יום שלישי, 3 בינואר 2017

שלב סיכום עונה, והשבוע: Empire, Blindspot, S.H.I.L.D.S, Hooten & The Lady, The 100 ועוד...

אתחיל עם התנצלות קטנה: אני יודע שעבר זמן רב מאז שפירסמתי את הפינה האחרונה, אבל זה נובע מהעובדה שאין לי זמן לעשות זאת. מרבית מ"שלבי סיכומי עונה" כבר נכתבו על ידי ואני מפרסם אותם בתדירות של פרסום אחד לשבוע בכדי שיהיה לי מה לפרסם, תוסיפו לכך את הפרסומים של החדשות, הפרויקטים וניתוחי הרייטינג השבועיים בנוסף לפירסומי רייטינג יומיים, שכבר לא אפרסם החל מהשבוע פרט למקרים יוצאי דופן, ותבינו את המחסור בזמן. 

שאלה ראשונה: 

היי, שתי שאלות על הרייטינג
איך אתה מסביר את הנפילה הזו של empire?
וגם, למה אתה מחשיב את הנתונים של בליינדספוט כגרועים? פעם היו להם נתונים דומים והחשבת אותם כבינוניים (אם אני לא טועה). תודה!





תגובה:

צריך להבין שהנתונים הגבוהים של Empire היו היוצא מן הכלל שלא העיד על הכלל. הסדרה צברה מומנטום בעונה הראשונה ואז קרו שני דברים במקביל בדיוק כמו שקרה לסדרה True Detective. ראשית, הטרנד של העונה הראשונה מיצה את עצמו ואנשים פנו לאפיקים אחרים והעדיפו אולי להקליט את הסדרה מאשר לצפות בה בצורה לינארית ובמקביל, הסדרה איבדה את דרכה מבחינה קריאטיבית בעונה השניה וגם בעונה השלישית היא לא הצליחה להציל את עצמה. השילוב של שני הדברים יצר מצב שהסדרה איבדה גובה באיטיות ולא ברור גם היכן היא תיעצר. 

לגבי Blindspot, לפעמים אותם נתונים יכולים להיחשב כגרועים או כבינוניים וזה תלוי לא רק במצב הסדרה, אלא במצב הכללי של הרשת. וכפי שאולי ראית כמעט כל הסדרות של הרשת בחצי הראשון של העונה אמורות להיות מחודשות והיות וברשת ירצו בוודאי לחדש מעט לא ברור באם היא תחודש. עדיין הסיכוי שלה נראה לי סביר. 

השאלה השנייה היא לגבי סדרה בפיתוח: 

לא מזמן אמרת שעושים סדרה על הדמות של הבלש מארלו,הדמות הזאת במקרה הופיעה בסרט the long goddbye ב1973?




תגובה:

כן, זה הדמות של הבלש, אבל כפי שציינתי, הסדרה שבפיתוח לוקחת את הדמות של הבלש לכיוון אחר, כך שהדמות שנראית בסרט היא לא אותה דמות מהפרויקט החדש. 

ועכשיו, לשאלה על סדרה של רשת ABC: 

מה לדעתך הסיכויים ש-Agents Of S.H.I.L.D.S תקבל עונה נוספת?




תגובה:

כפי שציינתי בהערכות שלי לגבי חידושים של סדרות ברשת ABC שפירסמתי בשבוע שעבר, הסיכויים שלה גרועים מאד לקבל עונה נוספת. למען  האמת, זו תהיה הפתעה גדולה אם זה יקרה. 

ושאלה מ Oren E על סדרה בריטית: 

האם יש לך מידע לגבי HOOTEN AND THE LADY? האם הסדרה חודשה לעונה שנייה? סדרה מאוד כיפית ועם תקציב מכובד (סוף סוף) שמאפשר צילום במקומות האמיתיים :)




תגובה: 


לצער המעריצים, אין כמעט מידע על הסדרה ובוודאי שלא על שאלת חידושה. תצטרך להמתין בסבלנות. מצטער. יכול להיות שהמידע יגיע רק בעוד מספר חודשים. זה הנוהג לגבי סדרות בריטיות, שאם הן לא הצלחות ענק הן לא זוכות לחידוש מהיר. 

