יום רביעי, 15 ביוני 2016

ביקורת: Private Eyes, עונה ראשונה, פרקים 3-1: היינו בסרט הזה



הרשת הקנדית Global העלתה לפני מספר שבועות את הדרמה Private Eyes בכיכובם של ג'ייסטון פריסטלי (90210 המקורית) וסינדי סאמפסון, אודות מאט שייד (פריסטלי), שחקן הוקי לשעבר, אשר הפך לסוכן שחקנים, אך לאחר שהוא נקלע לחקירה של ניסיון לרצח השחקן הצעיר אותו הוא מייצג הוא מחליט לפתוח בקריירה חדשה של בלש פרטי ביחד עם אנג'י אוורט (סאמפסון), חוקרת פרטית. השניים פותרים בכל פרק פרשייה אחרת. במקביל שייד גם מגדל את ג'ולייט (ג'ורדין נגרי) בתו העיוורת למחצה וחי עם אביו דון (בארי פלטמן).

על פי תקציר הסדרה אפשר להבין שהרעיון הכללי מוצה בכל כך הרבה סדרות אחרות ובכל כך הרבה ואריציות, כאשר לאחרונה הגיעה לסיומה הסדרה Castle לאחר 8 עונות, אשר פעלה, פחות או יותר, על פי אותם כללים. ולכן, כאשר רוצים להעלות סדרה דומה בהפקה חייבים להציג זווית חדשה כלשהי. לצערי, מלבד העובדה ששייד הוא אב חד הורי, אשר מגדל נערה חצי עיוורת אין בשורה חדשה.

בעיה גדולה נוספת שהסדרה מציגה היא חוסר בכימיה מינית בין שתי הדמויות הראשיות. בכל סדרה מהסוג הנ"ל, החלק המניע של הסדרה הוא המתח המיני בין שתי הדמויות המרכזיות. בסדרה הנ"ל ניכר שמנסים לבנות מתח מיני שכזה, על ידי משחק של חתול ועכבר בין השניים בנושא זה, אבל בפועל זה לא כל כך עובד על המסך. לא ברור מדוע בדיוק, משום שהשחקנים עושים את המוטל עליהם בצורה מקצועית סבירה בהחלט. ככל הנראה הליהוק של אחד או שני השחקנים הראשיים לא היה נכון.

בעיה גדולה נוספת היא שלסדרה אין סיפור מסגרת, או לפחות לא מוצג סיפור שכזה בתחילתה. בהעדר מתח מיני בין הדמויות הראשיות, סיפור מסגרת היה יכול להניע את הסדרה, אבל במקום זאת כל פרק עומד בפני עצמו. אפשר היה לסבול גם את הבעיה הזאת לו הפרקים היו יוצאי דופן, אך עד כה לא ניתן לרשום אפילו פרק אחד שהיה יוצא דופן מכל סדרות הבלשים שצצות כל הזמן.

ולבסוף, גם ברמת התסריט לא ניתן לרשום וי בטור הזכות. כאשר "נטפליקס", AMC ו HBO מציגות רמת תסריט גבוהה מאד בשנים האחרונות הרף של הסדרות מוצב גבוה מאד עבור כל סדרה חדשה. הדרמה הזאת מציגה תסריט פשוט ולא יותר מכך. אפילו הסדרה Murdoch Myteries הקנדית הוותיקה מציגה רמת תסריט גבוהה בהרבה גם בעונה התשיעית שלה שהסתיימה לא מכבר.

אז, לראות או לא לראות ?

למרבה הפלא, האלמנט החיובי בסדרה הוא דווקא הדמות של ג'ולייט ולו היא הייתה ניצבת במרכזה במקום דמותו של אביה, אפשר היה לקחת את הסדרה למחוזות אחרים, אך במקום זאת מדובר שולית ולא מרכזית. בשל כך, הסדרה מפוספסת בכל האלמנטים: הרעיון מוצה בכל כך הרבה סדרות והסדרה לא מביאה זוויות חדשות לנושא המרכזי (גבר ואישה פותרים תעלומות), הליהוק של הדמויות הראשיות לא היה טוב והדוגמא לכך היא חוסר מתח מיני משווע בין השניים וגם רמת התסריט היא בינונית לכל דבר.

ולכן, כדאי לדלג על הסדרה. ברשת עשו בחכמה שהעלו את הסדרה בחודשי הקיץ, כאשר אין כל כך הרבה סדרות שידחקו אותה הצידה, אך למרות זאת היא עדיין לא מספיק טובה. כבר מתחילתה קיימת תחושה של "טחינת מים". כלומר, של ניסיון הפקת סדרה רק בשל הרצון להפיק סדרה. בעולם הטלוויזיה של היום, כאשר יש כל כך הרבה סדרות לבחור מהן, ורבות מהן גם איכותיות, הצפייה בסדרה הזאת היא בזבוז זמן ולא יותר מכך. סביר מאד להניח שמהר מאד נמצא סדרה דומה שתנסה לעשות בדיוק אותו דבר, עבור ההפקה שלה והקאסט אני מקווה שהיא תהיה טובה יותר, ובצורה ניכרת. 

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

הפיילוט היה בהחלט סתמי ולא מספיק משעשע [נניח בהשוואה לקאסל], והעיסוק בהוקי קרח לא ממש תרם לעניין [למרות שחייב להודות שבקנדה זה בהחלט עניין גדול...]
תודה