רצחני במלוא מובן המילה. עבורי, ג'ים קארי עשה עבודה טובה הרבה יותר בגילום הדמות והציב את הרף גבוה מדי עבור רורי, אשר נראה כמו ילד, או שמחקן מתחיל, לעומתו, בוודאי לאחר שהוא הפך לרוצח.

אז, לראות או לראות ?

לראות את החלק הראשון של העונה (11 הפרקים הראשונים) ואז לעבור בריפרוף על שאר העונה, עד לשלשת הפרקים האחרונים שלה. אני מבין לחלוטין את הירידה שלה בנתוני הרייטינג. גם אתם חושבים כמוני ? 

5 תגובות:

Unknown אמר/ה...

לגמרי!! בפרקים האחרונים הסדרה כבר התישה אותי!!

אנונימי אמר/ה...

ל-א לראות בכלל. תחסכו לעצמכם שעות של סבל ואל תראו אף פרק מהעונה הזו.
הבעיה העיקרית של הסדרה היא שהיא פשוט גרועה.
סדרה שהעלילה והסוף שלה ידועים מראש חייבת תסריט מעניין והתסריט כאן כל ך משעמם ולא מחדש שום דבר שאין שום סיבה לראות את הסדרה.
ההשוואה הכי טובה היא לסדרה סמולוויל שהציגה את הסיפור של סופרמן מגיל העשרה.
היה תענוג לצפות בסדרה הזו. (עוד הוכחה שרשת הCW עושה קומיקס יותר טוב מכל רשת אחרת?!!)

JamesCrow אמר/ה...

לא מסכים עם שום דבר שנאמר פה!
צריך להבין זאת לא סדרה אפלה כמו נטפליקס אלא סדרה שיותר הולכת לכיוון ה La Noir ולכן גם מקנזי שאני לא מת עליו עושה את התפקיד כמו שצריך.

הסדרה לא מנסה לבנות פה את עלייתו של האביר האפל אלא לתת צד נוסף לנבלים שכולנו מכירים ואת זה היא מצליחה לעשות.
סמולוויל שאהבתי כן עשתה זאת ופנתה גם לקהל צעיר יותר ולכן לא ניתן להשוות בינהם לדעתי.

דוד מזוז פשוט מרדים אותי כשהוא על המסך ואני תמיד שמח כשעוברים ממנו לקטעים שבאמת מעניינים.
אני אישית אוהב את ג'סיקה לוקאס ואפשר לומר שהדמות שלה משתפרפת ככל שהפרקים מתקדמים.

ובנוגע לסילבר סט קלאוד...אתה באמת חושב שזה רעיון טוב לבנות לנו פה אופרת סבון לנוער?
סורי אבל יש את זה במסיק סדרות.
-ברברה באמת לא קפצה יותר מדי למסך אבל בעונה השלישית היא חזרה וטוב שכך.

אז כן, אני לא מסכים ולהבדיל ממך אני כן אדם שמכיר את הקומיקסים השונים שבאמת מתרכזים בדמויות מסביב ופחות בברוס ווין.

סוף סוף יש סדרת קומיקס שבאמת שונה מהשאר ואתה לא אוהב אותה כי...היא מרדימה אותך.
לפי דעתי אם הצלחת לראות עד הפרק האחרון כנראה שהיא לא כזאת גרועה או שאתה סתם אוהב להתעלל בעצמך.
-מבחינתי סדרה שמשעממת אותי נמחקת.

בנוגע לדיעות על השחקנים זה כבר עניין אישי מן הסתם ושוב..אתה מוזמן לא להמשיך לראות את הסדרה כי אחרי הכל כך או כך אנו לא תורמים לרייטיניג חח.

ד"א מה אתה אומר על החידוש של Beyond דיי מפתיע בכך שזרקו אותה לבינג בהפתעה,שמועות על ביטול ואז..חידוש.
אישית לא ראיתי עדיין אבל יש לי הרגשה שזה סדרת נוער קלילה מהסוג שראינו ונהנו לראות בעבר.

אנונימי אמר/ה...

העונה השנייה של גות'האם הייתה יותר טובה מהראשונה והשלישית יותר טובה מהשנייה
וסומלוויל הייתה סדרה נוראית!

JamesCrow אמר/ה...

מר אנונימי.
מסכים איתך בנוגע לכך שבכל עונה חל שיפור גם עם בשניה היה חצי שקצת היה פחות.

בנוגע לסמולוויל צריך להשוות אותה לאותה תקופה ובהתחשב בתקופה ובקהל היא הייתה סדרה מצויינת בתקופה
שלראות סדרת קומיקס שורדת כלכך הרבה היה מוזר וכמעט בלתי אפשרי.