קיבלתי גם שאלה על סדרה שעוד לא חזרה בעונתה החדשה: 

מה עם המאה? (מה הסיכויים שלה לקבל עונה נוספת)



תגובה:

הסיבה שלא ציינתי מה מצבה היא בשל העובדה שהעונה החדשה שלה עדיין לא עלתה לאוויר ואין לדעת כיצד יהיו נתוני הרייטינג שלה. אולם, לאור העובדה ששתי הסדרת החדשות של הרשת הן נפילות וכנראה לא יחודשו, לאור העובדה ש The Vampire Diaries וככל הנראה גם Crazy Ex Girlfriend יבוטלו ובשל העובדה שבעונה הקודמת היא שמרה על יציבות נתוני הפתיחה שלה חיוביים. היא תיצטרך להיות נפילה גדולה בכדי לא לזכות בעונה נוספת. יהיה מאד מעניין לבדוק את נתוני הרייטינג שלה בפתיחת העונה. 

ולשאלות שהגיעו במייל: 

שאלה ראשונה: 

אני לא יודע אם שאלו אותך כבר 
אבל מה אתה חושב על הסדרות של נטפליקס?



תגובה:

יש כאלו שאני אוהב (Bloodline, דרדוויל ועוד...) ויש כאלו שלא (Fuller House או "קימי שמידט" ועוד...). בשבועות הקרובים אפרסם "שלב סיכום עונה" לגבי שתיים או שלש סדרות של "נטפליקס". 

שאלה שנייה: 

שלום,
האם תוכל לעזור לי בזיהוי ואיתור סדרת דרמה שהוקרנה בארץ, בערך לפני 15-20 שנה, עד כמה שזכור לי היא נקראה בעברית "ארץ אלף האגמים". היא עסקה ביחסים בין תושבי עיירה צפונית כלשהי, כלומר אהבות/בגידות/רצח וכו', למשל רומן בין הכומר לבין אישה נשואה, הטבעת גופה באגם - מזכיר לך משהו?
כנראה היא הייתה באנגלית, וסיכוי רב שהייתה של BBC. אבל אני לא מוצא לה זכר, וייתכן שאני טועה בשמה.
יש לך מידע שיכול לעזור לי? מאוד הייתי רוצה לצפות בה שוב. 



תגובה:

לא זכורה לי סדרה בשם כזה או לפי הנושאים שפירטת. מצטער. 

ולבסוף, שאלה אחרונה: 

קודם כל רציתי להודות לך על האתר המדהים שלך ועל כל הכתבות המעניינות שאתה כותב.....
ובכן רציתי לשאול לגבי תוכניות ה"לייט נייט" כמה הצלחה יש להם ומה הרייטינג שיש לכל אחת מהם.... 
תודה מראש!!!!



תגובה:

לרוב לא מדובר ברייטינג גבוה, אפילו לא ברמה של הסדרות בעלות תסריט ברשתות הברודקאסט. אין לי את המידע המדויק, "גיימי פאלון" הניב לדוגמא באמצע דצמבר שעבר נתונים של 0.8 נק' מדד, אבל צריך להבין שהוא המוביל והבאים אחריו בקושי מגרדים את ה 0.5 נק' מדד ואולי גם פחות מכך. צריך גם לזכור שהן משודרות בשעה מאוחרת. וכמו כן, שהן מאד זולות ועלות הפקתן היא קטנה. 

2 תגובות:

Dotti אמר/ה...

http://www.imdb.com/title/tt0122579/

שירט אמר/ה...

מה דעתך על stranger things?
ועל eyewitness? יודעים כבר האם היא תחודש לעונה נוספת?